Hetsporren skrev:Almen skrev:Hetis: Om du borrar och limmar så kan jag löda.
Tack men jag skall INTE varken borra eller löda!
Grattis till piPs !
Och det verkar som om du insett dina begränsningar och vågar erkänna dom - det anser jag vara skarpt !
Moderator: Redaktörer
Almen skrev:Själva borrandet är det mest nervösa, faktiskt. Man vill ju inte slinta, liksom...
Oh, ja - mina pi60. Men när jag hjälpte en kompis med hans piP så fick han borra så lödde jag.JeLe skrev:Almen skrev:Själva borrandet är det mest nervösa, faktiskt. Man vill ju inte slinta, liksom...
Har du gjort det eller?
IngOehman skrev:Ja så är det nog. Få träslag, om något, ha så kraftig struktur, vilket är vad som krävs för att inte dödas av svärtningen...
...Tycker svartbetsad ask är klart snyggt! Och jag tycker inte att den äkta produkten försunkas ett dugg av att kopian är anstötlig. Trots att de liknar varandra. Tycker nästan att originalet får en extra tjusning i att de subtiliteterna som skiljer gör så fantastiskt mycket för själva känslan när man betraktar ytan.
Men det är jag det.![]()
Vh, iö

LypsylateX skrev:Jag har faktiskt funderingar på om inte piP skulle vara ganska söta i ljus pastellrosa, gärna med en Hello Kitty-logga på sidan.
(Ja, tro det eller ej... jag är seriös.)
Hetsporren skrev:När vi i går packade upp högtalarna noterade jag diverse lackskador, ser ut som bets som runnit eller nåt. Här är en bild på ena högtalarens topp. Frågan är om det går att få bort eller "reparera"? Lackens defekter har INTE uppkommit hos mig, kanske är bäst att tillägga?
Belker skrev:Det ser ut som om fläckarna sammanfaller med hur man viker ett paket. Var de inslagna på det sättet? Isf är ju fukt misstänkt bov.
Belker skrev:Ja det ser ju precis ut som jag misstänkte. Då skulle jag gissa på att de slagits in för tidigt och sedan belastats. Vem slog in? Lackaren? Klåpare i så fall.
Kaffekoppen skrev:Tag snabbt kontakt med IÖ. Jag skall ner till Göteborg till helgen och är det fråga om reklamationsutbyte kan jag ombesörja det.
guldfisk skrev:Fast jag har inte bestämt mig vilken nyans av högblank /piano/lack jag ska ha. Kanske vit. Eller lite mörkare gul. Eller flickrums-/tuggummirosa. Lite inspiration finns hos Audio Pros Allroomserie:
http://www.audiopro.se/templates/audio_ ... roducts=16
LypsylateX skrev:Jag har faktiskt funderingar på om inte piP skulle vara ganska söta i ljus pastellrosa, gärna med en Hello Kitty-logga på sidan.
(Ja, tro det eller ej... jag är seriös.)
Hetsporren skrev:Kaffekoppen skrev:Tag snabbt kontakt med IÖ. Jag skall ner till Göteborg till helgen och är det fråga om reklamationsutbyte kan jag ombesörja det.
Tack. Jag har mejlat honom...
OOK, då kan jag ombesörja bytet i sommarHetsporren skrev:Kaffekoppen skrev:Tag snabbt kontakt med IÖ. Jag skall ner till Göteborg till helgen och är det fråga om reklamationsutbyte kan jag ombesörja det.
Tack. Jag har mejlat honom...
Det är ju matt lack på högtalarna, och det där medlet verkar ge ett blankt resultat...Alexi skrev:Om du bestämmer dig för att försöka fixa dom så kan jag rekomendera Liberon Ring Remover då borde det försvinna.
Hetsporren skrev:Kaffekoppen skrev:Ring!
Har nu lämnat ett mess på hans svarare...
guldfisk skrev:Gul eller rosa? Jag velar fortfarande. Min sambo kan också tänka sig ljust beige.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster