lyssning och mätning på PiP.

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-10-04 11:55

Patrikf
Kan du berätta vad denna sista mätning visar i förhållande till dina mätningar för mig som INTE förstår saker som streck så bra??

Stämmer dina mätningar eller påvisas dina bli fel. Eller vad??
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

Användarvisningsbild
lilltroll

Impulsvar

Inläggav lilltroll » 2006-10-04 18:45

patrikf skrev:Givetvis justerades tidsfönstret för att rensa bort rumsreflektioner då

patrikf skrev:Jag vill gärna veta vad som krävs för att rätta till eventuella mätfel från ca 2khz och uppåt.

En bild av impulsvaret som visar dina fönstringsval är en bra början.
Jag vill således se hela det skattade impulsvaret innan trunkering med en tydbar skala på x-axeln, applicerat fönster samt ev. resultatet efter fönstring. Till detta så vill jag samtidigt se en EnergyTimeCurve, där man ser energiavklingningen i impulsavet med dB på y-axeln, då detaljer i svansen annars lätt försvinner.
Har du inte tillgång till detta så exportera ditt imulsvar som flyttal till en binärfil eller ASCII-fil så gör jag det åt dig och publicerar det här i tråden.
Beach 2010 - Nyårslöftet - ehh ingen kommentar
* * * * * * * * * * * * * * * * *

Användarvisningsbild
americantabloid

Inläggav americantabloid » 2006-10-05 14:11

Mayro skrev:Patrikf
Kan du berätta vad denna sista mätning visar i förhållande till dina mätningar för mig som INTE förstår saker som streck så bra??

Instämmer med Mayro. Hänger inte heller med...

Med vänlig hälsning
at

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2006-10-05 14:56

Jag föreslår att vi från och nu bestämmer att PatrikF skall ägna sig uteslutande åt att mäta på piP.

Det skall han alltså göra dagarna i ända, i resten av sitt liv.

Det blir nog väldigt bra. 8) Hans besatthet kommer att vara honom till hjälp för att ägna sitt liv åt detta! :lol:

Om han inte gjort det så här långt så lär han inte någonsin inse, att svaren på hans frågor inte är åtkomliga genom reverse engineering. Eftersom han inte är intresserad av att få svar den väg det går att få svar, är svaren i själva verket inte åtkomliga för honom alls.

Det där med att forward och reverse egineering inte är symmetriska processer gäller ju det förresten för det mesta: Tankar resulterar i en produkt, men produkten avslöjar inte tankarna baklänges - produkten är ju inte gjord för det, utan bara för att realisera drömmarna som tankarna avsåg skapa med produkten.

Hursomhelst skall det bli kul att se vilka hypoteser han lancerar om varför allting är dimensionerat som det är. Jag vet ju redan, från en annan tråd, att han inte har en susning om orsaken till kabinettets vägg-dimensionering... :lol:

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2006-10-05 16:40

IngOehman skrev:Ja, jag förstår vad du menar, och avstår vidare kommentarer......Vh, iö

Nu skriver du här igen ;) Sluta med det! :)

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-10-06 12:40

Jag föreslår att vi från och nu bestämmer att PatrikF skall ägna sig uteslutande åt att mäta på piP.

och jag föreslår att du låter folk mäta och undersöka ifrån din firma tillverkade och levererade högtalare exakt som folk kan göra UTAN gnäll o påhopp ifrån tillverkaren i alla andra fall...

Andra tekniskt bevandrare har i tråden klarat av att ge åsikter o råd UTAN att gå till ytterligheter som du här gör både en o två och flera ggr...

Och jag finner intresse för detta med mätande eftersom jag skall framöver försöka få mäta upp mina egna burkar.. inte själv då som mätande självklart... men det är ju skoj att ändå försöka lära sig lite av hur man läser av mätningar.. och här finns ju en del i just denna delen.. DVS hur o vad som är vad..

men du Iö gör ju allt för att enbart sabba tråden så man lessnar att ens försöka ta del och lära sig något litet här o där....

Så hoppas du fattar och ger upp ditt kverulerande här nu. Annars är mitt tips till dig.. SLUTA tillverka högtalare omgående och ta ett jobb..

