meanmachine skrev:Det som är pipare kanske får en bredare syn och insikt i att det finns andra tillerkare med knowhow. hehe.
På dom bara
Skulle vara skitkul om ni kunde köra ett jäkla stort gäng högtalare, det är ju inte så att du har brist på dem
Moderator: Redaktörer
meanmachine skrev:Det som är pipare kanske får en bredare syn och insikt i att det finns andra tillerkare med knowhow. hehe.
MagnusÖstberg skrev:meanmachine skrev:Det som är pipare kanske får en bredare syn och insikt i att det finns andra tillerkare med knowhow. hehe.
På dom bara
Skulle vara skitkul om ni kunde köra ett jäkla stort gäng högtalare, det är ju inte så att du har brist på dem
meanmachine skrev:MagnusÖstberg skrev:meanmachine skrev:Det som är pipare kanske får en bredare syn och insikt i att det finns andra tillerkare med knowhow. hehe.
På dom bara
YEEESSS.Dock är mitt nya tillfälliga rum lämpliga för stativare men aningen litet för stora bastarder som neptunus och F30 men det går ju att testa lite så klart men gasar man blir det lite för mycket av det goda. 14.3mm2 enligt hyreskontraktet är vrummet och mårtensson rekommenderar 30m2 till QRS. Stativare är verkligen skoj att köra dock
Kolfiber?Objektivisten skrev:Kan ni inte testa lite olika kablar också och hur dessa påverkar upplevelsen av de olika högtalarna?
meanmachine skrev:Föreslår inte nu kommande lördag men då nästa alternativt lördagen efter detta.
tomjut skrev:Kanske lite halvt off topic, men "negativ placebo" finns inte. Placebo är per definition alltid positiv. Motsatsen heter nocebo.
Så, nu fick jag leka viktiga killen!
meanmachine skrev:Föreslår inte nu kommande lördag men då nästa alternativt lördagen efter detta.
perstromgren skrev:Jag tror att en del grundar sig i vad IÖ har sagt om högtalarjämförelser. Han är starkt kritiskt till att utvärdera högtalare genom att jämföra på det här sättet.
Ref: Inre och yttre referens.
tomjut skrev:Kanske lite halvt off topic, men "negativ placebo" finns inte. Placebo är per definition alltid positiv. Motsatsen heter nocebo.
Så, nu fick jag leka viktiga killen!
subjektivisten skrev:
Varför tror du det? Jag kan berätta att jag har EGNA erfarenheter av A/B test och det slutande med ett felköp, för ca 15-16 år sedan, långt innan jag visste vem Ingvar var/är.

Om inte jag missminner mig var det ju ett A/B test mellan dina Pioneer och Ino för några år anledningen till att du sålde de förstnämnda. Men det kanske funkade just den gången?
zapanasta skrev:Om inte jag missminner mig var det ju ett A/B test mellan dina Pioneer och Ino för några år anledningen till att du sålde de förstnämnda. Men det kanske funkade just den gången?![]()
![]()
subjektivisten skrev:Varför testa på dåligt sätt istället för bra sätt om man ändå ska testa?
perstromgren skrev:subjektivisten skrev:Varför testa på dåligt sätt istället för bra sätt om man ändå ska testa?
Skapa gärna en tråd om hur det lämpligen bör gå till!
Den här tråden tyclker jag vi lämnar åt Umeborna.
subjektivisten skrev:Det som verkar vara svårt för vissa är att läsa och fundera vad folk skriver, det första dom tänker på när dom läser är "hur ska jag svara emot detta". Hur vore det att LYSSNA på andra och kanske lära sig ett och annat? A/B testa högtalare har massa problem som tagits fram. VARFÖR ska man göra det kan jag fråga mig. Visst, det behöver inte vara så blodigt, säger vissa. Nej, men VARFÖR ens bry sig att jämföra då om det inte är så blodigt? Varför testa på dåligt sätt istället för bra sätt om man ändå ska testa?
subjektivisten skrev:Nja, vi testade mina Sony mot pi60 och det friskade upp mitt minne hur usel metoden är. Så hur vore det att lyssna på folk med erfarenhet av det?
Jämför du projektorer utan att kalibrera dom? Om inte, varför jämföra högtalare på dåligt sätt?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster