Moderator: Redaktörer
Kaffekoppen skrev:Håkan,
vad har du för volym och vikt på dina Morellisar?
123db@20hz kräver sin applikation...
Haakan_W skrev:redrum problemet med pips + basmoduler innebär endast att det gräver något djupare...pips blir fortfarande flaskhalsen eftersom dom endast pallar kanske 107db@80hz om ens det (specen lyder 109db@140hz)
det är för mig den stora skillnaden...man ska enligt mig upp på minst i28s + basmoduler för att det ska bli riktigt njutbart när man vrider på ordentligt
mina talare ska kunna lira 123db@20hz och det är först där jag har börjat känna mig nöjd
Vad klarar den@600hz då? ...eller@2300hzHaakan_W skrev:ps: tävlingshögtalaren kommer klara 117db@20hz
redrum skrev:Haakan_W skrev:redrum problemet med pips + basmoduler innebär endast att det gräver något djupare...pips blir fortfarande flaskhalsen eftersom dom endast pallar kanske 107db@80hz om ens det (specen lyder 109db@140hz)
det är för mig den stora skillnaden...man ska enligt mig upp på minst i28s + basmoduler för att det ska bli riktigt njutbart när man vrider på ordentligt
mina talare ska kunna lira 123db@20hz och det är först där jag har börjat känna mig nöjd
Jodå, sidan om pi28s i manifestet är fullt med dräggelfläckar.Lär dock knappast vara realiserbart i min lya på 25 kvm.
![]()
Ett par Prof.P-2 till piPs:arna eller ett par pi60 skulle kunna funka dock. Som sagt en jämförelse vore kul.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster