Moderator: Redaktörer
pontareee skrev:Signalkablage bytt.
RG62 (Grön kurva) vs CX100 (CT100) (Lila Kurva) koaxialkablar.
Är det bara jag som tycker mig se att CX100 (Lila kurva) har lite lägre toppar än med RG62'an (Grön kurva)? Är det hörbart? Kanske, som nämnt ovan tyckte jag det lät lite roligare/varmare? Vad tror ni?
[ Bild ]
PerStromgren skrev:Om det är signalkablar som är bytta, vore det ju intressant att mäta tonkurvan direkt på förstärkarens utgång och jämföra de två kablarna. 7 dB skillnad vid strax under 300 Hz är mycket förvånande!
Johan_Lindroos skrev:pontareee skrev:Signalkablage bytt.
RG62 (Grön kurva) vs CX100 (CT100) (Lila Kurva) koaxialkablar.
Är det bara jag som tycker mig se att CX100 (Lila kurva) har lite lägre toppar än med RG62'an (Grön kurva)? Är det hörbart? Kanske, som nämnt ovan tyckte jag det lät lite roligare/varmare? Vad tror ni?
[ Bild ]
De olika kurvorna ser ut som man kan förvänta sig, i och med att du mätt vid två olika tillfällen och därmed möjligtvis inte har haft exakt samma mikrofonposition. Kan du redogöra för mikrofonens positionering?
Kribban skrev:Funderar lite på 4 st 8.17 resp. 2 st 10.17.
Kribban skrev:Funderar lite på 4 st 8.17 resp. 2 st 10.17.
pontareee skrev:Kribban skrev:Funderar lite på 4 st 8.17 resp. 2 st 10.17.
Jag körde först 2st 10.17 och det funkade helt okej i ett 25kvm stort vardagsrum, köpte sedan 2till och landade på 4st 10.17. Men man kommer rätt långt med två och prestandan är bra kontra priset.
MorganM skrev:pontareee skrev:Kribban skrev:Funderar lite på 4 st 8.17 resp. 2 st 10.17.
Jag körde först 2st 10.17 och det funkade helt okej i ett 25kvm stort vardagsrum, köpte sedan 2till och landade på 4st 10.17. Men man kommer rätt långt med två och prestandan är bra kontra priset.
Hur är dom mot dina nya Y-2?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster