EN VECKA KVAR till Skarpnäcksträffen

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Ska Henrik ruinera sig med ny(gammal) elektronik till träffem?

Omröstningen slutade 2006-05-18 23:17

Ja, kör hårt! Ingen idé att fega ur!
12
46%
Nej, nu tar vi det lilla lugna och håller i slantarna...
8
31%
Äsch, vi vet ju inte vad du har eller hur det låter så det spelar ingen roll...
6
23%

Antal röster : 26

pingvinlakrits

EN VECKA KVAR till Skarpnäcksträffen

Inläggav pingvinlakrits » 2006-05-13 23:17

En liten påminnelse om träffen ute hos mig i Skarpnäck under lördagen och söndagen 20/21 maj.

Lördagen är det ca kl 16 och framåt till rimligt sent som gäller. Knytkalas är det - man tar med sig något att knapra på eller något att dricka men baka för fan inte köpebullar nu allihop så jag måste springa och köpa saft ;).

MUSIK i form av CD-skivor får hemskt gärna medtagas!

Under söndagen är det lite öppet hus från kl 14 och framåt och man får givetvis dyka upp bägge dagarna.

Det kommer drickas gott kaffe, kan jag i princip garantera eftersom det kommer finnas minst en mästerbarista/kaffekonnässör på plats, och det kommer spelas friskt blandat och lagom högt på musikfronten på lite blandade grejer som kopplas kors och tvärs för skojs och jämförelses skull.

Dessutom kommer det hänga lite bilder på väggarna så man får gärna diskutera foto över en kopp kaffe medan andra ockuperar sweetspot.

Det är en del som har hört av sig och det ser ut att bli ett trevligt och sanslöst sansat gäng på lördagen - en del från ett annat forum dessutom 8O men lämna knivarna hemma nu killar ... söndagen ser mer öppen ut och då kanske det blir sporadiska inhopp och uppdyk.

Vilka som kommer och vad exakt som skall spelas på kommer att postas i ny tråd ett par dagar innan när det är spikat vilka som kommer och vad som kommer.

Rummet får sig en akustikmätning under måndag eftermiddag och eventuellt kommer jag panikfixa till det så man vet inte riktigt hur det kommer se ut ... dessutom är risken överhängande att det är nygammal elektronik i racket...

...i hörnen kanske det finns lite nytt bakom draperierna men den som kommer får se... 8)

Eftersläntrare och folk som inte anmält intresse PM:ar gärna mig för telefonnummer och vägbeskrivning.

:)
Inaktiv

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2006-05-13 23:20

Röstade på första alternativet :wink:

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2006-05-13 23:24

Och jag röstade för 2:an då jag skulle fokusera på akustiken och det rent estetiska som akustiken kommer att innebära, så för böveln, glöm inte bort sambon...

(Som för övrigt bistår med "kanadensisk kärnkraft" om så behövs, och gärna diskuterar ny digitalkamera ;) )
Best Regards
Bamsefar

pingvinlakrits

Inläggav pingvinlakrits » 2006-05-13 23:28

FBK: haha, vi får väl se imorgon då... ;)

Bamsefar: Kärnkraft - ja tack! :)
Inaktiv

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2006-05-14 08:40

Alt 2 :-)

Inga panikköp nu.. se till att få upp bilderna bara ;-)

Användarvisningsbild
torbod

Inläggav torbod » 2006-05-14 10:12

Ta det lilla lugna, det kommer ju lite elektronik på besök, så det kan vara bra att avvakta. Men deet där känner du bäst själv.

Vh
Tobbe

pingvinlakrits

Inläggav pingvinlakrits » 2006-05-14 11:19

Jamen, ni är ju riktigt sunda killar ju...
;)
Inaktiv

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2006-05-15 01:06

Efter att ha besökt pingvinlakrits ikväll :) så måste jag säga att det låter riktigt bra hos honom, så ni lär få en trevlig Ino träff.

Ps. Han gör även gott kaffe :wink:

pingvinlakrits

Inläggav pingvinlakrits » 2006-05-15 23:27

Då har man haft Ingvar över på akustikmätning och det var intressant...
...på det stora hela inte så pjåkigt och absolut hanterbart!

