Moderator: Redaktörer
Sanny_X skrev:Zachryn är helt ok, så länge du inte använder det inbyggda filtret.
Jag har ett Behringer steg till basarna, samma pengar men ett stereosteg. För det jag använder det till (under 80Hz) är jag helnöjd.
Sanny_X skrev:Gav 2.150:- för mitt steg. Köpte av M.N.Audio här i Göteborg.
Jo, men så kan du inte driva två basmoduler på 8ohm! Minsta lastimpedans bryggat är 8 ohm, och det är väldigt tydligt specat.Strauss skrev:Enligt specen lämnar Behringersteget 500 watt i 8 ohm bryggat!
Strauss skrev:Går det inte att koppla till 16 ohm då
paa skrev:Strauss skrev:Går det inte att koppla till 16 ohm då
Jo, men då blir det ju bara ca 250 W i en seriekopplade basmodulerna på 16 ohm, jämfört med 320 W i två 8 ohmare.
-distortion- skrev:paa skrev:Strauss skrev:Går det inte att koppla till 16 ohm då
Jo, men då blir det ju bara ca 250 W i en seriekopplade basmodulerna på 16 ohm, jämfört med 320 W i två 8 ohmare.
"Bara ca 250W"..![]()
Skulle det behövas mer?
paa skrev:-distortion- skrev:paa skrev:Strauss skrev:paa skrev:Strauss skrev:Enligt specen lämnar Behringersteget 500 watt i 8 ohm bryggat!
Jo, men så kan du inte driva två basmoduler på 8ohm! Minsta lastimpedans bryggat är 8 ohm, och det är väldigt tydligt specat.
Går det inte att koppla till 16 ohm då
"Bara ca 250W"..Skulle det behövas mer?
Nja, men Zachry ger ju mer effekt för mindre pengar...
sverker skrev:Hallå!!!
Jag vill bara veta vad som gäller i mitt fall![]()
Är Behringern ett bra alternativ till mina 4 ProfundusP då?
/Sverker
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster