+1n3mmr skrev:Återkom när du haft en lyssning!
Moderator: Redaktörer
meanmachine skrev:sky_eye skrev:Nej jag menar att du, meanmachine, har fel i att de låter direkt illa om de inte är perfekt uppställda.
Nej, jag menar att den är en högtalare.
Men den, liksom andra högtalare, trivs bäst om den får stå som det är tänkt. Den låter inte illa annars heller, men om du nu skall försöka få den och de andra högtalarna du skall jämföra med att prestera optimalt måste ju både den och de andra ges bästa möjlighet, eller hur?
Vem har tänkt att ställa upp dem som man inte skall? Hela denna metadebatt som pågår förutsätter att jag och ägaren av pip inte är kompetent att placera pip som tänkt. Jag finner detta lustigt eftersom det inte är direkt raketforskning men vissa försöker göra placeringar av dessa högtalare till något magiskt. Möjligen måste jag kontakta Ingvar och betala honom för att komma upp hit och ställa in dem då det är så komplicerat. Denna känsliga diskusion till och med skapar nya begrepp som hårdoptimerad, ett ord som knappast skulle brukas i en manual men som ett kraftuttryck ger det liv i debatten.
Samtidigt pågår en annan diskusion om huruvida man kan jämföra högtalare och det är väl klart som tusan att man kan. Varför skulle man inte kunna jämföra dem? Är det något magiskt över just högtalare som gör att man inte kan ställa dem mot varandra?
Resultatet går inte att lita på? Varför. Det går och lita på lika mycket som ett blindtest. Säger bara något om de specifika betingelser med rum, grupp och kringutrustning vid det specifika tillfället. Lika hög trovärdighet som blinda tester.
meanmachine skrev:Hela denna metadebatt som pågår förutsätter att jag och ägaren av pip inte är kompetent att placera pip som tänkt. Jag finner detta lustigt eftersom det inte är direkt raketforskning men vissa försöker göra placeringar av dessa högtalare till något magiskt.
meanmachine skrev:Möjligen måste jag kontakta Ingvar och betala honom för att komma upp hit och ställa in dem då det är så komplicerat.
subjektivisten skrev:David, varför ska DU komma med högtalare till MM? Om snubben hade varit seriös så hade han ju åkt hem till någon och lyssnat. Nu förstår ju dom flesta att han inte är seriös överhuvudtaget och det är klart på förhand hur det skulle gå.
eriken skrev:Här har du ett par piPs om du är intresserad (Bor i själva Umeå).
Komorok skrev:meanmachine skrev:Hur blir det med utmanarna? Är det någon på G snart?
Jag har redan erbjudit migSluta tjata
subjektivisten skrev:Inte alls. Med tanke på hans inlägg tidigare och uppläget så känns det inte seriöst överhuvudtaget.
meanmachine skrev:Komorok skrev:meanmachine skrev:Hur blir det med utmanarna? Är det någon på G snart?
Jag har redan erbjudit migSluta tjata
Jag ville ju ha besök inte komma till fjollträsk.
meanmachine skrev:Vad är ni rädda för m_persson och subben? Är ni så osäkra individer?
Eriken och jag har nu inlett pm så det blir nog batalj av snart.
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 13 gäster