För skall du tillverka saker så måste du lära dig att folk ÄVEN försöker analysera dina alster. exakt såsom andras. Och ibland kanske inte från DIN synvinkel eventuellt bästa tänkbara utgångslägen...Och PatrikF har enligt vad jag kan se tagit fasta på saker som skrivit och försökt följa dessa tips..

med vänliga hälsningar (även om du säkert INTE förstår det.)
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

Användarvisningsbild
Kribban

Inläggav Kribban » 2006-10-06 12:58

SLUTA tillverka högtalare omgående och ta ett jobb..

Nej för guds skull gör inte det :? 8)

MVH Christer
Miljö-alarmist

Användarvisningsbild
Baltazar

Inläggav Baltazar » 2006-10-06 14:21

Huvudsysslan är sedan ett tag tillbaka, vad jag förstår det, inte högtalartillverkning....
Rule of Thumb...

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2006-10-06 14:41

Mayro,

Det ligger mycket i det du säger. Men det är en skev och missuppfattad bild du ger. Helt enkelt inte komplett.

Man måste naturligtvis få mäta, hur fel man än mäter - men man måste kanske avhålla sig från att dra för stora slutsatser och kanske vara ödmjuk inför de resultat man tycker sig finna.

Men alla tillverkare, stora som små, får naturligtvis både acceptera och finna sig i att det kommer mätningar som inte gör deras produkter rättvisa. Utan undantag. Men man måst naturligtvis inse att en tillverkare, i den mån de ens får se sådanna mätningar, ger sin syn på såväl mätning som uttalande kring den.

Faktum är att om man läser tråden - hela inte bara valda delar - så ser man att förutom att många av oss får insyn i mätandets konst - så är det full av insinueringar, frågor som är skrivna provokativt och personliga motsättningar so försvårar kommunikationen. En bit in i tråden träffades patrikf och IÖ på mitt initiativ. Det gick tyvärr inte alls så bra som man kunde hoppas :(

De sista mätningarna tror jag egentligen inte att någon med insikt i mätningar tycker är särskillt dåliga och de skilljer sig från de av patrikf´s tidigare redovisade.

Jag VET att Patrik tagit lärdom av det som framkommit i tråden och personligen tycker jag jäkligt bra om dem båda. Jag skilljer på sak och person.

Framöver ser jag ingen oro mot att ta del av både Iö och patriks kunskaper och jag hoppas Patrik låter mig mäta mina alster framöver - jag ve att de resultaten kommer vara klart mer rättvisande än de han initialt visade i tråden. Men varför det blir så låter jag honom redovisa själv om han har lust ;)

kramar ;)

mike34

Inläggav mike34 » 2006-10-06 20:23

Är inte det här den sorgligaste tråden ??

Vad gör alla hatare i sektionen vänner af ino? Kan de som inte orkar sluta kasta paj bara dra åt helvete ut härifrån och tjafsa på annat ställe ??

/LESS
Va ?!?! Flyger dom ÖVER solen? - Christer Olsson

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2006-10-06 20:36

Baltazar skrev:Huvudsysslan är sedan ett tag tillbaka, vad jag förstår det, inte högtalartillverkning....

Det har det väl inte varit tidigare heller? Han jobbade vad jag vet på Trimble (Geotronics/Gediometer) med totalstationer för geodetisk mätning. Högatlare och annat har skett bredvid ordinarie jobb i många år vad jag har förstått.

Användarvisningsbild
Baltazar

Inläggav Baltazar » 2006-10-06 20:41

RogerGustavsson skrev:
Baltazar skrev:Huvudsysslan är sedan ett tag tillbaka, vad jag förstår det, inte högtalartillverkning....

Det har det väl inte varit tidigare heller? Han jobbade vad jag vet på Trimble (Geotronics/Gediometer) med totalstationer för geodetisk mätning. Högatlare och annat har skett bredvid ordinarie jobb i många år vad jag har förstått.

Aha, så är det ju förståss. Det visste jag ju nu när jag tänker efter. :oops:
Bra med klargörandet.

mvh
Rule of Thumb...

Användarvisningsbild
Audix

Inläggav Audix » 2006-10-06 20:58

Mayro skrev:Så hoppas du fattar och ger upp ditt kverulerande här nu. Annars är mitt tips till dig.. SLUTA tillverka högtalare omgående och ta ett jobb..

Mayro, det var väldigt elakt skrivit. Attackera sakfrågor om du måste, men snälla, var lite mänsklig tack.

Användarvisningsbild
PEGE

Inläggav PEGE » 2006-10-06 21:41

Audix skrev:
Mayro skrev:Så hoppas du fattar och ger upp ditt kverulerande här nu. Annars är mitt tips till dig.. SLUTA tillverka högtalare omgående och ta ett jobb..

Mayro, det var väldigt elakt skrivit. Attackera sakfrågor om du måste, men snälla, var lite mänsklig tack.

Audix, vad är sakfrågan?

Det är väl tillåtet att ha olika uppfattningar vad det gäller fabrikanternas alster, har väl sällan sett så konstruktiva synpunkter vad det gäller högtalare, att ha en kritisk inställning är väl inte elakt, det främjar väl utvecklingen, eller.....

Tror säkert att de flesta högtalarproducenterna varit tacksamma om de fått motsvarande feedback, eller..........

Men jag kan ju givetvis ha fel, pip är kanske den ofelbara länken mellan fonogram och öra.
Moderator Hififorum.nu

Jag vet inte, jag tror inte, men jag är här........

Användarvisningsbild
Baltazar

Inläggav Baltazar » 2006-10-06 21:46

PEGE- Du har väl läst hela tråden? Isf förstår jag inte hur du kan tro att den feedback som getts skulle vara önskvärd av någon högtalarkonstruktör?
Rule of Thumb...

Användarvisningsbild
PEGE

Inläggav PEGE » 2006-10-06 22:22

Baltazar, kritik är alltid värdefullare än medhållande..............patrikf's mätningar är kanske rätt, jag vet inte men risken finns.

Den kritiska granskningen är ganska enkelriktad, tyvärr...
Moderator Hififorum.nu

Jag vet inte, jag tror inte, men jag är här........

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2006-10-07 00:22

Men frågan kvarstår.... har du läst hela tråden...alltså alla inlägg?

De som inte har det tycker jag kan avstå från att kommentera ett skit om jag skall vara ärlig!

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2006-10-07 01:19

De inlägg som kommit från PatikF har inte varit någonsomhelst feedback av värde. Lika lite som om en tillverkare av gelehallon fick veta av en konsument att de borde använda lite mindre vitpeppar och olivolja i receptet...

PatrikF's inlägg har varit en häpnadsväckande uppvisning i okunskap, arrogans och illvilja (och hans attacker började dessutom flera år tidigare som direkta personangrepp, alltså utan att några högtalare var inblandade alls). Den som tror att han varit ute efter att lära sig något bör titta på hur han bemött alla de svar han har fått.

PEGE borde som antytts läsa igenom tråden, sedan kan han återkomma och mera precis berätta vad av allt trams som skulle utgöra en värdefull feed back? 8O

Mayro skrev:

och jag föreslår att du låter folk mäta och undersöka ifrån din firma tillverkade och levererade högtalare exakt som folk kan göra UTAN gnäll o påhopp ifrån tillverkaren i alla andra fall...

Andra tekniskt bevandrare har i tråden klarat av att ge åsikter o råd UTAN att gå till ytterligheter som du här gör både en o två och flera ggr...

Läsa noggrannare!

Jag UPPMANADE Patrik att mäta mera.
(Samtidigt som jag i all vänlighet gjorde klart för honom att det inte är vägen till kunskap. Den väg som finns har han tackat nej till.)

Och jag finner intresse för detta med mätande eftersom jag skall framöver försöka få mäta upp mina egna burkar.. inte själv då som mätande självklart... men det är ju skoj att ändå försöka lära sig lite av hur man läser av mätningar.. och här finns ju en del i just denna delen.. DVS hur o vad som är vad..

men du Iö gör ju allt för att enbart sabba tråden så man lessnar att ens försöka ta del och lära sig något litet här o där....

