Drakir skrev: samt veta mer om den spännande lackmetoden..
Vad vill du veta

Moderator: Redaktörer
Drakir skrev:Jag vill se hur arton lagers gravitationslack ser ut och hur den görs
Ragnwald skrev:Kom att tänka på en lackvariant som kanske avses.
När jag byggt mina flugfiskespön, har spöt fått rotera sakta under härdningen av lacken, vilket medger tjockt vackert lackskikt utan rinningar.
i34 - i64 ska alltså rotera liggandes upphängda, under lackering och efterhärdning.
Fast, funkar det när objektet inte är cylindriskt?
Fredrikb72 skrev:Jag tycker inte det är känns rätt att bli uthängd så som rubriken ser ut nu, finns det inga regler här på forumet eller är det fritt fram att hitta på elaka rubriker om man är förbannad på någon?
Jag ser Ingvar som en god vän och rubriken med mitt namn som sätts av snart 5000st visar nåt helt annat så även om rubriken är menad till mig så drabbar den även Ino / Ingvar så snälla radera tramset.
Fredrikb72 skrev:Jag tycker inte det är känns rätt att bli uthängd så som rubriken ser ut nu, finns det inga regler här på forumet eller är det fritt fram att hitta på elaka rubriker om man är förbannad på någon?
Jag ser Ingvar som en god vän och rubriken med mitt namn som sätts av snart 5000st visar nåt helt annat så även om rubriken är menad till mig så drabbar den även Ino / Ingvar så snälla radera tramset.
Naqref skrev:Gravitationslack. *Bah* så tråkigt. Alla lacker är ju lackerade under gravitation. Nej, antigravitationslack vore något.
Bamsefar skrev:1. Detta är en bildtråd, vill du diskutera Ino Audios Gravitationslack så får du skapa en egen tråd.
2. Jävligt tacksam om du håller dig till att lacka bilar, men håll fingrarna borta från min bil om den dyker upp!
Katt-natt skrev:japp! skitmycket. skulle även kunna ha dragit till med ett öchötskt:"a´men tjut då!"
Överdriven eller spelad indignation kan inte bemötas på ett mer seriöst sätt.
Vad heter bildtråden?
KarlXII skrev:Skulle tro att de flesta flyglar är handstrukna faktiskt, åtminstone de äldre.
verdad skrev:17 lager lack.......elgitarrer kan ha så många lager lack. Det bir nästan som plast.
Ragnwald skrev:Kom att tänka på en lackvariant som kanske avses.
När jag byggt mina flugfiskespön, har spöt fått rotera sakta under härdningen av lacken, vilket medger tjockt vackert lackskikt utan rinningar.
i34 - i64 ska alltså rotera liggandes upphängda, under lackering och efterhärdning.
Fast, funkar det när objektet inte är cylindriskt?
Stranne skrev:Så trevligt det hade varit om Ingvar själv kunde titta in och ställa saker till rätta i den här tråden.
Morello skrev:KarlXII skrev:Skulle tro att de flesta flyglar är handstrukna faktiskt, åtminstone de äldre.
Naj, de är frankspolerade, dvs polerade med schellack och sprit. Den som vill veta mer kan googla. Jag är inte så insatt, mer än jag vet att det är väsensskilt från lackering.
Welche Lackart wurde für mein Instrument verwendet?
Bis ca. 1960 wurden die schwarzen Hochglanz-Oberflächen mit Schellack hergestellt, danach bis heute mit Polyesterlack.
Nattlorden skrev:Stranne skrev:Så trevligt det hade varit om Ingvar själv kunde titta in och ställa saker till rätta i den här tråden.
Då får nog rubriken neutraliseras till en fråga...
Stranne skrev:Går han bara in och kollar trådar där rubriken är ställd som en fråga?
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 4 gäster