Ino 56s

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
E

Inläggav E » 2006-01-24 16:11

silvervarg skrev:Om jag har läst på rätt så finns r56 tydligen inte med några kompletterande bokstäver [...]

Är inte beteckningen på Lindroos toppsystem r56h? Jag har bestämt för mig det samt att det har något med höjd att göra (fot) - de står väl på golvet så vitt jag vet. Fast det kan ju göra detsamma.

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2006-01-24 16:15

E skrev:Är inte beteckningen på Lindroos toppsystem r56h? Jag har bestämt för mig det samt att det har något med höjd att göra (fot). Fast det kan ju göra detsamma.

Det där är ju en väldigt inofficiell beteckning i s f. Visst har JL höga (med fot då alltså) r56 men man kan oxå se det som att han har djupa i56s. Fast då har vi skillnaden mellan diskanterna fast JL har ju både den hårda och den mjuka så beroende på vilken som är inkopplad så kanske man bör kalla den antingen r56h eller i56sd....
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
E

Inläggav E » 2006-01-24 16:19

På så vis! Tack för klargörandet, N.

Det låter som att det är en enkel manöver att byta diskanter? (Kanske rentav enklare än att åtgärda trasigt halvljus på en 'modern' bil?)

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

MickeN

Inläggav MickeN » 2006-01-24 17:21

E

Det kan nog faktiskt vara så. Än så länge har jag aldrig lyckats sätta i en en H7 lampa rätt i min saab (har försökt tre ggr) men jag har utan problem moterat loss och satt tillbaka diskanten i min ena pi60 två gånger! Jag vet inte inte om det säger så mycket förutom att jag är värdelös på att mecka bilar!

Föregående

Återgå till Wänner af Ino