Det låter inte som någon allvarligare förlust. Ju förr du lessnar desto bättre. Dina bidrag är ju enbart elaka (och hela tiden i samma riktning dessutom).

Så hoppas du fattar och ger upp ditt kverulerande här nu. Annars är mitt tips till dig.. SLUTA tillverka högtalare omgående och ta ett jobb..

Du är inte rätt person att säga till andra att söka jobb! Jag har i och för sig aldrig yrkesarbetat som just högtalarkonstruktör, men jag har (XXX) arbetat och betalat skatt i hela mitt liv efter lumpen.

Slå sen gärna upp ordet kverulant också, och sluta sedan vara det. :wink:

För skall du tillverka saker så måste du lära dig att folk ÄVEN försöker analysera dina alster. exakt såsom andras. Och ibland kanske inte från DIN synvinkel eventuellt bästa tänkbara utgångslägen...Och PatrikF har enligt vad jag kan se tagit fasta på saker som skrivit och försökt följa dessa tips..

Läs vad som sagts istället, och försök att sluta blunda för det som kan ge dig förståelse. Du läser bara för att hitta saker att kunna angripa, inte för att förstå. Det är ingen väg till insikt.

Jag vet att det ligger i din natur att söka argument för att kunna ge dig på folk (som du valt ut som offer i förväg) eller för att försvara andra (som du också valt ut i förväg) men gör inte det den här gången! Se om du kan hitta de saker som är påhopp på mig istället, se om du kan lära dig att förstå även den sida du normalt försöker sätta dig på. Jag vet att du kan, men jag tror tyvärr inte du vill.

med vänliga hälsningar (även om du säkert INTE förstår det.)

Det finns inget vänligt i dina ord. Du beter dig som en alltigenom ond människa. Därför är det trist att sådana som du finns. Du förstör hyggliga människors livskvalitet. :(

H, iö

Onödigheter bortmodererade. /V8

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2006-10-07 10:23

Aj aj aj! Har ni lyckats råka i luven på varandra igen. :( Ingen rast ingen ro tydligen. Då får vi ta fram ett gammalt Dekret som vi hade hoppats på at det inte skulle behöva användas igen. :?
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2006-10-07 10:58

Tycker tråden skall flyttas från den här forumdelen till Teknik eller Generellt om Hifi... Den har inget med forumdelen att göra, förutom att det är en mätning på en INO-produkt som startade tråden...

Användarvisningsbild
patrikf_inaktiv

Inläggav patrikf_inaktiv » 2006-10-07 11:06

Hej!
Jag hoppas att den senaste mätningen visar hur pip låter BARA rakt framifrån. Och det ser riktigt snyggt ut tycker jag. Om den är korrekt tror jag att min upplevelse av markerad diskant kan bero på otillräckligt madrasserat lyssningsrum.

Jag är inte riktigt säkert på vad som har blivit fel i mina mätningar.
Det skulle kunna vara mikrofonen, men jag tror inte det eftersom jag har provat 4 st olika och karaktären på kurvan har varit densamma.
Jag är mer inne på att det har med min mätmetodik att göra. Kanske får jag med rumsbidrag, även om jag tycker att det verkar vara skumt vid såpass höga frekvenser och att jag mätt vid såpass kort avstånd(och även varierat avståndet).
Jag kommer att skaffa mig en Earthworks-mätmic när min ekonomi tillåter, och prova med andra mätprogram.

Användarvisningsbild
patrikf_inaktiv

Re: Impulsvar

Inläggav patrikf_inaktiv » 2006-10-07 11:12

lilltroll skrev:
patrikf skrev:Givetvis justerades tidsfönstret för att rensa bort rumsreflektioner då

patrikf skrev:Jag vill gärna veta vad som krävs för att rätta till eventuella mätfel från ca 2khz och uppåt.

En bild av impulsvaret som visar dina fönstringsval är en bra början.
Jag vill således se hela det skattade impulsvaret innan trunkering med en tydbar skala på x-axeln, applicerat fönster samt ev. resultatet efter fönstring. Till detta så vill jag samtidigt se en EnergyTimeCurve, där man ser energiavklingningen i impulsavet med dB på y-axeln, då detaljer i svansen annars lätt försvinner.
Har du inte tillgång till detta så exportera ditt imulsvar som flyttal till en binärfil eller ASCII-fil så gör jag det åt dig och publicerar det här i tråden.

Hej.
De två citaten handlar om två olika mätningar och mätmetoder. Det första rör en MLSSA mätning vars resultat jag inte har tillgång till tyvärr. Det andra rörde mina då pågående ansträngningar att få till mätningarna med Sia SMAART.
Det kanske går att få till impulsmätningar i SIA, men jag tror att jag måste ha ett lämpligt stimuli i WAV-format. Kan du eller nån annan bistå med ett sånt?
Det ska bli kul att se vad du kommer fram till med dina mätningar :) .

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2006-10-07 11:21

Över 32000 läsningar, bra jobbat! :lol:

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2006-10-07 14:01

patrikf skrev:

Hej!

Jag hoppas att den senaste mätningen visar hur pip låter BARA rakt framifrån. Och det ser riktigt snyggt ut tycker jag. Om den är korrekt tror jag att min upplevelse av markerad diskant kan bero på otillräckligt madrasserat lyssningsrum.

Jag är inte riktigt säkert på vad som har blivit fel i mina mätningar.
Det skulle kunna vara mikrofonen, men jag tror inte det eftersom jag har provat 4 st olika och karaktären på kurvan har varit densamma.
Jag är mer inne på att det har med min mätmetodik att göra. Kanske får jag med rumsbidrag, även om jag tycker att det verkar vara skumt vid såpass höga frekvenser och att jag mätt vid såpass kort avstånd (och även varierat avståndet).

Jag kommer att skaffa mig en Earthworks-mätmic när min ekonomi tillåter, och prova med andra mätprogram.

Så detta är vad du tror nu?*

:o :P

Isåfall kanske det är dags för dig att framföra en ursäkt för hur du betett dig i tråden? Du tycks ju inte längre stå bakom alla de oförskämdheter du skrivit i den här tråden, såsom:

"...i syfte att försvara uppgivna data hos din produkt."

"Jag litar mer på dessa än på dina försök att försvara dina produkter nu."

"Jag tycker att du mer är ute efter att till varje pris hävda att det måste vara fel på mina (och andras)mätningar än att försöka reda ut den rimligaste förklaringen till diskrepansen."

Eller om vi tar ut några spydigheter/oförskämdheter från trådens början:

"en lyckosam färgning kanske... Och givetvis är det fel på skivorna..."

"lustigt sammanträffande om jag hör en förhöjning som finns i verkligheten men inte "psykoakustiskt". Givetvis kan det vara så jag har FEL referenser.

Nu tycker jag att du är där igen och håller på med saker som du säger dig ogilla väldigt mycket själv.. Nämligen kommer med påståenden om vad andra tycker och tänker. Det börjar bli lite tjatigt... ...du bör ta och fundera lite på ditt sätt att diskutera...."

Sen bad du om ursäkt för de ovanstående fasonerna( :o !), men det dröjde inte länge innan du fortsatte snart med otrevligheterna igen:

"...ett sådant resonemang tycker jag nästan är skrämmande, och stämmer in på min bild av hur "INO-kulten" fungerar. Det är en anledning till att jag är så petig när man använder vetenskaplighet som ett eget argument."

"Ditt "personliga" sätt att bemöta mina frågor om redovisning av dina påståenden får mig att tro att det är nåt som inte håller för granskning. "

"Vad är det vetenskapliga värdet om resultaten ej är falsifierbara? Hur ska man kunna bedömma sådana vetenskapliga argument?"

"Nu tycker jag faktiskt att det är du(IÖ) som för den vidare. Bla genom att påstå att det finns en rapport... ...Jag accepterar att vi inte förstår varann i allt, och att vi har tagit illa upp av varandras skrivande. Jag kommer inte att hitta någon artikel att läsa och du kommer inte att få mig övertygad."

Och härefter publicerade du en lögn om påstådd munkavle... varefter du offentliggjorde ett PM(!), (som förvisso tvärtom vad du hoppades på, fick alla att inse att du farit fram med lögner).

Sen försvann du ett tag med svansen mellan benen, för att dyka upp igen (i tron att alla hade glömt hur du betett dig?) och fortsatte med dumheter som:

"...ännu så länge är det okänt vad som gjorde att mätkurvan såg ut som den gjorde. Därför blir jag förvånad när jag upptäcker följande försåtligt insmygda formuleringar i samma inlägg:
iö skrev:
mätningen är felaktig[/quote]"

"Det jag störde mig var att IÖ formulerade sig som att det VAR fel på mätningarna..."

"Eftersom IÖ ofta påpekar att andra ska uttrycka sig noga tolkar jag detta som att han inte har förmågan att se hur han uttrycker sig själv, eller medvetet skrev att det var fel för att misskreditera mig. Upprepningen tyder tyvärr på det sistnämnda."

"Jag anser att grejen handlar om att IÖ gör orimliga "claims" och försöker få det till att dessa skulle ha vetenskapligt stöd på ett sätt som jag tycker gränsar till ohederlighet."

"Ett konkret exempel på försök att ge sken av vetenskapligt stöd för påståenden är hänvisningen till experimentet med stråkkvartetten som omnämns tidigare i tråden... Förutom osäkerheten om det ens har ägt rum i verkligheten och omöjligheten att bedöma validiteten pga obefintlig dokumentation..."

Ja, och så fortsätter det ytterligare 16 sidor! :cry: (Det här var lite axplock från de första tio bara...)

Om du nu (ÄNTLIGEN!) kommer fram till att det jag skrev i det allra först inlägget i den här tråden (liksom allt annat jag skrivit i den) är 100% korrekt - så tycker jag du borde ta konsekvensen av det:

Du borde rakryggat erkänna att du har haft fel och har betett dig synnerligen illa! (Utan att lägga till antydningar om att den du trakasserat borde göra detsamma.)

Vh, iö

- - - - -

*Kan tillägga att inte heller din senaste slutsats är helt korrekt, men den är i varje fall ett erkännande av att du äntligen inser att har haft fel när du gjort dina utomordentligt otrevliga utfall.

Användarvisningsbild
patrikf_inaktiv

Inläggav patrikf_inaktiv » 2006-10-07 15:04

IÖ. Du får nöja dig med att jag på eget initiativ publicerar mätningar som ger dig stöd och falsifierar mina egna. Orsaken till mina mätresultat är inte kända ännu, och något som jag kommer att anstränga mig för att ta reda på.
Det har sagts mycket dumt av många i denna tråd, och jag ser ingen mening med att hålla på och försöka reda ut om någon har haft mer eller mindre "rätt" till det. Särskilt inte om det är ensidigt.
I övrigt tycker jag att det är bäst om moderatorerna sköter "rättsskipning" om det har förekommit övertramp.

Jag tror att det är bäst att var och en får ta sitt ansvar när det gäller att skilja på sin egen person och sakfrågor. Det mår man bäst av.

Jag som jag tidigare sagt givit upp mina ansträngningarna att hitta substansen som ligger bakom din sk forskning.
Jag läste en intressant artikel i UNT* av Tore Frängsmyr.
Där skriver han bla.
Fortfarande måste med skärpa fastslås att en forskare som inte kan presentera sitt empiriska underlag heller inte kan tas på allvar.

Det sammanfattar min syn på det hela.
http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=2-AV_ID=461211,00.html?from=sectionlinks2

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2006-10-07 17:26

"Kan" eller "vill"?

Jag har för den skull inte läst tråden och kan därför inte uttala mig (än) vad som skall göras mer precist. Men av erfarenhet så är lika långa trådar antingen fruktansvärt trevliga, eller oftare endast skapar kass stämning utan att nå ngt som hellst resultat. Jag behöver inte läsa länge att det inte rör sig om det första fallet.

Ge mig därför omgående ett bra skäl varför denna tråd skall hållas olåst.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2006-10-07 17:36

Det finns inget skäl alls. Den är klar.

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2006-10-07 17:38

Bild
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Föregående

Återgå till Wänner af Ino