Moderator: Redaktörer
karamellkungen skrev:Är det någon som har vågat sig på att modda sina piP? Jag tänker främst på bättre komponenter i delningsfiltret, bättre intern kablage samt kontakter.
Mvh
KK
planetaryice skrev:Kan man byta ut terminalerna till någon annan modell eller förstör man de ljudmässiga egenskaperna hos piP?
Anledningen att jag frågar är att de befintliga terminalerna inte är de mest påkostade vad jag kan se. Kanske för att det inte ger en så pass stor förbättring av ljudet i förhållande till den ekonomiska aspekten. Sen så är ju frågan om man kan få någon hörbar skillnad angående terminal byte. Jag är inte den mest insatta inom ämnet, men som sagt frågar man inget så får man ingenting veta.
Det som jag anser vara synd är att man gör ett ingrepp på en beprövad konstruktion och att det inte är just Ingengören som har bestämt att den detaljen ska sitta där.
Frågan är vad konstruktören skulle ha för några tankar kring denna typ av ingrepp?
Tank skrev:Själv gillar jag inte de små kopparna på piP - det är riktigt besvärligt att skruva dit lösa kabeländar i dem. Att de är små har dock sin anledning, så stora är inget alternativ.
karamellkungen skrev:Är det någon som har vågat sig på att modda sina piP? Jag tänker främst på bättre komponenter i delningsfiltret, bättre intern kablage samt kontakter.
Mvh
KK
realist skrev:karamellkungen skrev:Är det någon som har vågat sig på att modda sina piP? Jag tänker främst på bättre komponenter i delningsfiltret, bättre intern kablage samt kontakter.
Mvh
KK
Du vil nok ende opp med en annen høyttaler enn pip hvis du begynner å "forbedre" denne, og da er jo vitsen med å kjøpe denne i utgangspunktet borte?.......
planetaryice skrev:Sen så har jag en fundering på varför det är en plastkopp i konstruktionen. Borde inte baksidan bli styvare om man använder små polskruvar ist för att borra ett större hål som krävs för koppen?
MickeN skrev:Jag skulle vilja ha lite krom och guld och sånt... lite "Pimp my piP"!
realist skrev:karamellkungen skrev:Är det någon som har vågat sig på att modda sina piP? Jag tänker främst på bättre komponenter i delningsfiltret, bättre intern kablage samt kontakter.
Mvh
KK
Du vil nok ende opp med en annen høyttaler enn pip hvis du begynner å "forbedre" denne, og da er jo vitsen med å kjøpe denne i utgangspunktet borte?.......
MickeN skrev:Jag skulle vilja ha lite krom och guld och sånt... lite "Pimp my piP"!
Men va tusan! Inte skall man skruva dit lösa kabeländar! Det skall vara bananer som man LÖTT dit kablarna påTank skrev:Själv gillar jag inte de små kopparna på piP - det är riktigt besvärligt att skruva dit lösa kabeländar i dem.
planetaryice skrev:Men om man byter ut platskoppen för att man som Tank vill få den hundrafemtiofem gånger exklusivare i sina ögon, påverkar det då ljudet? Eller kan man förvänta sig att inget i ljudbilden förändras?
Sen så har jag en fundering på varför det är en plastkopp i konstruktionen. Borde inte baksidan bli styvare om man använder små polskruvar ist för att borra ett större hål som krävs för koppen?
Kaffekoppen skrev:Men va tusan! Inte skall man skruva dit lösa kabeländar! Det skall vara bananer som man LÖTT dit kablarna på![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster