MM kastar handsken.

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
steveo1234

Inläggav steveo1234 » 2010-04-25 20:28

meanmachine skrev:Vilka parametrar är viktiga att ta i beaktning när man testat.

Byggkvalitet
Design
Spl
Neutralitet
Basdjup

? Vad anser ni är viktigt att titta efter för att totalt sett bedöma?

Ingen av de ovanstående. Varför bryta ner i delgrenar?
Varför inte: "Vilken högtalare skulle jag valt om jag inte fick byta resten av mitt liv" ?
You are entitled to your own opinion. You are however not entitled to your own facts.

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2010-04-25 20:38

steveo1234 skrev:
meanmachine skrev:Vilka parametrar är viktiga att ta i beaktning när man testat.

Byggkvalitet
Design
Spl
Neutralitet
Basdjup

? Vad anser ni är viktigt att titta efter för att totalt sett bedöma?

Ingen av de ovanstående. Varför bryta ner i delgrenar?
Varför inte: "Vilken högtalare skulle jag valt om jag inte fick byta resten av mitt liv" ?

Ja, det var ju bättre.
Odogmatisk sekt- granskare

Användarvisningsbild
Moment-23

Inläggav Moment-23 » 2010-04-25 23:11

Mycket snack men ingen verkstad ännu:

MM, när ska ni lyssna?
Det finns definitivt INGET som helst samband mellan pris och prestanda. En billig kabel låter ofta bättre än en sämre.

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2010-04-26 08:31

celef skrev:
DVD-ai skrev:
meanmachine skrev:Jag har ingen agenda alls. :) Jag har dock svårt att tro att pip skulle städa av Revel och efter att sett mätningar på dem så står det ännumer säkert att Revel är en genuint bra högtalare :) Är det någon som hellre tror på Johan Lindros än mätningarna är det upp till dem och Jag har tydligt markerat (även om jag sticker ut hakan ibland) att jag är mycket noga vid lyssning av sudioprodukter och skulle pip vara bättre än Revel är jag den första att basunera ut detta.

Kan du utifrån enbart dessa mätningar skapa dig en klart och 100% korrekt bild av hur högtalarna låter ?!
Min erfarenhet är att mätningar (om man inte är väldigt insatt och vet exakt hur mätningarna är utförda) bara blir feltolkade och leder till "falsk vetskap" om hur något ligger till.
Jag gillar inte mätningar när dom används på detta sättet, det blir bara fel...

Jag tycker att ni ska lyssna på piP och Revel m20 och sedan bestämma er för viken som ni upplever trevligast att lyssna via. Inte A/B utan det ska inte vara för mycket snabba växlingar för då får ni som sagt bara se kvantiteter i återgivningen och inte helheten som ju är det viktigaste.

Edit: Revel m20 verkar mycket trevlig, och utifrån dom mätningar som visats så kan man åt minnestone uttyda att dom verkar väldigt lovande och intressanta. skulle vara kul att höra på och ATC CM11 också skulle jag vilja höra med av :)

åfan

Jepp
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2010-04-26 17:01

phon skrev:
celef skrev:
phon skrev:
meanmachine skrev:Kan man nämna tung rock och dynamik i samma mening? Sen gillar jag inte tung rock. Låter skit oavsett anläggning. Sådan musik lyssnade jag på när jag var ung men nu har jag vuxit upp. :wink:

Jag har erfarenheten att ganska gles musik ofta låter hyfsat bra även på ganska dåliga högtalare, men ju mer drag det finns i inspelningen desto värre låter det om högtalarna inte är bra.

Visst, det kan väl låta dåligt om olika skivor och låtar med tung musik, men det låter ännu värre om anläggningen inte orkar med.

Med högpresterande grejor låter även komplex musik bra, alltså bra ur ljudsynpunkt, men sen behöver man ju inte gilla sån musik ändå förstås. :)

sådana plattor låter alltsom ofta pissigt då sådana plattor alltsom ofta är pissigt inspelade, precis som det mesta i dagens utbud. sådana plattor låter pissigt i ärliga anläggningar

.... hmmmm .... förstår nog inte ....

Vilka plattor är det som är "sådana"?

Dom glesa plattorna eller dom mer täta?

Annars låter väl pissiga plattor pissigt i en bra anläggning, och pissigt + skitdåligt i en dålig anläggning.

Men det var kanske så du menade? :)

.

just så
Bikinitider

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2010-04-26 17:02

Bikinitider

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2010-04-26 17:08

Sanjuro skrev:
celef skrev:jag orkade inte läsa igenom allt, det räckte med den märkliga inledningen för att förstå resten av innehållet, nej jag har ingen hemlig agenda och ja jag brukar kolla in intressanta trådar i ino-delen och jo jag äger oxå ino-högtalare. mer har jag inte att säga

Nä, du verkar ju vara en sån person som drar snabba och felaktiga slutsatser av just den anledningen. Men vi kan släppa det för nu vet jag din inställning och då blir det lättare att ha överseende med - eller helt enkelt hoppa över dina inlägg för jag kommer ju förstå meningslösheten i dem innan jag läst dem. ;)

det är okej för mig
Bikinitider

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2010-04-26 17:21

David_A skrev:
celef skrev:
subjektivisten skrev:
celef skrev:och om man vill vara elak kan man ju även misstänkliggöra dessa två personer som väl är ino-anhängare

Varför det? Vad jag förstår så hade David Revel INNAN han hade pip. Att dom valt ino själva behöver inte misstänkliggöra dom överhuvudtaget.

jag är inte övertygad att revel-högtalarna fick en ärlig chans, känns som om utgången var klar redan innan testen

Eh? Jag hade Revel GEM under 1 år innan ens Pip kom på tapeten.
Köpte ett par Pip för att använda till datorn, inte för att ersätta mina GEM. Dessvärre så blev det istället snabbt en order på ett par r28 efter testet mellan Pip och GEM.
Revel var bättre på en del punkter, men när ett par burkar för 4500 låter mer homogena i klangen så var det tillräckligt för att få mig att vilja byta.

jag tror det refererades till en annan testare oxå, men oavsett det så är ju pudelns kärna den att man på ett oschysst och orättvist sätt kan beskylla den ene å andra för vad som helst
Bikinitider

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2010-04-26 17:22

DVD-ai skrev:
celef skrev:
DVD-ai skrev:
meanmachine skrev:Jag har ingen agenda alls. :) Jag har dock svårt att tro att pip skulle städa av Revel och efter att sett mätningar på dem så står det ännumer säkert att Revel är en genuint bra högtalare :) Är det någon som hellre tror på Johan Lindros än mätningarna är det upp till dem och Jag har tydligt markerat (även om jag sticker ut hakan ibland) att jag är mycket noga vid lyssning av sudioprodukter och skulle pip vara bättre än Revel är jag den första att basunera ut detta.

Kan du utifrån enbart dessa mätningar skapa dig en klart och 100% korrekt bild av hur högtalarna låter ?!
Min erfarenhet är att mätningar (om man inte är väldigt insatt och vet exakt hur mätningarna är utförda) bara blir feltolkade och leder till "falsk vetskap" om hur något ligger till.

Jag tycker att ni ska lyssna på piP och Revel m20 och sedan bestämma er för viken som ni upplever trevligast att lyssna via. Inte A/B utan det ska inte vara för mycket snabba växlingar för då får ni som sagt bara se kvantiteter i återgivningen och inte helheten som ju är det viktigaste.

Edit: Revel m20 verkar mycket trevlig, och utifrån dom mätningar som visats så kan man åt minnestone uttyda att dom verkar väldigt lovande och intressanta. skulle vara kul att höra på och ATC CM11 också skulle jag vilja höra med av :)

åfan

Jepp

jag förstår
Bikinitider

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2010-04-26 21:47

David_A skrev:
celef skrev:
subjektivisten skrev:
celef skrev:och om man vill vara elak kan man ju även misstänkliggöra dessa två personer som väl är ino-anhängare

Varför det? Vad jag förstår så hade David Revel INNAN han hade pip. Att dom valt ino själva behöver inte misstänkliggöra dom överhuvudtaget.

jag är inte övertygad att revel-högtalarna fick en ärlig chans, känns som om utgången var klar redan innan testen

Eh? Jag hade Revel GEM under 1 år innan ens Pip kom på tapeten.
Köpte ett par Pip för att använda till datorn, inte för att ersätta mina GEM. Dessvärre så blev det istället snabbt en order på ett par r28 efter testet mellan Pip och GEM.
Revel var bättre på en del punkter, men när ett par burkar för 4500 låter mer homogena i klangen så var det tillräckligt för att få mig att vilja byta.

GEM:arna är ju riktigt trevliga högtalare! De har jag lyssnat på vid flera tillfällen, dock ej ägt. Jag ritade t.o.m. en hembiograf med dubbla subbar (som jag tyckte behövdes), för att "det skulle vara sådana högtalare". Tack och lov blev det ingen hembio byggd alls... (de var egentligen helt ointresserade av musik/film).

Men det jag har i minnet är att jag tyckte GEM var väsentligt bättre än M20. Med en brasklapp att jag inte hört dem i samma rum, utan mer har lyssnat vid olika tillfällen på olika ställen. Dock behöver ju GEM basmoduler såklart. GEM: subb hade ett riktigt fint element vill jag minnas, "speical special"...

Andra Revel jag gillar (kanske ännu mer än GEM) är de som jag inte minns vad de heter, mycket större med rundad topp och, hur var det nu, ungefär 2 st 8-tummare eller det kanske var 10-tummare. Jag föredrar nog dessa framför Watt/Puppy. Å andra sidan tycker jag Watt/Puppy är snygga.
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Användarvisningsbild
henrikwiklund

Inläggav henrikwiklund » 2010-04-26 23:04

Richard skrev:
meanmachine skrev:Jag har dock inte hört gem. Har du hört M20?

Gem är väl toppar endast och spelar typ från 80hz och uppåt. Man skall ju ha någon typ av modul till dessa?

Det skulle vara intressant att höra dessa Revel 20 modeller, som du talar så lyriskt om. Själv är jag, efter att spelat in i studio alldeles nyligen, grymt imponerad av Genelecs något större studiomodeller, 8040. Här har mina egna piP inte en suck med ljudtrycksförmågan- eftersom ljudtrycket inte på långt när kan uppnås lika rent som med dessa Genelec.*

* Som kostar 19000:- , aktiva.

Och det är väl den allvarligaste invändningen mot piP- den klarar inte höga ljudtryck då man spelar väldigt starkt. Inte en monitor för mastring av hårdrocksskivor, alltså. :wink:

Skulle också tro (utan att veta ) att Genelec 8040 piskar skiten ur dina Revel 20 dock. :)

Håller inte med, jag har jobbat rätt mycket med genelec 8050 och jag tycker INTE att dom är speciellt bra på ljudtryck, dom klipper ganska fort om man lyssnar på okomprimerad och bastung musik. Dom spelar ju säkert betydligt starkare än piP men det är ju inte så märkligt med tanke på storleken.

Jag måste innan jag fortsätter säga att jag gillar att jobba med genelec 8050 men jag tycker att dom är nästan på gränsen till hårda runt 2000Hz där ju piP å andra sidan är på gränsen till för mjuka. Jag tycker dock PiP är bättre på att avslöja dynamik eller bristen på dynamik.

Användarvisningsbild
henrikwiklund

Inläggav henrikwiklund » 2010-04-26 23:48

ang. låtar till lyssningen så brukar jag ta med mig:

1. Rage against the machine - Killing in the name of
Underbar låt, den spelar jag alltid på demo, avslöjar verkligen karaktärer på distade gitarrer)

2. Cardigans - For what its worth
Har alltid följt med mig sen första gången jag lyssnade på en högtalare. Den har blivit en vana. (Kanske dax byta ut den dock.)

3. Johnny Cash - Solitary man (manlig röst och lite halvvasst gitarrspel, OBS! Den akustiska versionen)

4. Madeleine Peyroux - "you cant do me" och/eller "Dont wait to long" (Sitter sången i ansiktet och basen/kaggen i magen?)

5. Norah Jones - Cold Cold heart (känns ganska dynamisk och ärlig)

6. Någon som jag själv mixat.

Ev. Nintin Sawheny - Anthem without nation (om man är ute efter en upplevelse i lågbas)

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2010-04-27 06:51

henrikwiklund skrev:
Richard skrev:
meanmachine skrev:Jag har dock inte hört gem. Har du hört M20?

Gem är väl toppar endast och spelar typ från 80hz och uppåt. Man skall ju ha någon typ av modul till dessa?

Det skulle vara intressant att höra dessa Revel 20 modeller, som du talar så lyriskt om. Själv är jag, efter att spelat in i studio alldeles nyligen, grymt imponerad av Genelecs något större studiomodeller, 8040. Här har mina egna piP inte en suck med ljudtrycksförmågan- eftersom ljudtrycket inte på långt när kan uppnås lika rent som med dessa Genelec.*

* Som kostar 19000:- , aktiva.

Och det är väl den allvarligaste invändningen mot piP- den klarar inte höga ljudtryck då man spelar väldigt starkt. Inte en monitor för mastring av hårdrocksskivor, alltså. :wink:

Skulle också tro (utan att veta ) att Genelec 8040 piskar skiten ur dina Revel 20 dock. :)

Håller inte med, jag har jobbat rätt mycket med genelec 8050 och jag tycker INTE att dom är speciellt bra på ljudtryck, dom klipper ganska fort om man lyssnar på okomprimerad och bastung musik. Dom spelar ju säkert betydligt starkare än piP men det är ju inte så märkligt med tanke på storleken.

Jag måste innan jag fortsätter säga att jag gillar att jobba med genelec 8050 men jag tycker att dom är nästan på gränsen till hårda runt 2000Hz där ju piP å andra sidan är på gränsen till för mjuka. Jag tycker dock PiP är bättre på att avslöja dynamik eller bristen på dynamik.

Detta var intressant info. Jag har ju förvisso inte jämfört de båda högtalarna ( genelec 8040) och piP i samma rum. Jag håller med dig om att olika inspelningar låter mera olika genom piP. Och de genelecmonitorer jag lyssnat på står ju i ett studiorum med mycket bra lyssningsakustik.
Odogmatisk sekt- granskare

dimitri

Inläggav dimitri » 2010-04-27 10:26

henrikwiklund skrev:ang. låtar till lyssningen så brukar jag ta med mig:

1. Rage against the machine - Killing in the name of
Underbar låt, den spelar jag alltid på demo, avslöjar verkligen karaktärer på distade gitarrer)...

Kör med samma skiva/låt för att bilda mig en uppfattning om högtalare och tyngre popmusik. Förresten har skivan fått översvallande omdöme på TNT just för dess oförstörda dynamik.
Dessutom fantastisk musik, inte minst.
I'm not a complete idiot... Some parts are missing

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2010-04-27 14:36

celef skrev:
DVD-ai skrev:
celef skrev:
DVD-ai skrev:

åfan

Jepp

jag förstår

Bra, då förstår du också att inlägget var riktat till meanmachine och inte till dig... ?! varför din onödiga/dryga kommentar bara blir "hål i huvudet".
Mvh//David

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2010-04-27 15:10

MM - fryser du inte utan handskar?
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Moment-23

Inläggav Moment-23 » 2010-04-27 15:24

MagnusÖstberg skrev:MM - fryser du inte utan handskar?

Han har ju bara slängt ena handsken. Den andra kan han ju ha omvartannat på höger respektive vänster hand :)
Det finns definitivt INGET som helst samband mellan pris och prestanda. En billig kabel låter ofta bättre än en sämre.

