Moderator: Redaktörer
shifts skrev:zapanasta: Jag tror de flesta opponerar sig mot en attityd och inte mot att
det ska lyssnas.
Nu verkar det bli av, roligt. Glöm inte att dricka öl och äta tilltugg.
m_persson79 skrev:Rädda, osäkra?Jo, jag vet att du söker uppmärksamhet likt ingen annan men please.. detta börjar bli tragikomiskt.
m_persson79 skrev:Gillar man den underbara Brothers in arms söndermastrad så betyder den personens omdöme inte så mycket för mig personligen..
m_persson79 skrev:Jag är mest förvånad över intresset för att någon ska lyssna på ett par högtalare. Själv så åker jag bara och lyssnar, gör inte så stor sak av det hela. Åka, lyssna. Inte svårare än så.
phon skrev:Är det dom här?
meanmachine skrev:
O yes.Vilka skapelser.
phon skrev:meanmachine skrev:
O yes.Vilka skapelser.
meanmachine skrev:Blanda inte in mig i detta. Subben och M_pers har misskrediterat och snackat skit hela tråden igenom som vanligt.
meanmachine skrev:Blanda inte in mig i detta. Subben och M_pers har misskrediterat och snackat skit hela tråden igenom som vanligt. Så ta och titta med objektiva ögan miste modd. Annars blir jag fan arg.Bad subben och sticka från tråden om denne inte kunde skärpa till sig men den fan vill väl gärna ha en trådlåsning. Det blir inget av med detta.
Så till alla som deltager i tråden. Låt bli tjafs så kommer detta att bli en fin bildtråd med roliga inttyck från oss som deltager i testerna. Det blir många sköna bilder.
meanmachine skrev:Kan du inte hålla käften någon gång? Stick från tråden om du tänker misskreditera. Du är då inte välkommen. Om du kan bete dig är det en annan sak.
meanmachine skrev:Vad är ni rädda för m_persson och subben? Är ni så osäkra individer?
Eriken och jag har nu inlett pm så det blir nog batalj av snart.
meanmachine skrev:phon skrev:meanmachine skrev:
O yes.Vilka skapelser.
-snip-
.[/quote
Skall sannerligen bli intressant och se dem mot pip och speciellt i basen. Dessa M20 klarar 30hz utan större problem och upplevs nästan bottenlösa. Väldigt neutrala och clean i ljudet. Ett gem enligt mig.
meanmachine skrev:phon skrev:meanmachine skrev:
O yes.Vilka skapelser.
Fina!
Vad är det för avstånd c-c mellan bas och diskant?
Jag tänker närmast på den här plotten.
edit:
verkar vara runt 15,8 cm ungefär.
edit2:
avstånd diskant till övrekants rundning ~7,3 cm
bredd baffel mellan rundningar ~21,6 cm
.[/quote
Skall sannerligen bli intressant och se dem mot pip och speciellt i basen. Dessa M20 klarar 30hz utan större problem och upplevs nästan bottenlösa. Väldigt neutrala och clean i ljudet. Ett gem enligt mig.
meanmachine skrev:
Skulle jag gissa så slutar det med att kombattanterna håller på sin respektive högtalare, vilket torde vara en lågoddsare.
eriken skrev:Det känns nästan som att vissa tycker att jag gör något dumt och kan ev bli lite sur på mig för detta när jag läser vissa inlägg... jag hoppas verkligen inte att det är så för jag gör detta därför att jag tror att det kan bli både intressant och roligt.
Jag har heller ingen förutfattad mening om vem som är bäst, skulle det vara så att Revel i mina öron skulle låta bättre så skulle jag inte ha några som helst problem att acceptera det eller om det vore tvärtom. Jag har aldrig hört Revel så jag vet inte vad jag ska vänta mig.
Sedan så kommer jag heller inte att skriva att "vinnaren" är den bättre högtalaren här på faktiskt. Jag är medveten om att just jag tyckte att det lät bättre i just det rummet, alltså min egna subjektiva åsikt och inte en generell sanning.
Anledningen till att jag tror att detta kan bli riktigt intressant är att piPs kommer att få spela i ett vanligt vardagsrum mot en erkänt bra högtalare under samma förutsättningar (bortsett från 50 cm stativ och ACO-fluff då). De allra flesta som lyssnar på musik har ju inte Öhmans designade ljuddämpade rum utan vanliga vardagsrum och är pip så pass bra så borde den ju kunna prestera lika bra om inte bättre som ev jämbördiga högtalare, i detta fall Revel. Jag är medveten om att det inte är optimalt men jag och troligen de flesta som har piP kommer aldrig att ha ett optidesignat Öhmanrum..
Så för min egen del och mitt intresse kommer detta bli riktigt intressant.
phon skrev:meanmachine skrev:
O yes.Vilka skapelser.
Fina!
Vad är det för avstånd c-c mellan bas och diskant?
Jag tänker närmast på den här plotten.
edit:
verkar vara runt 15,8 cm ungefär.
edit2:
avstånd diskant till övrekants rundning ~7,3 cm
bredd baffel mellan rundningar ~21,6 cm
.
fidelity skrev:Det råeste var likevel dypbassen som vi alle
trodde var en illusjon. En 6,5 tommer i et lite
bassrefleks kabinett spiller selvsagt ikke ekte
dypbass ned til 30 Hz. Trodde vi! Og fikk delvis
medhold at spesifikasjonene fra Revel som riktignok
oppgav 33 Hz som nedre grensefrekvens,
men da 10 db lavere enn den for øvrig eksepsjonelle
frekvensgangen innenfor 1 db mellom
46 Hz og 16 Khz!
dimitri skrev:Man får inte glömma ett kvalificerat omdöme från en sann expert för några år sen. Nämligen något om att inte nå upp till fotknölarna...
Jag tror experten fortfarande har en hicka efter att ha ätit upp sin hatt.
dimitri skrev:Man får inte glömma ett kvalificerat omdöme från en sann expert för några år sen. Nämligen något om att inte nå upp till fotknölarna...
meanmachine skrev:dimitri skrev:Man får inte glömma ett kvalificerat omdöme från en sann expert för några år sen. Nämligen något om att inte nå upp till fotknölarna...
Kan herr förtydliga sig?
dimitri skrev:meanmachine skrev:dimitri skrev:Man får inte glömma ett kvalificerat omdöme från en sann expert för några år sen. Nämligen något om att inte nå upp till fotknölarna...
Kan herr förtydliga sig?
nej
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster