piP-problem

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra
 
Inlägg: 16078
Blev medlem: 2006-03-25
Ort: Stora Mellby

Inläggav phloam » 2006-11-04 15:38

Bill50x skrev:
Det är väl bara IÖ som kan svara heltäckande på den frågan. Men det som framgått i andra trådar är att IÖ dels vill kunna dema sina högtalare i en bra miljö med goda förutsättningar. En miljö som han själv har kontroll över. Och alltså presentera en ljudåtergivning han kan stå för.

Dels vill han inte sälja sina högtalare på hörsägen, dvs via andras påståenden. Om jag hade ett par piP och beskrev dom som alldeles superfantastiska och du köper dom och blir besviken, ja det hade kunnat undvikas om du lyssnat först.

/ B


Ok! Det resonemanget kan jag definitivt köpa. Viktigt med tydlighet från början här så att inga onödiga missförstånd uppstår.


Men alltså. Vore det inte lika bra att skapa en riktigt ordentlig mytologi kring dessa högtalare och dess skapare. Ino skulle helt klart se dödscool ut i typ medeltida munkkåpa.... rykten om hemliga initiationsriter.... mystiska kvasi-egyptologiska ristningar inuti högtalarna... jag menar, det skulle inte funka om högtalarna inte vore så bra som de faktiskt är...! Nu är det ju lite magiskt så kom igen, ge oss en Ino-kult! Det är det vi vill haaa! :D

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35510
Blev medlem: 2005-01-10

Inläggav paa » 2006-11-04 17:20

phloam skrev:Men alltså. Vore det inte lika bra att skapa en riktigt ordentlig mytologi kring dessa högtalare och dess skapare. Ino skulle helt klart se dödscool ut i typ medeltida munkkåpa.... rykten om hemliga initiationsriter.... mystiska kvasi-egyptologiska ristningar inuti högtalarna... jag menar, det skulle inte funka om högtalarna inte vore så bra som de faktiskt är...! Nu är det ju lite magiskt så kom igen, ge oss en Ino-kult! Det är det vi vill haaa! :D


Är det inte alldesles för mycket sådant sektsnack redan?

Bild
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra
 
Inlägg: 16078
Blev medlem: 2006-03-25
Ort: Stora Mellby

Inläggav phloam » 2006-11-04 17:33

paa skrev:Är det inte alldesles för mycket sådant sektsnack redan?


Nej, tvärtom, det kanske bara visar på att det finns en dold frustration över det saknas något ordentligt "kultigt" att bita i inom hifiområdet? :) Här skulle man då också kunna hitta en intressant marknadsförings-nisch :P

Användarvisningsbild
Wolfie
Inrökt
 
Inlägg: 6490
Blev medlem: 2003-06-13
Ort: En vik i Barken

Inläggav Wolfie » 2006-11-05 01:22

phloam skrev:
paa skrev:Är det inte alldesles för mycket sådant sektsnack redan?


Nej, tvärtom, det kanske bara visar på att det finns en dold frustration över det saknas något ordentligt "kultigt" att bita i inom hifiområdet? :) Här skulle man då också kunna hitta en intressant marknadsförings-nisch :P


Försöker inte de flesta high end tillverkare skapa en mystik och kult över
sina produkter?
Whisky tillverkare lekaså...

Nä f**** that tycker jag, fram med konkret fakta och bevis. Finns inget
som är värre än kvasi-vetenskap där folk försöker få en att förstå något
som är helt uppåt väggarna då de själva inte har en aning om vad de
pratar om.

Ärlighet vara längst. Det är rätt bevisat i de flesta sammanhang.
Inga anknytningar

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32029
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Inläggav Bill50x » 2006-11-05 09:27

Wolfie skrev:Ärlighet vara längst. Det är rätt bevisat i de flesta sammanhang.


Tvivlar. Vilka sammanhang tänker du på?

/ B

Föregående

Återgå till Wänner af Ino


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster