pingvinlakrits skrev:Wow!
Har du en bra dialog med din lackerare? Det är inte helt lätt att spruta ett par såpass stora burkar med bra resultat i alla vinklar och vrår...
Ja, jag tyckte nog att dialogen var bra, lackeraren var mycket upptagen dock, men det kanske bådar gott.
pingvinlakrits skrev:...jag kom överens med min lackerare om att undersidan inte var viktig alls vilket gjorde det lite enklare för honom att göra ett högklassigt jobb. De små piPs kunde han hänga upp på ett stag och komma åt överallt och det är en relativt liten yta och dessutom koncentrerade han sig på att framförallt inte sulla till fram och ovansidan.

Jag tänkte faktiskt inte alls på det där med undersidan, det kanske man skulle sagt...

, å andra sidan frågade inte lackeraren om det heller, så jag hoppas på det bästa.
pingvinlakrits skrev:Är de grundmålade? Isåfall - med rätt grundfärg? (Så inte billacken äter upp underfärgen) Är de inte grundmålade så blir det lätt problem på sina håll eftersom mdf suger något kopiöst runt skarvar och ändar...

Nej, de är inte grundmålade, de skulle sprutas med någon slags grund.
pingvinlakrits skrev:Om man frågar så man inte sårar yrkesstoltheten hos sin lackerare så lär man sig ett och annat och kan ställa lite krav. Dessutom är det långt ifrån alla som fattar det där med att man vill ha toppkvalitet på högtalarlacken om man inte gör det klart för dem.

Ja, jag kan tänka mig att många lackerare kan tro att det är något simpelt hemmabygge.
Men jag sa
väldigt tydligt att det inte är några billiga högtalare, och att det var viktigt att det blev riktigt bra, och jag uppfattade det som att det gick fram.
pingvinlakrits skrev:Har sett rätt bubbliga och rinniga resultat hos andra som lejt ut det. När de kommit med synpunkter har det låtat typ "inte för de pengarna".

Usch, inte bra!
Vh