Moderator: Redaktörer
n-puh skrev:Den gröna sidan upp
(Ja, ni som kommer ihåg sketchen fattar)
I Holographic Audio produkter har ju Ingvar varit med o petat i vettja,
i alla fall i lurstärkarn
Fast det var väl knappast någon nyhet.
Merkurius skrev:I Holographic Audio produkter har ju Ingvar varit med o petat i vettja,
i alla fall i lurstärkarn
Fast det var väl knappast någon nyhet.
Kanske ingen nyhet, men vet ni att lurstärkaren blev utnämnd till (tror jag) årets produkt i Hifi & Musik![]()
IngOehman skrev:Det handlade om ljudspridning från membranen, både på fram- och baksidan faktiskt. Den senare ett par år före det förstnämnda.
Tycker att B&W 801 och 802 blev mycket trevliga för övrigt.
I övrigt är jag inte rätt person att säga något om B&W-högtalare. Det gör de bättre själva. Min totala inblandning är försumbar i sammanhanget. Deras egna goda insatser är de som definierar produkten. Jag har bara varit rådgivare med avseende på några få detaljer.
(Kan nämna att jag spenderat uppskattningsvis 25 ggr mera tid på att diskutera sådana saker med dem, som jag vid dagens slut INTE övertygat dem om.)
Vh, iö
(Kan nämna att jag spenderat uppskattningsvis 25 ggr mera tid på att diskutera sådana saker med dem, som jag vid dagens slut INTE övertygat dem om. )
frilins skrev:IngOehman skrev:Det handlade om ljudspridning från membranen, både på fram- och baksidan faktiskt. Den senare ett par år före det förstnämnda.
Tycker att B&W 801 och 802 blev mycket trevliga för övrigt.
I övrigt är jag inte rätt person att säga något om B&W-högtalare. Det gör de bättre själva. Min totala inblandning är försumbar i sammanhanget. Deras egna goda insatser är de som definierar produkten. Jag har bara varit rådgivare med avseende på några få detaljer.
(Kan nämna att jag spenderat uppskattningsvis 25 ggr mera tid på att diskutera sådana saker med dem, som jag vid dagens slut INTE övertygat dem om.)
Vh, iö
Jag är ledsen IÖ att behöva skriva det jag gör, jag känner inte dig och vill inte alls "ge mig på dig" som somliga tror här.
Visst, jag är kritisk till en del uttalande jag läst att du gjort men det ser jag inte som något märkligt och inget jag normalt skulle tagit upp offentligt eftersom jag anser det vara min egen åsikt.
frilins skrev:Men jag har tyvärr retat upp mig ordentligt vilket min vackra fru anser jag borde struntat i då hon ser mig som klokare än så...
Det är väl snarare hon som står för klokheten..![]()
Skälet var att jag försökte (mycket naivt) ha en sund dialog om hur dina högtalare låter och vad som gör dom bra men den dialog jag fick hade undermeningen att dom är "världsbäst" samt att om jag inte begriper detta är jag en idiot.
Jag tycker att dom som är här gör dig en stor björntjänst och det är väldigt tråkigt.
frilins skrev:Känns faktiskt inte ens roligt att komma och lyssna hos dig är jag rädd, så dom har gjort ett bra jobb!
frilins skrev:När det gäller B&W 801 är jag bara glad att jag har ett par och anser att jag hade tur men det gör mig då inte till någon bättre människa än någon annan här! Det är glädjen att lyssna på bra musik som är det väsentliga för mig.
Jag har svarat på inläggen i förra tråden och lägger ner det nu.
frilins skrev:Kan vi prata högtalare istället för det är mycket roligare.
Så du har haft ett finger med i spelet hos B&W.
Hur i all världen gick det till?
Den historien vore kul att höra.
Hur resonerade B&W när man började med denna utveckling?
Har läst B&W:s patent på dämpning av diskantreflexer, var det detta du var inblandad i eller är jag ute och cyklar?
Har funderat på att göra dessa reflexdämpare trots deras groteska utseende för att se vad det gör för kvalitén.
Jag tror att Decca och Abbeyroad studion har bytt ut sina till den senaste modellen, vet du vilka andra studior i världen som har dessa högtalare.
Vet du ungerfär hur många som sålts i Sverige av B&W 801?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster