Nattlorden skrev:celef skrev:men vad alla verkar hänga upp sig på diskantens form, varför är denna del så viktig?
Därfär att den inte följer Inos formspråk utan sticker ut som ett infekterat sår.
My dear Lord! Har du gått och blivit estetiker?
Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:celef skrev:men vad alla verkar hänga upp sig på diskantens form, varför är denna del så viktig?
Därfär att den inte följer Inos formspråk utan sticker ut som ett infekterat sår.
jonasp skrev:Den håller elementet på plats?Funktionellt som tusan!
sprudel skrev:My dear Lord! Har du gått och blivit estetiker?
Nattlorden skrev:sprudel skrev:My dear Lord! Har du gått och blivit estetiker?
Alltid varit. Dessutom med ett akut färgseenede till fruns fasa. (Nix... det där passar inte tillsammans...)
Nattlorden skrev:sprudel skrev:My dear Lord! Har du gått och blivit estetiker?
Alltid varit. Dessutom med ett akut färgseenede till fruns fasa. (Nix... det där passar inte tillsammans...)
Ragnwald skrev:8% av alla män har nedärvda färgsinnesdefekter, 2 % av dessa är allvarliga (grönblindhet).
screen skrev:Aha...så därför står det illgröna basar i travar i hörnen...![]()
MagnusÖstberg skrev:Vilken jäkla tur att du inte är IÖ utan att han använder funktionell design i hela sin reportoar!Nattlorden skrev:celef skrev:men vad alla verkar hänga upp sig på diskantens form, varför är denna del så viktig?
Dessutom är det ju smart att använda samma element i flera olika uppsättningar vilket minskar antalet artiklar att lagerhålla
Jag gillar smart tänkande!
celef skrev:det är oxå lite förvånande att så många tycker om formen på ino när dom uppenbart inte är formgivna med hänsyn till estetik, är det så att man gillar formen för att man gillar ljudet eller gillar man formen för att det är en ino?
Stranne skrev:Jag vill också ha en bild på slutgiltiga i6 tack. Jag behöver inspiration för
att bestämma hur mina ska se ut... Blir de snygga i vitt? Svart?
Nej - jag har inte beställt, men det är bara för att jag inte kan
bestämma mig för hur jag vill ha dem.
Nattlorden skrev:celef skrev:det är oxå lite förvånande att så många tycker om formen på ino när dom uppenbart inte är formgivna med hänsyn till estetik, är det så att man gillar formen för att man gillar ljudet eller gillar man formen för att det är en ino?
Om man alltid gillat det som är funktionsenligt designat och det sedan kommer något som man inte gillar - då kan man ju lätt få känslan att det är något som missats i funktionen.
celef skrev:ja kanske, men då har man nog tittat på fel saker och kanske dragit fel slutsats? vad i den nya högtalaren (prototyp eller vad det nu är) får dig att känna så mot funktionen?
Nattlorden skrev:celef skrev:ja kanske, men då har man nog tittat på fel saker och kanske dragit fel slutsats? vad i den nya högtalaren (prototyp eller vad det nu är) får dig att känna så mot funktionen?
Det är en form/proportionsfråga. Mycket möjligt att det inte spelar någon som helst roll vad för form fronten på diskanten har, men varför har i så fall någon skapat en sådan bastard? (Gissar dock det är elementtillverkaren som har grundelementet så från början och inget Ingvar specialbeställt)

m_persson79 skrev:Vad är max SPL för ett par Bremen-basar (BR, 50 liter)?
celef skrev:Nattlorden skrev:celef skrev:ja kanske, men då har man nog tittat på fel saker och kanske dragit fel slutsats? vad i den nya högtalaren (prototyp eller vad det nu är) får dig att känna så mot funktionen?
Det är en form/proportionsfråga. Mycket möjligt att det inte spelar någon som helst roll vad för form fronten på diskanten har, men varför har i så fall någon skapat en sådan bastard? (Gissar dock det är elementtillverkaren som har grundelementet så från början och inget Ingvar specialbeställt)
den kapade formen beror nog mest på att möjliggöra tät elementplacering, ungefär som pip-basens kapade sidor möjliggör den smala baffeln, jag tror inte det finns några andra fördelar faktiskt, jo kanske är formen en fördel om man väljer att inte försänka diskanten plant med baffeln, då är en rund diskantplatta nästan sämsta tänkbara
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster