Moderator: Redaktörer
Moment-23 skrev:Baksidan på 3310. Vet dock inte om "ext in" går via försteget. Ser likadant ut på 2310.
Strauss skrev:Varför finns den ens då?
Jag löste det devlis med 4 moduler, men flytta runt basarna så fixar det säkert till sig.sprudel skrev:Leker lite med rumsakstiken och filtret. Skojigt (inte alltid).
När jag mäter med enbart topparna får jag en rak och trevlig kurva(läs rakare). När sedan basarna kopplas in får jag en dipp i området 60-95Hz.
Ni kan kolla kurvorna sid 3.
Läste att Fredrik hade samma tappp kring 80Hz. Någon mer?
Hypoteser att testa, gärna förslag på test.
Gjorde ett tillägg i mitt förra inlägg.sprudel skrev:Kan inte flytta dem![]()
De ingår i stereobänken, villkor för att få ha dem![]()
Men kanske två moduler till
Har du någon xtz kurva att lägga in?
sprudel skrev:Leker lite med rumsakstiken och filtret. Skojigt (inte alltid).
När jag mäter med enbart topparna får jag en rak och trevlig kurva (läs
rakare). När sedan basarna kopplas in får jag en dipp i området 60-95Hz.
Ni kan kolla kurvorna sid 3.
Läste att Fredrik hade samma tappp kring 80Hz. Någon mer?
Hypoteser att testa, gärna förslag på test.
spuj skrev:NB skrev:Om man skippar lfe utgången på receivern och lfe ingången på cr80 så kan man ställa in allt perfekt för musiklyssning. Men hur blir det med filmer? Vid film vill man väl ha subben +10dB?
På receivern kan jag ställa in att använda sub för allt under 80hz vid film och sen bara köra frontarna vid tvåkanal. Hur kopplar jag då bäst till CR80 för att få +10dB bas vid film, men inte till musik?
När receivern är inställd på "no sub" så mixas lfe-kanalen in i front-kanalerna med bibehållen +10db volym, så du missar ingenting.
Men ibland kan lfe-kanalen vara helt galet mixad och då kan det vara en god ide att använda lfe-ut på recievern till lfe-in på cr80s för att tex kunna justera volymen och skära bort höga frekvenser som inte borde vara i lfe-kanalen från första början.
MorganM skrev:Hur gör man om man vill använda ett cr80s/es filter,där man använder sig av px-4 som drivs av 2st slutsteg,alltså att man lastar varje steg med bara ett par px-2 (9ohm).
MorganM skrev:Man kan ju använda px-4 på ett steg...
MorganM skrev:...och lasta ner det till c:a 4ohm.Men om man vill använda 2 steg till sub-utgången,måste man då köra en y-split?
MorganM skrev:Hur mycket tappar man då i signalnivå?
MorganM skrev:Eller om man i framdiden vill köra med px-6,hur gör man då?
Jag har lite funderingar innan ev köp av cr 80es.
adzer skrev:Många slutsteg kan även driva 3st prof moduler parallellkopplade per kanal. Då behöver man endast ett stereoslutsteg för profX-6.
adzer skrev:Ingvar: Om man bryggar slutsteget men använder bägge kanalernas utgångar slipper man då problemet med att slutsteget ser halva impedansen som sker normalt vid bryggning?
adzer skrev:Eller vad finns det annars för fördelar med att göra på det viset?
adzer skrev:Samt kan du berätta lite mer om den kommande basdrivningen från ino?
MorganM skrev:Hur gör man om man vill använda ett cr80s/es filter,där man använder sig av px-4 som drivs av 2st slutsteg,alltså att man lastar varje steg med bara ett par px-2 (9ohm).
Man kan ju använda px-4 på ett steg och lasta ner det till c:a 4ohm.Men om man vill använda 2 steg till sub-utgången,måste man då köra en y-split?
Hur mycket tappar man då i signalnivå?
Eller om man i framdiden vill köra med px-6,hur gör man då?
Jag har lite funderingar innan ev köp av cr 80es.
adzer skrev:Kanske inte riktigt ett svar på din fråga men IÖ har upprepade gånger sagt att pi60+bs60 är ett bättre val än pi60+profX-2. Om man dessutom räknar in kostnad för extra slutsteg samt delningsfilter så är det en ganska onödig koppling. Använder du profX-4 däremot så är det en annan situation.
Jag tror dock inte att du kommer tjäna något på dubbla 1080 till px-4 då 1080 borde dubblera effekten mellan 10ohm och 5ohm.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster