Det första inlägget måste ju komma nångång...
Så har man... 7 år efter Iö kontaktade mig första gången varit och hälsat på honom i källaren igen. Sist var han intresserad av elementet jag hjälpte "Basslist" att ta fram, det som blev "Shiva" av numera Adire.
Hade även en del kontakt med honom senare eftersom jag hade kontakt med Nick på numera, tyvärr, nedlagda Lambda Acoustics. Kan ju som kuriosa berätta att IÖ var inspirationskälla och den som indirekt fick Nick att ens fundera på att starta upp sitt företag - det är Iö tankar om distrotionsfri bas som låg bakom deras basar... Det fanns en tråd om man hört bättre ljud än hemma i IÖ´s källare, och jag kan väl erkänna att Lamda Acoustics största system, med toppar utvecklade av Tom Danlew åtminstone konkurrerar i form av dynamik och distrutionsfri återgivning, särskillt i en stor Tv-studio i Orlando (en stor DIY-träff de hade där).
Iallafall tog jag med tjejen på ett snabbesök för att inhandla ett par Pip .. något jag funderat på att göra i 7 år. Nu skulle det till mindre högtalare med stort ljud.. och då insåg jag mina brister och köpte nått riktigt bra (orkar inte lacka - så idag åker de till lackerare ... inte direkt DIY, men det är det ju knappast att köpa Pip heller
Iallafall kom tjejen med en underbar kommentar - om man skaffar hus kan man ju ha ett sånt här rum i källaren. Bara det uttalandet borde vara skäl nog till att ta med sin respektive till den där fantastiska källaren
ps..
är det någon som funderar på att göra egna PR's så har jag 8 aluminiumgjutna korgar ligganes.. och spiders med (tror jag) som aldrig kommer komma till användning - bara be - så får man dem..
Ursäkta bandbredden..
/Magnus