Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Jag tycker det låter som du behöver lyssna av marknaden lite längre tid innan du lyssnar på Ino... Tycker det låter som du fortfarande låter dig imponeras lite för fort av det som olika modeller gör bra... Men som kommer att vara det du tröttnar på efter ett antal månader. En bra högtalare behöver inga speciella omdöme, det skall bara låta naturligt av musik.. Och en sådan blir lätt utbländad av något om har en "jättebra detaljerad diskant" eller så...
JonasW skrev:Utan att ta över Zartoks tråd helt här så tar jag gärna emot tips på högtalare som har en lättlyssnad diskant.
-Palle- skrev:JonasW skrev:Utan att ta över Zartoks tråd helt här så tar jag gärna emot tips på högtalare som har en lättlyssnad diskant.
Köp NiklasF's Martin Logan!!
Komorok skrev:-Palle- skrev:JonasW skrev:Utan att ta över Zartoks tråd helt här så tar jag gärna emot tips på högtalare som har en lättlyssnad diskant.
Svårt att lyssna på NiklasFs diskant...
Nattlorden skrev:...
En bra högtalare behöver inga speciella omdöme, det skall bara låta naturligt av musik.. Och en sådan blir lätt utbländad av något om har en "jättebra detaljerad diskant" eller så...
-Palle- skrev:Komorok skrev:-Palle- skrev:JonasW skrev:Utan att ta över Zartoks tråd helt här så tar jag gärna emot tips på högtalare som har en lättlyssnad diskant.
Svårt att lyssna på NiklasFs diskant...
Lättlyssnad men svårhörd?
-Palle- skrev:JonasW skrev:Utan att ta över Zartoks tråd helt här så tar jag gärna emot tips på högtalare som har en lättlyssnad diskant.
zartok skrev:Nu måste ni förklara alla internare åt mig här
distfritt upptill 90 db. kan dom göra det över hela registret är jag toknöjd.
zartok skrev:I usa kostar dom 170 dollar för tre. i sverige 5900 styck...
Och då talar vi om aluminiumremsor
schmutziger skrev:pIP / iP borde klara 90dB
iaf i6 borde klara 90dB utan problem.
Tror inte att d26 distar hörbart redan vid så låga nivåer.
Den är väl delad rätt högt o rätt brant 18db/oktav?
Sen är nog inte normalvolymen 90dB utan den kommer ligga lägre oftast.
Tror vi får reda på om ip räcker efter hans besök hos Hr wiklund
själv hade jag gått på i6, ip räcker men för de få gångerna man vill spela på lite extra så är man glad att man har i6.
sen blir det för min plånbok för lite feelgood map kostnad om man inte hittar ett par beggade i14 pre-2006.
Kan vara därför jag konstruerar mitt eget system, kostar lite pengar men mycket tid och frustration. Men fantastiskt lärorikt.
edit:
Ett annat tips:
9laeh klarade 100db@3m galant hos fjonken.
galant o galant basporten var väl "något" överstyrd då o då, men ingen hörbar dist o de plågades bra länge. Så ska de köras delat så är det ju en kanonhögtalare!
sjukt prisvärda för sina 4kkr.
De är inte faslinjära men väl fashomogena
Användare som besöker denna kategori: RogerGustavsson, sammel och 12 gäster