Inte för att jag vill påstå att någon i denna diskussion är ett troll - jag tror bara vi har ett enda på detta forum och vederbörande har inte deltagit i denna diskussion ännu.
Vem är trollet?

Moderator: Redaktörer
(min understrykning) i INOs reklam får mig att bli konfunderad.. Jag tror helt enkelt inte att det är möjligt. Jag tycker nästan att det är lite skrämmande att det inte är fler som reagerar på sådana påståenden här på faktiskt.se där det annars finns ett sunt mått av kritiskt tänkande. Jag tror att det kan bero på vänskapsband, formuleringsteknik och inte minst erfarenheter av hur det går när det uppstår kritiska frågor kring INO."Min uppfattning är att pi60 verkligen har lyckats bli ett komplett koncept, utan svagheter. "
Jag kommer inte att svara på några fler av dina inlägg innan du ber om ursäkt för hur du betett dig.
IngOehman skrev:Repetition:Jag kommer inte att svara på några fler av dina inlägg innan du ber om ursäkt för hur du betett dig.
.
patrikf skrev:Bamsefar: Jag förstår att du är upprörd.
patrikf skrev:Påståenden som(min understrykning) i INOs reklam får mig att bli konfunderad.. Jag tror helt enkelt inte att det är möjligt. Jag tycker nästan att det är lite skrämmande att det inte är fler som reagerar på sådana påståenden här på faktiskt.se där det annars finns ett sunt mått av kritiskt tänkande."Min uppfattning är att pi60 verkligen har lyckats bli ett komplett koncept, utan svagheter. "
patrikf skrev:Jag tror att det kan bero på vänskapsband
patrikf wrote:
Jag tror att det kan bero på vänskapsband
Bamsefar wrote:
Såklart du måste ta till sådana angrepp när du inte får gehör för din åsikt. Skämmas bör du !!!
FBK skrev:Konstigt, men detta får en att tänka på när någon öste galla över killarna som driver Component.se (ingen nämnd, ingen glömd).
Bamsefar skrev:FBK skrev:Konstigt, men detta får en att tänka på när någon öste galla över killarna som driver Component.se (ingen nämnd, ingen glömd).Titta trollet är i farten, och uttalar sig om något trollet inte vet
Det kan jag garantera att du, eller jag, aldrig får någon rabatt från Ino Audio bara för att det är du, eller jag. Mig går det inte att muta helt enkelt, eftersom jag inte vill vara köpt av någon eller något.
Titta trollet är i farten, och uttalar sig om något trollet inte vet
patrikf skrev:Ja, jag ber dig gärna om ursäkt om jag har uppträtt olämpligt här.
patrikf skrev:Jag tänker inte kräva detsamma av dig eftersom jag anser att man får finna sig i ifrågasättanden när man deltar i en debatt.
patrikf skrev:Påståenden som(min understrykning) i INOs reklam får mig att bli konfunderad.. Jag tror helt enkelt inte att det är möjligt."Min uppfattning är att pi60 verkligen har lyckats bli ett komplett koncept, utan svagheter. "
Min uppfattning är att pi60 verkligen har lyckats bli ett komplett koncept, utan svagheter.
Jag tycker nästan att det är lite skrämmande...
...att det inte är fler som reagerar på sådana påståenden här på faktiskt.se där det annars finns ett sunt mått av kritiskt tänkande. Jag tror att det kan bero på vänskapsband, formuleringsteknik och inte minst erfarenheter av hur det går när det uppstår kritiska frågor kring INO.
Hursomhelst. Jag upplever de inohögtalare som jag har hört som något färgade i diskanten. Jag kan ha fel. Fel referenser tex.
Men finns det ens en möjlighet att du kan ha fel IÖ? Jag vet tex inte hur det har gått till när du har kommit fram till hur lite de är färgande.
Eller kan du veta att ingen annan högtalare är mindre färgande?
/P
Eller kan du veta att ingen annan högtalare är mindre färgande?
/P
Nej, och något sådant har jag heller inte påstått. Tro kan jag dock - och jg hoppas att jag får det?
patrikf skrev:Men vad trevligt!
Min understrykning motiverar jag med att det var just de orden som får mig att reagera.
iö skrev:patrikf skrev:Eller kan du veta att ingen annan högtalare är mindre färgande?
/P
Nej, och något sådant har jag heller inte påstått. Tro kan jag dock - och jag hoppas att jag får det?
Jag accepterar att du inte vill svara på hur du har kommit fram till detta med icke färgande, men jag tycker att det är viktigt eftersom jag uppfattar att du skriver av att det har skett med vetenskaplig metod.
Om det är så så spelar ju metoden roll för hur påståendena kan värderas. Och att det kan styrkas om man använder "vetenskap" som argument.
Det är ju tyvärr väldigt vanligt att ge sken av vetenskaplighet i reklam för att få högre trovärdighet.
Slutligen så undrar jag om detta med kompensationen i tonkurvan i diskantområdet. Som jag förstod så handlade det om något som var bra vid inspelning med två mikrofoner.(?) Isåfall, vilken nytta gör kompenseringen i andra sorters inspelningar?
Nattlorden skrev:Se där... även ur upprörda känslor kan det födas guldkorn. Tack Ingvar, det var mycket intressant. Tack Patrik för ställd fråga.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster