Moderator: Redaktörer
adagio skrev:När jag frågade Dynaudios representant(vid en demo av deras flaggskepp) om varför filterkomponenterna var av så ordinärt snitt fick jag ett liknande svar som av Ing Ö, de ansåg att deras element var så pass bra att det inte spelade någon roll vilka komponenter som ingick så de billigaste av fullgod kvalitet användes, dessa selecterades dock för att nogrant passa in i filtrets snäva toleranser.
Haakan_W skrev:mayro kan du nämna en högtalare för under 20k som är billigare att bygga än pi60*? jag har nämligen inte fått ett enda svar än
*i små serier
Detta är ju verkligen ett idiotiskt uttalande, antagligen gjort av någon som inte förstod hur de var konstruerade. Sen är det ju också lite märkligt hur du kan avgöra att komponterna var av ordinärt snitt. Jag själv har ingen erfarenhet alls beträffande filterkomponenters prestanda.deras element var så pass bra att det inte spelade någon roll vilka komponenter som ingick
Haakan_W skrev:klart man ska ifrågasätta...jag ifrågasätter allt på ircfråga plutto får ni höra
![]()
adagio skrev:Vanliga porslinsmotstånd a toleranser +-5% anses inte vara top of the line direkt, ofta pratas om termiskt stabila induktionsfria motstånd som optimala i passiva filter. Det finns en uppsjö kondensatorer vilka har olika gott renome, Mundorf Supremecap anses av många vara top of the line. Kopparfoliekärnor anses låta bättre än vanliga trådlindade, kanske är det fördommar, vandringsägner eller sagor vad vet jag?
adagio skrev:Vanliga porslinsmotstånd a toleranser +-5% anses inte vara top of the line direkt, ofta pratas om termiskt stabila induktionsfria motstånd som optimala i passiva filter. Det finns en uppsjö kondensatorer vilka har olika gott renome, Mundorf Supremecap anses av många vara top of the line. Kopparfoliekärnor anses låta bättre än vanliga trådlindade, kanske är det fördommar, vandringsägner eller sagor vad vet jag?
Med ordinärt snitt menar jag vanliga billiga komponenter.
IngOehman skrev:I synnerhet när det gäller kondensatorer finns det förfärligt dyra och dåliga komponenter att akta sig för, om man bryr sig om prestanda.
Mayro skrev:500 för två lådor färdiga kan anses såsom stöld nästan är min åsikt..
ärligt skulle jag för att tjäna nån hundring inte besvära mig ens att ringa brädgården för denna summa..
Men pip är väl omtalade av varenda en väl som otroligt prisvärda nagref....
Naqref™ skrev:Eh vad vill jag nu säga med detta? Jo att om man ser 'dåliga' komponenter hos valfri tillverkare som DynAudio, JM-lab, B&W, Dali eller vem som helst så behöver det inte betyda ett dugg så länge man inte vet hur de har bedömt och selekterat komponenterna.
adagio skrev:Liknande-Ja, Ing Ö hävdar också att han använder de absolut bästa komponenterna iofs oavsett pris emedans Dynaudio anser att de de valt de som tillgodoser prestandan fullgott. Bägge anser att deras element är de avgörande viktigaste sakerna för en fullgod återgivning.
Hursomhelst är det många som använder relativt billiga innanmäten, vilket iofs inte längre hör till mina frågor.
adagio skrev:Ang elementutttalandet så är det för mig en sk hörsägen (i andra led) att Ing Ö skulle anse att hans element är de viktigaste och mest avgörande skilnaderna i hans konstruktioner. Dynaudios representant sa det till mig ang filterkomponeneterna. Tack för alla trevliga och sakliga svar och era vänliga försök till verbala skallningar. Vissa har svarat på ett trevligt/sakligt sätt tex IngÖ och Naqref och några till, ni andra som bara muckar och letar efter anledningar till att missförstå och misskreditera samt utveckla trådar till hårklyverier och billiga påhopp....
Onödig kommentar /mod. dawen Adjö.
Så denna tråd har inte spårat ur enligt digFBK:
Tråden har inte spårat ut, den fortsätter. Det är ditt önsketänkande.
För att du inte räddade den
A men för faan Haakan - dom kostar ju bara 618'000kr per par...Haakan_W skrev:varför ifrågasätter du inte wilson högtalarna för 681000:-?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster