Moderator: Redaktörer
Bamsefar skrev:IÖ fick någon eller några leveranser helt åt väggarna felmärkta... Han fick sedan nya klisterlappar som han kanske inte alltid kommer ihåg att klistra på ?
Modellbeteckningen låter kanske lite konstigt, men med datumet borde de ju vara nyare än gamla modellen.
Tror de beställs i större volymer när de beställs för att hålla nere styckrpiset, var ju tvungen att kolla nu när du tog upp det, står Ino-B88x
07ohm 06022003
på mina, så med ett par år gamla, hämtades för någon månad sen.
_Fredrik_ skrev:Hur gick det med uppgraderingen, blev det nån skillnad?
Nej nu!MorganM skrev:_Fredrik_ skrev:Hur gick det med uppgraderingen, blev det nån skillnad?
Har bara hunnit spela cirka 20timmar än.Måste nog spela närmare 100timmar innan ljudet släper riktigt från högtalarna?!.
Jag ska försöka lämna ett intryck lite senare.
MorganM skrev:Är det någon som bytt element på gamla pi 60 ,där basreflex hålet sitter lite längre upp på lådan?.
Tänkte om dämpningen i lådan behöver göras nåt åt?.
norman skrev:MorganM skrev:Är det någon som bytt element på gamla pi 60 ,där basreflex hålet sitter lite längre upp på lådan?.
Tänkte om dämpningen i lådan behöver göras nåt åt?.
Jag byggde om ett par gamla pi60. Tänkte först flytta porten men efter lite mätningar och ca 10cm gullfiber i botten på lådan tror jag inte att jag orkar längre...
Alltså: Lägg i en skiva gullfiber i botten på lådan så minskar du de höga frekvenserna som kommer ur porten betydligt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster