Moderator: Redaktörer
Om du menar mig: 40W. Det kanske inte var dynamiskt uppmätt förresten, men något generösare än Rotels siffror uppmättes i hifichoice har jag för mig (kan ha varit whathifi, men är tveksam). Iaf uppmättes 55W i 8ohm och 85W i 4ohm. Borde räcka gott och väl till piP. Har haft en sådan förstärkare och drev den aldrig till klippning.guldfisk skrev:Visst är det kontinuerlig effekttålighet på upp till 25-30 W som anges? Dynamisk reserv vill man kanske ha mer av än 3 db.
Jara skrev:Hmmm... En integrerad blir det nog inte då jag har en Holographic Audio Pre25 som jag gärna vill använda.
Hur är slutstegen som ligger under 1080, dvs 1070 och 1050? Jag vet att de inte alls liknar 1080, men kanske duger de till piP?
Ett annat steg som jag funderar på är Musical Fid. X-P200. Någon som provat denna?
martinfor skrev:Jag driver min egna piP med en Nad 208 !!! Varför? Därför jag kan
Hur smart är det egentligen? Troligen inte alls, snarare på gränsen till ren dumhet. Men det är ju trots allt ganska coolt om man har en Ferrari i Stockholms bilköer. Inte för att man kan utnyttja resurserna utan bara för att man har en![]()
.
martinfor skrev:Jag driver min egna piP med en Nad 208 !!! Varför? Därför jag kan
Hur smart är det egentligen? Troligen inte alls, snarare på gränsen till ren dumhet. Men det är ju trots allt ganska coolt om man har en Ferrari i Stockholms bilköer. Inte för att man kan utnyttja resurserna utan bara för att man har en![]()
.
tvett skrev:Jag skulle nog mer jämföra det med att ha en supersportbil i ett land som Sverige med en maxhastighet på 110 (inte för att folk med kassa bilar följer den men). Poängen var att man har kapacitet för säkra omkörningar.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster