Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Definiera "för mycket"?
Morello skrev:Definiera "för mycket"?
genstruktur skrev:Vad kostar det att byta till nyaste boomer och diskant för pi60s?
Jansson skrev:B88z låter bättre. Har haft båda i samma högtalare.
Placebo eller ej..... jag vill inte byta tillbaka.
Nu vet jag att en del av er kommer att ruska på huvudet.
Det gör inget. Det är helt ok för mig.
Frisk skrev:Jansson skrev:B88z låter bättre. Har haft båda i samma högtalare.
Säg inte så! Då kanske jag måste uppgradera...
Kanske borde byta ut mitt 200kr slutsteg först... eller så fortsätter jag finlyssna i källaren, där sitter B88z, visserligen i i32s.
Men ett No100 lockar lite till vardagsrummet.
Jansson skrev:Frisk skrev:Jansson skrev:B88z låter bättre. Har haft båda i samma högtalare.
Säg inte så! Då kanske jag måste uppgradera...
Kanske borde byta ut mitt 200kr slutsteg först... eller så fortsätter jag finlyssna i källaren, där sitter B88z, visserligen i i32s.
Men ett No100 lockar lite till vardagsrummet.
Efter att jag kopplade in no 1622 och no1200 till pi 60s+ bs 60 har jag insett att jag nog får hitta en annan hobby än hifi.
Jag kan inte råda dig om uppgradering för just din anläggning, men jag är klar.
Varför inte no 1200 till din huvudanläggning?
genstruktur skrev:9k var ändå mindre än jag trodde men fortfarande mycket pengar
Jansson skrev:B88z låter bättre. Har haft båda i samma högtalare.
Jansson skrev:genstruktur skrev:9k var ändå mindre än jag trodde men fortfarande mycket pengar
Instämmer.
Det är därför jag inte kan rekommendera ett byte av element.
I mitt fall var det nödvändigt.
DVD-ai skrev:Jansson skrev:B88z låter bättre. Har haft båda i samma högtalare.
Ja det är möjligt, jag hade B88s i mina i64s och bytte till B88z men kan inte påstå att jag lagt märkt till någon förbättring.
Det var dessutom så lång inspelningstid innan det började låta riktigt bra igen att referensen inte riktigt fanns kvar så pass tydligt att jag kunnat bygga något utlåtande om skillnaden.
Men det är ju trevligt om nya elementet låter bättre, jag tycker i alla fall att det låter ruskigt bra här hemma !
Frisk skrev:Jansson skrev:genstruktur skrev:9k var ändå mindre än jag trodde men fortfarande mycket pengar
Instämmer.
Finns det möjlighet att det trasiga elementet var påverkat på något sätt och därför inte lät som det skulle innan det helt gav upp?
Frisk skrev:Jansson skrev:genstruktur skrev:9k var ändå mindre än jag trodde men fortfarande mycket pengar
Instämmer.
Tyckte också först det lät ganska lågt men tänkte sen efter och insåg att det nog är mer än de flesta är beredda att betala för en hel anläggning idag...
Det var ju visserligen ersättningselement när olyckan varit framme, jag tror priset är annat om man har två hela äldre att byta in.
Finns det möjlighet att det trasiga elementet var påverkat på något sätt och därför inte lät som det skulle innan det helt gav upp?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 16 gäster