Lärde mig en hel del matnyttigt och tycker att det var synnerligen berikande.

Vad som fattas rummet tar jag i samband med träffen och då ska det bli intressant att se om någon prickar in vad som skall åtgärdas i mitt rum - om jag inte hunnit fixa till det till träffen förstås...

8)
Inaktiv

Användarvisningsbild
Belker

Inläggav Belker » 2006-05-16 16:35

Heltäckningsmatta till på lördag? 8O Då får du jobba på....

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan

Inläggav Haakan_W » 2006-05-16 16:40

vad kan det ta? 4h att lägga in med sockling å allt? :)

pingvinlakrits

Inläggav pingvinlakrits » 2006-05-16 22:15

Haakan; då tar du med verktygen då? Jag klockar dig ;)

Haha, om ni läser medlemspresentationen finns lite utförligare info...

...jag tror att jag låter saker få stå som det är till träffen och så får man lite input från besökarna. Det kommer fixas liiiite men inte mer än vad jag hinner / orkar med. Lite smått och kanske lite synligt men inget stort. För det hinner jag inte med. (eller - host - har jag inte råd med)
Inaktiv

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2006-05-16 23:51

Kan ju skriva litet hur det går med pP-2 orna som byggs.. de står och torkar just nu. De har fått lite färg sprutade på insidan av sig (så jag kan använda valfri av de färgslattar jag har...) - som tätning. Anledningen till varför jag inte ville göra var till stor del just K-Rautas fel.. har inte varit med om en tristare tillsågning! Att jag sedan missade att ta bort en del lim från en kant.. det förgyller dem bara mer! Så som det ser ut nu, kommer dessa lådor kanske bara spelas på träffen ihelgen och tills jag skaffat nya (ni vet vilken tid sådant kan ta ibland...). Men några skönheter kommer de inte bli tills i helgen.. ;)

Eller så kanske man gör något seriöst, spacklar dem täta, målar dem vita med roller samt dunkar på en ek skiva på utsidan.. Nåja, de kommer vara spelbara (i värsta fall har jag ett annat par som redan står och spelar..)!

Min lilla surprise kommer jag däremot INTE hinna med.. Eftersom elementen måste försänkas och jag inte vill göra det förräns jag fanérat så... kan ni räkna ut resten själv! Men på fredag ska jag försöka hinna skaffa fanér, silverfärg samt spackel till det fortsatta arbetet. Skriver just nu en råttig analys av Maktspelet i mellanöstern som tar så jäkla mycket tid... Att läsa samhällsvetenskapliga texter är bannemig det mest fördummande jag kan göra! ;)

/J
admin

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2006-05-16 23:53

I värsta fall får jag ta med ett par Infra-moduler ?
Best Regards
Bamsefar

pingvinlakrits

Inläggav pingvinlakrits » 2006-05-16 23:55

Slarti: jamen, jag har ju dimmer och så ser vi till att ingen kommer inom lupp-granskningsavstånd från dem ;)

Bara de är ihopskruvade så blir vi glada :)

Ska bli riktigt kul det här, det finns ju ett par trevliga konstellationer man kan knåpa ihop under träffen.
Inaktiv

pingvinlakrits

Inläggav pingvinlakrits » 2006-05-16 23:59

Inframoduler? Känner inte ens till dem :oops: eller kanske - men det låter lite overkill och jag vill helst kunna se mina grannar i ögonen ett par veckor efter träffen ;) - ta med det kanadensiska kraftverket du...

PS: mina piPs som är på bättringslack är inte klara - men han har lovat att de ska bli klara torsdag, senast fredag morgon - pust - men de ska väl bli klara samtidigt som Belkers andra stativ ;)
Inaktiv

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2006-05-17 00:03

För att göra ett förtydligande - jag skulle kunna ta med mig pP-4 när dessa är färdiga eftersom jag spelar på pP-2 nu, samt bygger det andra paret (efter 4månaders väntetid..) ;)

/J
admin

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2006-05-17 00:05

pingvinlakrits skrev:Inframoduler? Känner inte ens till dem :oops: eller kanske - men det låter lite overkill och jag vill helst kunna se mina grannar i ögonen ett par veckor efter träffen ;) - ta med det kanadensiska kraftverket du...

Jo fast så fasligt farligt är det inte, jag tar ju inte med själva delningsfiltret eftersom det är instället efter mitt rum och inte ditt ;) Men som sagt, bäst att låta det vara - får bjuda igen någon dag....
Best Regards
Bamsefar

pingvinlakrits

Inläggav pingvinlakrits » 2006-05-17 00:15

Slarti: ta med det du tycker vore roligast att spela på.

Bamsefar: vore kul att höra!

Nu är sparvhöken på mig med näbben för att jag sitter och skriver när jag borde sova - god natt ;)
Inaktiv

Användarvisningsbild
Belker

Inläggav Belker » 2006-05-17 10:21

pingvinlakrits skrev:PS: mina piPs som är på bättringslack är inte klara - men han har lovat att de ska bli klara torsdag, senast fredag morgon - pust - men de ska väl bli klara samtidigt som Belkers andra stativ ;)

De är klara, men andra gjutningen blev ful, så nu åkte jag på att spackla skiten :evil: . Får se hur det blir. Audiofunktionella är de i alla fall. Du hade dimmer, va?

Fö tar jag med ett litet tidsfördriv för de som ugglar i köket. Pristävling med, just det: Pris, blir det!

pingvinlakrits

Inläggav pingvinlakrits » 2006-05-17 14:05

Kul!

Det dyker upp lite smått och gott på träffen - det kan snarare bli tidsbrist än långtråkigt verkar det som... :)
Inaktiv

Nagrania

Inläggav Nagrania » 2006-05-17 14:25

Jag tar med mig ett par högtalare i aluminium ...Genelec 8020. Några skivor med en tordönsbas från Kina och lite annat smått å gott. Kanske en stereoförförstärkare med ballade analoga och digitala in/utgångar.

Användarvisningsbild
torbod

Inläggav torbod » 2006-05-17 14:29

Snart blir det ju dax att dra igång ugnen. Planerar det till i morgon eller på fredag.

Funerar annars som bäst på att ta med lite olika CD. För er som inte riktigt blivit av med oskulden än kommer minst en Madrugadaskiva att få följa med.

Det vore ju kul om alla tog med några få med väl utvalda skivor med bra kvalite och rolig musik, oavsett genre. Det är alltid kul att vidga sina vyer på musikfronten.

Vh
Tobbe

pingvinlakrits

Inläggav pingvinlakrits » 2006-05-17 15:06

Nagrania: kul!

Tobbe: dags att smörja plåten snart då... ;)

Skivor får hemskt gärna medtagas!
Inaktiv

pingvinlakrits

Inläggav pingvinlakrits » 2006-05-18 11:48

Då är nog det mesta klart, skall dock ta ledigt imorgon för att städa undan och så har jag ett par (fyra snarare) småsaker som skall snickras ihop för syns skull, och lite för hörselns skull också. OM jag hinner, men det borde hinnas med.

piPs var INTE klara hos lackeraren så det blir i sista minuten de blir klara - i värsta fall så får jag panikhämta mina gamla och byta elementen ... :roll:

...men det ska lösa sig på ett sätt eller annat...
Inaktiv

Användarvisningsbild
torbod

Inläggav torbod » 2006-05-19 13:06

Statusrapport:
Två chokiladkakor är nu bagade. Hoppas de inte blir torra innan lördag.

Over and out!

pingvinlakrits

Inläggav pingvinlakrits » 2006-05-19 14:24

Tobbe: Blomsprutan kan ju tas med ifall de torkar ihop alldeles...

UPDATE:
piPs är tebaka från krackeleraren ;) ska monteras ihop alldeles strax och spelas in lite till ett par timmar och sedan vila och sedan ett par timmar.
Inaktiv

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2006-05-19 14:54

Fan ibland har man bara en såndär dag... jag tar med de färdigbyggda pP-2.. :cry:

/J
admin

pingvinlakrits

Inläggav pingvinlakrits » 2006-05-19 19:02

Det blir finfint Jocke...
...ringer dig under mitt på dagen imorgon för att kolla av med allt praktiskt°

:)
Inaktiv

Återgå till Wänner af Ino