Moderator: Redaktörer
Mayro skrev:... Pip kräver en herrans massa jobb med rummet..Herrans massa jämfört med många motsvarande stativare...
Att man inte bara säger detta rakt ut så slipper folk bli besvikna...
Många tror dom skall få höra ett mirakel.. och får sedemera höra en "pip"... Klart detta föranleder en hel del besvikelse då förväntningarna är så otroligt höjda innan man ser o hör ...
vore nog kanon om man mer sansade diskutionerna en anings anings angående dessa pipar .. samt även tydligt ta upp vad som krävs..
Så tror jag i alla fall..
Mayro skrev:... Om jag någonsin skall köpa mig högtalare till vårt kök så kan jag snudd garantera det kommer bli pip... Så starkt impade dom faktiskt vid lyssningen hos iö..
Mayro skrev:Ino är inte det ultimata direkt i dessa parametrar..långt ifrån faktiskt..
Att placera allt i rad i mitten utan bredd är vad jag snarare skulle kalla för att man "upplever" en "ljudsmet" i mitten enligt dina ord i så fall..
Allt ihoptryckt i mitten är inte korrekt oavsett rum o accustik..
detta har flera numera påtalat vara en "upplevelse" man har efter lyssnat på "ljudsmetsproblem" med just ljudbilden på ino audio spelande system..
Mayro skrev:...OBS.. sorry jag använder dina ord såsom beskrivande av ljudproblem med inosystemen jag hört. och andra bedömmt... Men antar du förstår ord som du själv använder så blir det troligen inte några missförstånd...
Själv brukar jag inte använda ord som "ljudsmet" så generellt svepande som du gör...
Mayro skrev:... ...men mitt inlägg från start var inte menat som startande av debatt.. Så kan man inte förstå så skit i det bara.. Jag orkar inte sitta o debatera dom ofelbara ino med fanatiker igen som inte fattar då man försöker ge nyanserade inlägg...
Så behåll era inodebatter grabbar..pallar dom inte då jag lovat vara snällare..
och helt ärligt tror jag faktiskt till o med iö ser VAD jag försökte säga med mitt inlägg tidigare innan tjafs drog igång som vanligt..
Mayro skrev:... För inlägget var menat som ett inlägg runt mässljud osv.. Hur man kan använda ÄVEN mässor i sitt totala utvärderande osv..
Men tyvärr besvarade jag rydbergs inlägg med irritation i stället för nonskalera honom enbart vilket jag borde gjort... Jaja.. Skadan är redan skedd.. Sorry... lämnar här nu så blir det avslut på denna igen så jävla korkat tråkiga inodebatt där man absolut inte kan skriva ett skit utan att få mantrat om ljudsmet o massa dravel ...
På rent skoj och bara för diskussion går du in och ljuger och tar upp en persons tid? Missförstår jag dig, Haakan?Haakan_W skrev:på hifiklubben, sveavägen ville jag lyssna på dom finare modellerna av b&w och öppnade diskussionen med säljaren med: "jag har ino pi60s* vad kan ni erbjuda i samma klass"...det visade sig att han hade pi60 själv och föredrog det framför alla modeller....så det blev inge lyssnande
*sa att jag hade pi60s även fast jag inte har ett par...ville mest ha en diskussion å se vad dom säger
EngelholmAudio skrev:På rent skoj och bara för diskussion går du in och ljuger och tar upp en persons tid? Missförstår jag dig, Haakan?Haakan_W skrev:på hifiklubben, sveavägen ville jag lyssna på dom finare modellerna av b&w och öppnade diskussionen med säljaren med: "jag har ino pi60s* vad kan ni erbjuda i samma klass"...det visade sig att han hade pi60 själv och föredrog det framför alla modeller....så det blev inge lyssnande
*sa att jag hade pi60s även fast jag inte har ett par...ville mest ha en diskussion å se vad dom säger
Rydberg skrev:MP skrev:Är Haakan_W konstruktören till dina alster ?
Nä, även om meningen kan tydas så
Bamsefar skrev:dawen skrev:Det har du nog rätt i. För dessa finns modellen i64z!
Tack för den![]()
![]()
![]()
MP skrev:Rydberg skrev:MP skrev:Är Haakan_W konstruktören till dina alster ?
Nä, även om meningen kan tydas så
Nja för att undvika ett missförstånd till, jag undrade om Haakan_W byggt lådorna till Morello
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster