Nattlorden skrev:Ragnwald skrev:Kvacktisarna ser oroliga ut.
De tror kanske jag kommer att spela ännu högre nu?
Klart du kommer...

Moderator: Redaktörer
boom skrev:låg luftgenomtränglighet 45x10-6 m3/(msPa)
Och då borde den räknas med i lådans volym .
boom skrev:Timpolanen skrev:Jo vart vill du komma..?
Tycker Vital funkar jättebra i både låd-dämp och dämp i rummet
låg luftgenomtränglighet 45x10-6 m3/(msPa)
Nattlorden skrev:boom skrev:låg luftgenomtränglighet 45x10-6 m3/(msPa)
Det var inte värst svår att blåsa in i, tror inte det där är några problem. Om den inte är HELT optimal spelar ingen roll - vissa kompromisser blir man tyvärr nödvändiga att göra i verkliga livet. Klapptest ger definitivt annat resultat nu än innan.
Timpolanen skrev:Ser bra ut nu tycker jag..! Fått upp all dämp än?
DVD-ai skrev:bomullsväv ?!![]()
varför inte något snyggt tyg.. ?!
Timpolanen skrev:Nattlorden skrev:boom skrev:låg luftgenomtränglighet 45x10-6 m3/(msPa)
Det var inte värst svår att blåsa in i, tror inte det där är några problem. Om den inte är HELT optimal spelar ingen roll - vissa kompromisser blir man tyvärr nödvändiga att göra i verkliga livet. Klapptest ger definitivt annat resultat nu än innan.
Jo så är det med allt, ska man hålla på med alla små detaljer ut i det minsta så kommer man inte hinna lyssna in upphängning torkar ut![]()
Nattlorden skrev:Tänkte om man pressar tillbaka ACOn medans man häftar så kommer den att pressa ut tyget igen sedan och dölja häftningen. Problemet är ju övre biten utan ACO då....
boom skrev:Timpolanen skrev:Nattlorden skrev:boom skrev:låg luftgenomtränglighet 45x10-6 m3/(msPa)
Jo så är det med allt, ska man hålla på med alla små detaljer ut i det minsta så kommer man inte hinna lyssna in upphängning torkar ut![]()
Det är det som är skillnaden mellan skit och pankaka.
Sanjuro skrev:boom skrev:Timpolanen skrev:Nattlorden skrev:boom skrev:låg luftgenomtränglighet 45x10-6 m3/(msPa)
Det är det som är skillnaden mellan skit och pankaka.
Boom:
Vital verkar vara en riktigt bra lösning för att effektivt dämpa i rum - det är märkbart tystare än många andra dämpmaterial och det märker man bara man går nära materialet - det slukar verkligen ljud. Den vägg som jag varit med och byggt baserat på Vital är ruskigt effektiv.
Timpolanen:
Men att använda det som låd-dämpmaterial vet jag inte om det är särkilt lämpligt. Question Där är det väl andra egenskaper man vill ha - eller?
Sanjuro skrev:Timpolanen:
Men att använda det som låd-dämpmaterial vet jag inte om det är särkilt lämpligt. Question Där är det väl andra egenskaper man vill ha - eller?
Timpolanen skrev:Sanjuro skrev:Timpolanen:
Joo har haft tankarna på nått skummliknande och kanske mäta, men.... Orkar inte nuLåter rätt okej nu tycker jag, den funkar mer än väl tycker ja. DVD-ai kanske kan invinka lite för utomstånde bedömning.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster