Moderator: Redaktörer
UrSv skrev:Jag skulle nog dubbelkolla filterritningen och kontrollera om inte motstånden borde ligga tvärtom för helt ritningstrogen montering. Motståndet på 1 Ohm skall ligga parellellt med basen tillsammans med kondingen på 10 uF. Motståndet på 2.2 Ohm skall vara i serie med diskanten, Om inte du har fått en nyversion av filterritning vill säga.
Nattlorden skrev:Någon som hittat resistorn märkt D ?
Nattlorden skrev:Någon som hittat resistorn märkt D ?
AndreasArvidsson skrev:Nattlorden skrev:Någon som hittat resistorn märkt D ?
Ja, hur så?
Fredzz0rs skrev:Nattlorden skrev:Någon som hittat resistorn märkt D ?
Kul att man kan glädja någon med min okunskap....
Fredzz0rs skrev:UrSv skrev:Jag skulle nog dubbelkolla filterritningen och kontrollera om inte motstånden borde ligga tvärtom för helt ritningstrogen montering. Motståndet på 1 Ohm skall ligga parellellt med basen tillsammans med kondingen på 10 uF. Motståndet på 2.2 Ohm skall vara i serie med diskanten, Om inte du har fått en nyversion av filterritning vill säga.
Här är den skiss jag erhållits.
Är motstånden märkt D och B samma sort? På en av dem står det "206-8 Z 1RO 10%" och på den andra "206-8 E 2R2 10%". Vilken är vilken?
UrSv skrev:Fredzz0rs skrev:UrSv skrev:Jag skulle nog dubbelkolla filterritningen och kontrollera om inte motstånden borde ligga tvärtom för helt ritningstrogen montering. Motståndet på 1 Ohm skall ligga parellellt med basen tillsammans med kondingen på 10 uF. Motståndet på 2.2 Ohm skall vara i serie med diskanten, Om inte du har fått en nyversion av filterritning vill säga.
Här är den skiss jag erhållits.
Är motstånden märkt D och B samma sort? På en av dem står det "206-8 Z 1RO 10%" och på den andra "206-8 E 2R2 10%". Vilken är vilken?
1R0 = 1,0 Ohm = 1 på ritningen
2R2 = 2,2 Ohm = 2,2 på ritningen
Alltså har du lagt motståndet på 2,2 Ohm närmast spolen men det skall alltså vara tvärtom. Det går naturligtvis att koppla rätt ändå men det blir enklast att följa ritningen om allt är *exakt* lika.
Fredzz0rs skrev:Tack för svaren!
Någon som vet vilket håll terminalanslutningen skall sitta enligt Ingvar? Har sett exempel på både upp och ned.
Jag tänker ansluta högtalarkablarna med spadar.
t0mas skrev:Hur går det? Vill se mer bilder.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster