Moderator: Redaktörer
bakerman22 skrev:Jag är inne på mitt femte par diskantsäkringar i mina i56...![]()
Dom har väl i alla fall varit färdiga i tre månader...
bakerman22 skrev:Jag är inne på mitt femte par diskantsäkringar i mina i56...![]()
adzer skrev:bakerman22 skrev:Jag är inne på mitt femte par diskantsäkringar i mina i56...![]()
Vilka ljudtryck är du uppe på då egentligen?
bakerman22 skrev:adzer skrev:bakerman22 skrev:Jag är inne på mitt femte par diskantsäkringar i mina i56...![]()
Magnus Samuelsson.
adzer skrev:bakerman22 skrev:adzer skrev:bakerman22 skrev:Jag är inne på mitt femte par diskantsäkringar i mina i56...![]()
Magnus Samuelsson.
Bonnhögt mao
IngOehman skrev:bakerman22 skrev:Jag är inne på mitt femte par diskantsäkringar i mina i56...![]()
Att blåsa ett par säkringar var 2,6:e vecka är ju inte så farligt.
Det finns i varje fall en i56-ägare som kan bränna ett halvt paket
säkringar på en enda kväll.
Vad jag undrar är om inte även hörseln borde avsäkras på något
vis då...
Man har ju bara en - den man föddes med. Var rädd om den.
Vh, iö
IngOehman skrev:Det finns i varje fall en i56-ägare som kan bränna ett halvt paket
säkringar på en enda kväll.
bakerman22 skrev:Det där med brunna diskantsäkringar är ju lite alkoholrelaterat också...
bakerman22 skrev:Jag förstår ju att det är alldeles för starkt redan när säkringarna går, men skulle dom inte göra det skulle jag spela ÄNNU starkare, med brunna diskanter och taskig hörsel som följd..
subjektivisten skrev:Men vad jag förstår så är det bara en live DVD du bränner säkringarna med, och andra skivor kan du spela starkare utan något problem, eller hur?
Oresound skrev:Hörselintrycken försämras med alkoholintag ja.
Nattlorden skrev:Är den från USA eller Irland, med -ey annars bara -y (finns säkert något litet undantag, men rent generelly...).
steveo1234 skrev:Gör man bort sig om man inte vet vart whiskeyn/whiskyn kommer ifrån? Jag har faktiskt ingen aning om den kommer frå n irland eller inte![]()
ardbeg, caol ila, glengoyne, ileach mfl vet jag inte. Yamazaki och Oichi är i alla fall inte därifrån ::)
Nattlorden skrev:steveo1234 skrev:Gör man bort sig om man inte vet vart whiskeyn/whiskyn kommer ifrån? Jag har faktiskt ingen aning om den kommer frå n irland eller inte![]()
ardbeg, caol ila, glengoyne, ileach mfl vet jag inte. Yamazaki och Oichi är i alla fall inte därifrån ::)
Det är whisky allt. Tycker nog du går miste om lite god placebo om du inte läser på lite om destillerierna, smakar säker bättre när man kan lite mer.
Det må du väl smaka om det är en Irländare (generaliserar)???![]()
Jameson, Bushmills och Tullamore Dew är väl de tre mest förekommande irländarna.
steveo1234 skrev:Bushmills och tullamore dew skulle jag knappt använda för att tvätta fönster med. Tycker inte alls om dem. Jameson har jag inte smakat.
Nattlorden skrev:steveo1234 skrev:Bushmills och tullamore dew skulle jag knappt använda för att tvätta fönster med. Tycker inte alls om dem. Jameson har jag inte smakat.
Då är det nog rätt säkert att skippa 'e'et på konstant basis.
steveo1234 skrev:Nattlorden skrev:Är den från USA eller Irland, med -ey annars bara -y (finns säkert något litet undantag, men rent generelly...).
Gör man bort sig om man inte vet vart whiskeyn/whiskyn kommer ifrån? Jag har faktiskt ingen aning om den kommer frå n irland eller inte![]()
bakerman22 skrev:steveo1234 skrev:Nattlorden skrev:Är den från USA eller Irland, med -ey annars bara -y (finns säkert något litet undantag, men rent generelly...).
Gör man bort sig om man inte vet vart whiskeyn/whiskyn kommer ifrån? Jag har faktiskt ingen aning om den kommer frå n irland eller inte![]()
Helt okej "murarwhisky" du räknade upp där.
Sånt slask man dricker när man har blivit full och ändå inte känner vad det smakar...
steveo1234 skrev:bakerman22 skrev:steveo1234 skrev:Nattlorden skrev:Är den från USA eller Irland, med -ey annars bara -y (finns säkert något litet undantag, men rent generelly...).
Helt okej "murarwhisky" du räknade upp där.
Sånt slask man dricker när man har blivit full och ändå inte känner vad det smakar...
Om jag är full så dricker jag inte whisk(e)y då går jag direkt på long island ice tea. Det är det enda som är riktigt gott när man är packad.
Från cocktailguiden skrev:Long Island Ice Tea
2 cl Vodka
2 cl Gin
2 cl Rom
2 cl Tequila
2 cl Cointreau
1/4 pressad citron
cola
Fyll drygt halva glaset med is.
Häll i Vodka, Gin, Rom, Tequila, Cointreau och citronjuicen.
Fyll upp med Coca Cola, rör om och garnera med en citronskiva.
Tänk på någonting och försök minnas det efteråt..
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster