Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:Jag tyckte inget lät riktigt bra på mässan. Inte änns Krell / Willson, där jag satt mycket bra placerad i rummet och det kändes som förutsätningarna i det rummet fanns för välljud. Visst kan man höra tydliga färgningar i vissa rum. Men annars låter allt rätt tråkigt, enligt mig.
paa skrev:Det här verkar vara en repris på:
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... 41&start=0
JML2005 skrev:paa skrev:Det här verkar vara en repris på:
Inte riktigt, men nästan.
(Basstöd intresserar inte mig, ser ju förjävliga ut!)
paa skrev:JML2005 skrev:paa skrev:Det här verkar vara en repris på:
Inte riktigt, men nästan.
(Basstöd intresserar inte mig, ser ju förjävliga ut!)
Jo, men den tråden handlade väl om piP utan basstöd!?
screen skrev:Hmm...en del tycks forfarande tro att kvalité, gällande ljud alltid är förbunden med mängden pengar man lägger på det!
Nja jag håller helt med vad Zalve och flera andra säger på hififorum.JML2005 skrev:Alexi skrev:Jag tyckte inget lät riktigt bra på mässan. Inte änns Krell / Willson, där jag satt mycket bra placerad i rummet och det kändes som förutsätningarna i det rummet fanns för välljud. Visst kan man höra tydliga färgningar i vissa rum. Men annars låter allt rätt tråkigt, enligt mig.
Oki!
Intressant att audiofilfolket på hififorum har lite andra synpunkter än faktiskt.se:s medlemmar har, angående piP.
Rätt uppställda piP vad kan de jämföras med?
Spöar de Amphion argon 2, (som jag tycker är mycket bra stativare i prisklassen)?
xeizo skrev:Utan att ha varit på Hifi-mässan sä är mina spontana reflektioner:
1. Traditionella Hifi-högtalare som är gjorda för hemmiljö har nästan alltid svårt att låta bra på mässor, rummen är för stora - för att få plats med alla lyssnare/presumtiva kunder. För att låta riktigt bra i så stora rum behövs oftast också riktigt stora högtalare ..
2. Störnivån. Man kommer från en bullrig miljö(ute/trafik mm) in i en annan bullrig miljö(röster/demomusik) - öronen är helt enkelt för stunden väldigt avtrubbade. Hemma, när det är tyst på kvällen, och med vin i glaset är det en helt annan skärpa på hörseln.
Betänk, är det nu så konstigt att alla säger "hemma hos mig låter det mycket bättre"?
IngOehman skrev:Hej alla!
Jag var inne i Veteranrummet lite kort två gången under mässan, och båda dessa gånger spelades det tämligen illaljudande vinylplattor, den ena var rent av förskräckligt illaljudande (jag tror det var en Lisa Nilsson-platta).![]()
Tror jag skall be Veteranhifi att inte ta dem till mässor fler gånger.
Vh, iö
xeizo skrev:Utan att ha varit på Hifi-mässan sä är mina spontana reflektioner:
1. Traditionella Hifi-högtalare som är gjorda för hemmiljö har nästan alltid svårt att låta bra på mässor, rummen är för stora - för att få plats med alla lyssnare/presumtiva kunder. För att låta riktigt bra i så stora rum behövs oftast också riktigt stora högtalare ..
2. Störnivån. Man kommer från en bullrig miljö(ute/trafik mm) in i en annan bullrig miljö(röster/demomusik) - öronen är helt enkelt för stunden väldigt avtrubbade. Hemma, när det är tyst på kvällen, och med vin i glaset är det en helt annan skärpa på hörseln.
Betänk, är det nu så konstigt att alla säger "hemma hos mig låter det mycket bättre"?
Användare som besöker denna kategori: juanth och 7 gäster