martinfor skrev:Ho ho ho, är det inte felaktigt monterade högtalare så är det nåt annat katastrofalt fel. Plågsam diskantåtergivning tycker jag är klar övertramp och totalt respektlös kritik om piP. Helt allvarligt, olika hobbymätningar hit och dit, vad fyller de för nytta? Till Er som som tvivlar på piP och inte tycker de presterar efter era förväntningar, åk för bövelen till Öhman och lyssna på högtalaren i sitt rätta forum innan ni uttalar Er. Jag tycker detta är vilseledande info för de som inte har lyssnat på piP.
Var igår på demo hos Ino!! Vissa invändningar mot piP kan jag köpa (det har jag med), men dessa påståenden är helt galna enligt min mening.
Jag tror nog att det finns några på faktiskt som kan prestera lite mer än "hobby-mätningar"
I Faktiskt tradition borde det väl finnas en drös med mätningar som kan förklara varför så många gillar Ino, undertecknad inkluderad.
Men som jag skrev tidigare är det häpnadsväckande att det förutom denna tråd kanske bara finns en tråd till i ämnet trots att halva KTH finns till förfogande
Jag skulle vilja se mätningar och analyser av alla kunniga på forumet som förklarar varför dom är bra och varför dom kanske är bättre än den eller den högtalaren. Istället ödslar många tid på att i tråd efter tråd tjata om kablar och blindtester. Tror att ni kan räkna dessa trådar i tusental men som sagt 1 eller 2 trådar med "hard facts" om högtalarna från av sveriges mest intressanta högtalartillverkare.

Jag förstår om Ingvar inte vill lägga ut egna mätningar men som sagt jag tror inte kompetensen att mäta saknas på Faktiskt.