Finns det någon annan konstruktör som Ino?

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2007-01-29 11:45

perstromgren skrev:Jo, men det finns tillverkare som åtminstone påstår att de månar om samma karaktär på alla sina modeller. B&W och Quad skriver så i sin litteratur.

Har ett minne av en AR-demo gjord av Josef Svalander. Tyckte nog att de hade en "familjeklang". Detta var i mitten av 70-talet och kanske hade man haft en annorlunda syn idag - nej hörsel kanske passar bättre.

Användarvisningsbild
christopher

Inläggav christopher » 2007-01-29 11:56

Sorry Paa blev lite för snabb när jag skrev...

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2007-01-29 12:15

paa skrev:Peter Walker och Quad kommer från Huntingdon i England.

Paa!

Vet du hur utvecklingen sköts hos Quad numera? Något nytt efter ESL-63 har ju egentligen inte kommit, bara lite finjusteringar av klassikern. Någon knytning till familjen Walker finns väl inte längre? Tillverkning av elektrostaterna sker väl helt i Kina? Hur är det med resten av deras produkter?

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2007-01-29 12:25

RogerGustavsson skrev:
paa skrev:Peter Walker och Quad kommer från Huntingdon i England.

Paa!

Vet du hur utvecklingen sköts hos Quad numera? Något nytt efter ESL-63 har ju egentligen inte kommit, bara lite finjusteringar av klassikern. Någon knytning till familjen Walker finns väl inte längre? Tillverkning av elektrostaterna sker väl helt i Kina? Hur är det med resten av deras produkter?

Hur det är nu vet jag inte tillräckligt om för att uttala mig, men det måste väl finnas andra här som kan?
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Föregående

Återgå till Wänner af Ino