Det var en brokig skara nördar och närmast sörjande från Faktiskt.se som dök upp och riktigt hur många vi var har jag inte räknat på.
Belker, Slartibartfast, Nagrania, Paradigm, Johan_L + grannen Olympia, Wayfarer, PeterN, Kaffekoppen, Torbod, Bamsefar och jag. Har jag missat någon? Är lite trött just nu...
Vi lyssnade på en hel del och spelade på ett par söta små Genelec, piP, ensamma och med basmodul, pi60 och kopplade friskt in mellan slutstegen.
Nämnas bör att hela lägenheten slocknade när Bamsefars massiva Bryston slutsteg kopplades in

Det var inte bara rutorna som skallrade utan inredningen visade var smärtgränsen låg.
Efter en längre intrimning av min medelmåttiga espressomaskin lyckades Johan_L leverera espressos av hög klass och det fanns ett överutbud av fika.
Som sig bör avhandlades inte enbart HiFi och Musik (ja, inte tidningen alltså) utan även lite politik, boendekostnader, fotografi, kaffe och allmänt sammelsurium om saker och tings tillstånd i världen i stort och smått. Det mesta cirklade kring i-landsproblem men lättsinne var ledordet för kvällen...
Bilder kommer under söndagen...