Moderator: Redaktörer
bakerman22 skrev:Denna är det.
http://cdon.se/musik/pagans_mind/live_e ... 29-7255465
subjektivisten skrev:bakerman22 skrev:Denna är det.
http://cdon.se/musik/pagans_mind/live_e ... 29-7255465
Man kan ju fråga sig varför den bränner säkringarna. Kan den har kan den ha massa högfrekvent skräp som inte hörs men som bränner säkringen?
bakerman22 skrev:Nattlorden skrev:Sampla ned den på 44.1 och se om det fortfarande händer?
Svenska tack...
bakerman22 skrev:Den skivan som jag bränt samtliga säkringar med behöver inte spelas jättehögt för att säkringarna ska gå tyvärr..
Visst var det högt, men jag har spelat betydligt högre med bättre material.
subjektivisten skrev:bakerman22 skrev:Den skivan som jag bränt samtliga säkringar med behöver inte spelas jättehögt för att säkringarna ska gå tyvärr..
Visst var det högt, men jag har spelat betydligt högre med bättre material.
Är det några speciella låtar på den DVDn som blåser säkringarna?
Den livespelningen finns även på 2 CD skivor, har du testat dom med samma resultat?
bakerman22 skrev:Har inte kört cd:n.
Tror det är spår nummer fyra som har bränt säkringarna varje gång.
Det KAN vara så att det spåret är så bra att volymen åker upp ett par pinnhål just då...
subjektivisten skrev:bakerman22 skrev:Har inte kört cd:n.
Tror det är spår nummer fyra som har bränt säkringarna varje gång.
Det KAN vara så att det spåret är så bra att volymen åker upp ett par pinnhål just då...
Körde nyss spår 4 på 2-CD, Atomic firelight. Sjukt dåligt ljud och fick ge upp vid 100 dB men då var det inga problem för diskanten.
boom skrev:Sitter du och kollar på en db mätare hur högt du kan spela då är det ?????
bakerman22 skrev:Blev besviken kväll...
Diskantsäkringarna gav upp på den omtalade dvd:n.
Hookade upp mina gamla Kappa 200 och tänkte att jag skulle få köpa nya diskanter..
Kopplade upp dom och höjde volymen.
Inga problem...
Hookade upp mina gamla Kappa 200 och tänkte att jag skulle få köpa nya diskanter..
Inga problem...
Inga problem...
Det är nog precis som det skall vara.subjektivisten skrev:Är det kollat så det inte blivit något fel med delningen? Vad jag minns så hade det blivit fel i ett annat par i56 så diskanten började redan spela kring 300-400 hz.
Inga problem...
-Palle- skrev:Är säkringen "för säker" och löser ut innan du kommer upp i farliga nivåer, Du löste väl ett par säkringar när Timpa var på besök, tyckte han att det var farligt högt då?
Användare som besöker denna kategori: genstruktur och 11 gäster