Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Tycker det största problemet är att folk är vana vid alltför bastung återgivning pga kraftiga baslyft i rummet.
Hetsporren skrev:Nattlorden skrev:Tycker det största problemet är att folk är vana vid alltför bastung återgivning pga kraftiga baslyft i rummet.
..och jag tycker det största problemet är att folk är vana vid alltför fyllig gitarråtergivning pga kraftiga baslyft i gitarrlådan.
Nattlorden skrev:Jag menar självklart när det blir för mycket pga att många högtalare inte är designade för rum med så stora baslyft som de väl hamnar i.
I värsta fall har de inte ens designats med tanke på att rum lyfter basen!
OlA-68 skrev:När vi var på mässan i fjollträsk i helgen dök det upp ett par piP i veteranhifi´s rum det lät förbaskat bra om dessa och Mr dirty himself
AKA don Nyström fr. Dirty music lyssnade och blev förbaskat imponerad för att senare få reda på att det var ett par piP så det får man väl anse vara ett av de bästa betyg map hur inlyssningen skedde...
Min kommentar är bara det lät förbaskat bra eller för att travestera Karl-Bertil Johnssons fader det var förbaske mig det finaste jag hört sedan jag konfirmerades... skitbra jobbat IÖ
all cred
![]()
![]()
![]()
![]()
Ljudkrav skrev:Så, Hetsporren - vilken stativhögtalare utan sub skulle du köpa istället för pi P då?
pingvinlakrits skrev: helst dämpad, bakvägg
E skrev:Minsta storlek för att uppnå vad? Hygglig återgivning? Optimalt resultat?
Jag tror på minst så stor som man har råd med - helst 90% av väggen (+ uppemot halva sidorna).
Eller gäller det bara större högtalarsystem?
Mvh E*
paa skrev:Hur stor dämpskiva, minst, skall det vara bakom varje piP?
RogerGustavsson skrev:Nämnde inte IÖ rätt nyligen här på forumet att 0.8 kvm bakom varje piP kunde vara lämpligt?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster