meanmachine skrev:Du menar att det inte är dessa naturliga miljö så att säga? Lite som apor i bur? Passar bättre på träd i skogen dock inte den svenska.
What?
Moderator: Redaktörer
meanmachine skrev:Du menar att det inte är dessa naturliga miljö så att säga? Lite som apor i bur? Passar bättre på träd i skogen dock inte den svenska.
Försök inte förstå. Du blir dummare bara genom att försöka.m_persson79 skrev:meanmachine skrev:Du menar att det inte är dessa naturliga miljö så att säga? Lite som apor i bur? Passar bättre på träd i skogen dock inte den svenska.
What?
celef skrev:meanmachine skrev:Dock skall det nämnas att Revel F30 är så pass bra att det inte känns nödvändigt att byta på länge än.Inget normalt hittills har närmat sig dessa.
hands down, vilka högtalare rankar du som topp fem eller tio?
Aerob skrev:Du är trångsynt subjektivisten. Inse att ditt nick är motsägelsefullt när du vägrar
förstå att smak är subjektivt, att "the truth is in the beholders eye".
zapanasta skrev:Mina qrs500 och oa-14 är alltså junk,tack då vet jag det. Ändå sitter det vifa och peerless element i mina 2 högtalarpar, precis dom tillverkarna öhman anlitar
patjoh skrev:Subben slåss lika hårt nu för Ino som när han hade sina Sony högtalare och när LP hade ett överlägset ljud med ett frekvensomfång från 7hz till 25khz osv osv som CD aldrig kunde matcha....
m_persson79 skrev:Jag tycker det är häftigt när någon via "riktiga" test omvärderar sin syn på hobbyn och förklarar varför. Värre med vissa som trots överväldigande "bevis" håller kvar vid sitt ideal. Ungefär som vilken partipolitiker som helst.
subjektivisten skrev:m_persson79 skrev:Jag tycker det är häftigt när någon via "riktiga" test omvärderar sin syn på hobbyn och förklarar varför. Värre med vissa som trots överväldigande "bevis" håller kvar vid sitt ideal. Ungefär som vilken partipolitiker som helst.
Ja, hur många har öppet erkännt sina tidiga åsikter som felaktiga? Dom flesta här skulle hellre slåss för sina felaktiga åsikter än erkänna deras fel.
celef skrev:hands down, vilka högtalare rankar du som topp fem eller tio?
Zap är ingen högtalarkonstruktör.subjektivisten skrev:zapanasta skrev:Mina qrs500 och oa-14 är alltså junk,tack då vet jag det. Ändå sitter det vifa och peerless element i mina 2 högtalarpar, precis dom tillverkarna öhman anlitar
Snälla du. Tror du verkligen att samma tillverkare av element ger samma ljud?
MagnusÖstberg skrev:Zap är ingen högtalarkonstruktör. Bemöt honom med argument istället för hån. Han vet inte bättre.subjektivisten skrev:zapanasta skrev:Mina qrs500 och oa-14 är alltså junk,tack då vet jag det. Ändå sitter det vifa och peerless element i mina 2 högtalarpar, precis dom tillverkarna öhman anlitar
Snälla du. Tror du verkligen att samma tillverkare av element ger samma ljud?
1f y0u c4n r34d 7h15 y0u r3411y n33d 70 g37 14!d.
Bemöt honom med argument istället för hån. Han vet inte bättre. Låtsas inte om hans ironi, när den uppenbarliggen är baserad på okunskap.
zapanasta skrev:Bemöt honom med argument istället för hån. Han vet inte bättre. Låtsas inte om hans ironi, när den uppenbarliggen är baserad på okunskap.
Hmm, tror du inte att jag vet att öhman låter dom tillverka element enligt hans egna specar? Vet även att deras egna produkter håller olika klass/pris. Det är väl för fn klart att man blir förbannad när nån säger att man har skitgrejer,eller???
zapanasta skrev:Hmm, tror du inte att jag vet att öhman låter dom tillverka element enligt hans egna specar? Vet även att deras egna produkter håller olika klass/pris. Det är väl för fn klart att man blir förbannad när nån säger att man har skitgrejer,eller???
Mina högtalare låter ju inte sämre om du tycker dom låter illa
Ja, annars skulle vem som helst konstruera toppenhögtalare om man bara valde "rätt" element.MagnusÖstberg skrev:Men att olika högtalare använder samma element eller elementtillverkare är bara en liten del av slutreultatet.
Högtalarkonstruktion är mycket mer kompplext än så - så där har du fel, vilket du kanske förstår.
paa skrev:Ja, annars skulle vem som helst konstruera toppenhögtalare om man bara valde "rätt" element.MagnusÖstberg skrev:Men att olika högtalare använder samma element eller elementtillverkare är bara en liten del av slutreultatet.
Högtalarkonstruktion är mycket mer kompplext än så - så där har du fel, vilket du kanske förstår.
Så är det naturligtvis inte. Delningsfiltren är ju några rejält hala ålar att få grepp på, bara som ett exempel.
Du?meanmachine skrev:Endast några få kanske en enda klarar detta med väl godkänt?
Zap är ingen högtalarkonstruktör.
zapanasta skrev:Jag skulle med all säkerhet tycka att din anläggning låter skitbra, det jag retar mig på i fråga om dig är att du allt som oftast nervärderar andras åsikter,testmetoder/saker när det blir ett resultat du inte gillar. Men alla kan ju inte tycka lika eller
Johan_Lindroos skrev:MM, kul lista, och fint med de korta kommentarerna och bilderna!
zapanasta skrev:Zap är ingen högtalarkonstruktör.
Absolut inteMen mina högtalarpar är byggda av högtalarkonstruktörer, qrs högtalarna är konstruerade av bla olle mårtensson på dåvarande qln (står qln på etiketterna bak) och oa-14 lådorna behöver jag inte tala om vem som står bakom, det vet nog alla
subjektivisten skrev:celef skrev:hands down, vilka högtalare rankar du som topp fem eller tio?
Intressant fråga, hänger ju en hel del ihop med rummet. Rent spontant så skulle iaf jag göra denna listan:
1. Ino pi60s/i32s. Brutalt avslöjande utan något register som sticker ut.
2. Respons grand D. Rätt homogen högtalare med trevlig bas.
3. TAD reference one. Homogen och avslöjande.
4. B&W 801, äldre versionen. Vill minnas jag gillade denna mer än nya serien.
5. Von S. VR-4, har jag för mig var riktigt bra.
Sen skulle jag vilja höra Pers Quad i ett bättre rum.
.just för att han nog vet att du saknar kunskap om högtalarkonstruktion
meanmachine skrev:paa skrev:Ja, annars skulle vem som helst konstruera toppenhögtalare om man bara valde "rätt" element.MagnusÖstberg skrev:Men att olika högtalare använder samma element eller elementtillverkare är bara en liten del av slutreultatet.
Så är det naturligtvis inte. Delningsfiltren är ju några rejält hala ålar att få grepp på, bara som ett exempel.
Det är sannerligen raketforskning på hög nivå. Endast några få kanske en enda klarar detta med väl godkänt?
Användare som besöker denna kategori: Ronnie och 16 gäster