Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev:danne-k skrev:jo, men blir inte pi60 med basmoduler (inte basstöd) en fullt fungerande biouppsättning? eller ska man då ha pi60 med basstöd OCH basmoduler för att det ska bli som i28? blir pi60 systemet kraftigare tom tack vare basstödet?
Skulle man kunna köra något annat ist för en tredje i28 som dialog? i28*3 och det blir till o käka nudlar i 2 år....
Intressanta frågeställningar...
Det är som så, att pi60 + bs60 rätt väl motsvarare i28 över 60 Hz (även om bs60 då inte behöver jobba speciellt hårt).
Men i normalfallet kan man ju resonera att det är oförnuftigt att kombinera så eftersom pi60 + bs60 kostar mer än i28.
----klippte bort bilden och lite text som hörde till just bilden i originalinlägget------matson
Vh, iö
För mig blir svaret såväl estetiskt som prestandamässigt. Märkväl nu på att jag är en sucker på i28. De är helt enkelt fantastiska...matson skrev:Kaffekoppen skrev:Det ju idioti att välja pi60+bs+basmoduler istället för i28+basmoduler. Ja, iallafall om man skulle drista sig till att fråga mig
Varför? Estetiska skäl eller ur ljudkvalitetssynpunkt?
IngOehman skrev:Så i Princip kan man säga att man med i28 klarar sig med en mindre förstärkare än med pi60+bs60.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster