Moderator: Redaktörer
Ja då heter de A3
FBK skrev:Ja då heter de A3
Men Bamsefar...Nu har jag har inte sett någon ordentlig bild på dessa A3or, men har de inte samma diskant som A2orna
Det är vad jag har hört...
![]()
Nyhet 1/9 –06
Från och med den första september 2006 försvinner Ino a3 från programmet - till förmån för en uppdaterad a2 som klarar väsentligt större ljudtryck än föregångaren (som redan den med goda marginaler kunde flankera Ino i32s redan i antal om 6 stycken).
Den nya varianten har baselement med gjutet magnesiumkorg, lägre mekaniska förluster och högre effekttålighet. Nya a2 har även ett nytt diskantelement med högre känslighet (trots högre impedans!), bättre spridning och större effekttålighet.
Den nya versionen av a2 är så förbättrad att jag inte längre kände att a3 hade någon försvarlig plats i programmet. Med samma investering klarar ju nya a2 både att generera högre ljudtryck, att spela med lägre distorsion och att skapa en bättre täckning än a3 (eftersom man kan köpa flera för samma belopp).
FBK skrev:Bra fråga Pinnick!
De nya kostar nog mer än 2800 skulle gissa på.(Man kan tro att de nya a2orna härstammar från utvecklingsarbetet av piPs?)
Nu har jag inte lyssnat på piPs, men jag hade hoppats att klangen liknar pi60.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster