Ja jag instämmer, många anläggningar låter risigare/grötigare än nödvändigt samtidigt som man inte hör detaljerna, ej heller hör man VAD som är risigt med inspelningen med någon vidare tydlighet...
Det bara låter allmänt risigt och allting grötas ihop sig när det är komplext, klart undermåligt!
I detta avseende är det en fröjd när man kommer upp till i14/pi60 som så lätt hanterar även de mest komplexa material och kan bringa ordning, så att man hör det som finns där för vad det är och ej sämre än nödvändigt.

Sedan finns det såklart nivåer även efter i14/pi60, jag upplevde en förbättring ur detta avssendet när jag gick från pi60s till i32s, och nu det största steget i förändring när jag gick upp till i64s!
Här så hör jag tydligt exakt vad som låter risigt och med all tydlighet hur risigt det låter, på vilket sätt och vart i höjd, djup, bred...
Med en skalpell så skär högtalarna fram allting som finns på materialet oavsett vad det än må vara och då låter det INTE risigare än nödvändigt.
Och denna kombination gör det intressant att lyssna efter även risighetens ursprung och produktioners olika egenheter
Det är som om musiken nu på riktigt får tala helt för sig själv utan inblandning av högtalarna, allting bara finns där för dig att lyssna till, oavsett hur litet eller stort ljudet än må vara och oavsett hur glest eller tätt.
I den vildaste storm så kan du höra ett löv prasla... osv osv
Detta är en återgivning jag hittills bara har upplevt någon enstaka gång, men aldrig haft i närheten av hemma hos mig.