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2010-04-27 15:33

MM goes MJ.
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2010-04-27 20:47

MagnusÖstberg skrev:MM - fryser du inte utan handskar?

Det är ändå bara bögar som har handskar. 8)

Testet verkar inte bli av förrens slutet på maj. Kanske mitten av beror på om pips blir före. Vi får se. :)
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2010-04-27 21:03

Aha, islossningen hinner börja innan alltså ;)
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
hassesolo

Inläggav hassesolo » 2010-04-28 00:24

MagnusÖstberg skrev:Aha, islossningen hinner börja innan alltså ;)

Älven gick upp i veckan. :wink:
Pajkastningen i tråden har fått mig att tappa sugen att provlyssna. Det har byggts upp för mycket. :roll:

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2010-04-28 06:39

Tråkigt att det skall behöva bli så. Upplägget till den här träffen bidrog säkert till just det tyvärr. Men jag tror det är mer ord än allvar.

Det brukar alltid vara trevligt att träffas.
Jag saknar dig.

eriken

Inläggav eriken » 2010-04-28 12:52

Tanken med en lyssningsträff är riktigt bra, själv har jag aldrig varit på något liknande då jag är ganska ny inom denna sport.

Tyvärr så har jag inga optimala förutsättnigar rent akustiskt med mitt rum, så hemma hos mig är det nog tyvärr ingen större ide att testa högtalare om de ska få någorlunda hyffsade förutsättningar.

Nu spelar det ju helt ok med mina piPs efter ganska mycket om och men och pillande med akustiken och flyttande av stereon.

Hur vanligt är det med lyssningsträffar med bara musiken i fokus? Det tror jag skulle vara både trevligt och givande, upptäcka ny musik och prata på.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2010-04-28 12:56

eriken skrev:Hur vanligt är det med lyssningsträffar med bara musiken i fokus? Det tror jag skulle vara både trevligt och givande, upptäcka ny musik och prata på.

Ganska vanligt. Kanske inte som officiell agenda men det är ju där diskussionerna ofta hamnar ändå eftersom det är musiken som är grunden för hela intresset, oftast.

/ B

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2010-04-28 13:01

Brukar bli pratat mycket musik... de som kommer brukar får sig något nytt till livs samt ha med sig sån't som värden inte hört.

Hittils har jag (förutom när faktiskt.se kom och gjorde reportage) bara haft besökare som varit piP-nyfikna och då blir det ett naturligt fokus på dem, deras förutsättningar kontra rummet och elektroniken till stor del... I alla fall tills frågorna tagit slut.

Sen finns ju mellansteget där man diskutterar delar av musiken ur demoperspektiv snarare än att det nödvändigtvis är toppenlåtar i rent musikalisk mening.
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!

Inläggav shifts » 2010-04-28 15:02

Nattlorden skrev:Hittils har jag (förutom när faktiskt.se kom och gjorde reportage) bara haft besökare som varit piP-nyfikna och då blir det ett naturligt fokus på dem, deras förutsättningar kontra rummet och elektroniken till stor del... I alla fall tills frågorna tagit slut.

Måste bara fråga, har du någon gång spelat på enbart piP och fått folk att tro
att basarna var inkopplade?
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
henrikwiklund

Inläggav henrikwiklund » 2010-04-28 17:32

shifts skrev:
Nattlorden skrev:Hittils har jag (förutom när faktiskt.se kom och gjorde reportage) bara haft besökare som varit piP-nyfikna och då blir det ett naturligt fokus på dem, deras förutsättningar kontra rummet och elektroniken till stor del... I alla fall tills frågorna tagit slut.

Måste bara fråga, har du någon gång spelat på enbart piP och fått folk att tro
att basarna var inkopplade?

Jag spelade på piP i 4 månader innan jag kopplade upp mina prof-x2. Alla trodde givetvis att prof.X var inkopplade.

