Nu är mina grannar masserade och öronen misshandlade...
NU har jag flertalet gånger bottnat ProfunduX-2 till även "icke-basboostad" musik, Behöver mera kräm !!!
Men då e det ganska högt på 11kvm och betong
Men dom sköter sig bra, vet sedan tidigare att mitt rum är ganska "lättdsrivet", alltså det blir ganska snart ett bra tryck i rummet även med små doningar.
Så ProfundusX-2 räcker faktiskt i kapacitet, dock så hörde jag några gånger hur dom liksom började "säga ifrån" och det vill jag inte...
Vill få ner dissten i basen så dom ytterligare 2st kommer att bli precis perfekt !
Morsan kom in i rummet när jag lirade Nightwish på nästan full macka, hon påtala för mig att flera blommor i vardagsrummet skakade och bladen svajade, dessutom var det så att skåpluckorna i köpet förde ett jäkla oväsen
Då var det "lagom högt", gick inte höja så mycket mer... var fullt ut från signalkällan och det passiva förstegen stod på bara några % från absolut full macka.
Lät dock farligt bra !
Funderar på att sälja och köpa mindre prylar igen, jag KOMMER att spela sönder hörseln om jag inte sätter någon slags spärr på volymkontrollen
Det låter ta me fan aldrig dåligt, och det är helt klart öronen som säger ifrån först på det mesta musik. Stört kompetent, helt enkelt vansinnigt galet mongo kompetent datorsystem !
Punkt !
Den som behöver kunna spela högre SKA uppsöka läkare !
på 1,8-1,9m så är det så vansinnigt högt att man verkligen känner trumslagen i skallen. Har nog bara lirat såhär högt förr några få gånger...
Men samma kvalitet !
Nu måste jag bjuda över lite forumfolk och få konstruktiv kritik !
Jag är SKIT NÖJD !
Edit: Fast som sagt... någon slags begränsare vore nog bra... Kan man lägga på konstjord disst vid en viss volym... ?!