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2010-04-28 17:40

DVD-ai skrev:
celef skrev:
DVD-ai skrev:
celef skrev:
DVD-ai skrev:

åfan

Jepp

jag förstår

Bra, då förstår du också att inlägget var riktat till meanmachine och inte till dig... ?! varför din onödiga/dryga kommentar bara blir "hål i huvudet".

suck, jag trodde och hoppades att du skulle utveckla resonemanget, men det ville du inte, om ingen får lägga näsan i blöt så kanske du ska vara tydligare med den saken, eller kanske använda pm
Bikinitider

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2010-04-28 18:24

celef skrev:
DVD-ai skrev:
celef skrev:
DVD-ai skrev:
celef skrev:
DVD-ai skrev:

åfan

Jepp

jag förstår

suck, jag trodde och hoppades att du skulle utveckla resonemanget, men det ville du inte, om ingen får lägga näsan i blöt så kanske du ska vara tydligare med den saken, eller kanske använda pm

Då får du gärna uttrycka dig lite mer nyanserat nä vad du gjorde, så att det blir tydligare att du vill att man ska formulera och inte bara ville vara dryg. för det var tyvärr så som jag tolkade ditt inlägg man får vara lite mer noga på forum än i verkliga livet då man inte har uttryck i ansikten och kroppsspråk att gå på. det lätt dessa missförstånd annars, men jag tar självfallet tillbaka kommentaren om det nu va så att du inte ville något annat än att ha en vidare förklaring. :)

Med det jag skrev så menar jag exakt vad som står där, jag kan tyvärr inte tillägga så mycket mer än att jag själv tittat på många mätningar av frekvensgång och disst på olika högtalare och lyssnat på dessa sedan. Därefter kommit fram till att det som "syns på mätningarna" absolut inte behöver ha någon i praktiken jämförbar tydlighet vid själva lyssnandet. Dessutom så har en "perfekt" (eller nära på i alla fall) mätning inte någon av gångerna varit det som jag eller någon av dom i sällskapet tyckt varit det mest "korrekta".
Inte heller det ljudet som vi föredragit någon av oss på grund av att det tenderar att bli ett jobbigt och påträngande "hårt" ljud.

Gällande dissten så gäller lite samma sak där, bara att man enligt mätningar har en försvinnande låg disst vid "normal lyssningsnivå" gör inte att högtalaren behöver upplevas som ofärgad och/eller just "o-disstad" på någon ljudnivå alls egentligen. Inte heller säger det något om hur vida en högtalare fortsätter att låta klanghomogen och trevlig även på högre ljudnivåer då det ju är frågan om hur mycket disst som sedan tillkommer vid ökad volym som är intressant. Och även andra disst fenomen som antagligen spelar in.

Detta är alltså vad jag anser och har upplevt/kommit fram till genom att titta på mätningar och sedan lyssna själv och jag tycker att denna bild bara blir starkare av ju fler olika högtalare jag lyssnar på. Mätningar är därför något som jag använder väldigt försiktigt, drar inga stora växlar på det som syns då jag är medveten om att jag har stora luckor i detta kunskapsområde.
Jag låter proffs titta på mätningar och avgöra om det är "bra" eller inte :)
Även om jag tänkt att sätta mig in i just mätningar så har jag inte riktigt orkat, och jag har haft så mycket annat att tänka på senaste tiden att det liksom fallit till föga...
Mvh//David

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!

Inläggav shifts » 2010-04-28 18:33

henrikwiklund skrev:Jag spelade på piP i 4 månader innan jag kopplade upp mina prof-x2. Alla trodde givetvis att prof.X var inkopplade.

Jag har själv varit på lyssning där jag inte var säker förrän de slogs på. Hos
mig själv har jag aldrig orkat koppla om, eftersom jag måste in in receiverns
menysystem.

Men att jag skrev direkt till Nattlorden var för att hans moduler rent visuellt
har en del att säga till om. :)
2021 maj på Spotify

FöregåendeNästa

Återgå till Wänner af Ino