Moderator: Redaktörer
Sedan är ljudkvaliteten kanske inte världes bästa på de flesta hårdrockinspelningar
Kaffekoppen skrev:Jag skulle aldrig köpa högtalare på hörsägen. De måste avlyssnas själv!
Kaffekoppen skrev:IÖ kräver inte provlyssning av piP. De är faktiskt undantagna från den regeln, däremot skickas de inte.
Kaffekoppen skrev:Högtalare är väl aldrig neutralare än det rum de står i? Dessutom är det inte alls säkert att alla vill ha neutralt agerande högtalare...
Personligen är det ju trevligt att få avlyssna högtalarna i mitt rum, men om det finns andra högtalare i närheten som jag har preferenser till så kan det gå att skapa sig en någorlunda bild till förväntad prestanda iallafall.
agent_cooper79 skrev:Misc100, hur går det med pi60 bygget?
Jag är mycket nyfiken på både piPs och pi60-06 och dina intryck skulle vara trevliga och matnyttiga att få ta del av.
Hoppas allt med bygget går bra och posta gärna här igen när du är klar och har hunnit skapa dig en uppfattning.
Mvh. Magnus
agent_cooper79 skrev:Kul att höra!
Vad har du för elektronik du driver dem med?
Hammarstrand skrev:tänkte bara passa på att fråga hur många det igenligen är som har heltäckningsmatta i sitt lyssningsrum/vardagsrum.
Hammarstrand skrev:tänkte bara passa på att fråga hur många det igenligen är som har heltäckningsmatta i sitt lyssningsrum/vardagsrum.
Fick intrycket av en tråd att det var ett måste för att piP skall låta som dom ska.
Ja, det är korrekt uppfattat.perstromgren skrev:Kaffekoppen skrev:Högtalare är väl aldrig neutralare än det rum de står i? Dessutom är det inte alls säkert att alla vill ha neutralt agerande högtalare...
Personligen är det ju trevligt att få avlyssna högtalarna i mitt rum, men om det finns andra högtalare i närheten som jag har preferenser till så kan det gå att skapa sig en någorlunda bild till förväntad prestanda iallafall.
Jo, men då måste du i princip ha hört en högtalare både hemma i ditt rum och i rummet där de okända högtalarna står. Det tror jag är rätt ovanligt, förutom om det gäller "uppgradering" inom samma märke, t.ex. INO.
jag vill ha extremt neutrala högtalare. Men det vill inte alls som är 15-20 år ha alla gånger...perstromgren skrev:Vill man inte ha neutrala högtalare? Varför inte det? Självklart kanske man vill skrämma barnen med Smoke on the Water över lämpliga JBL-don ibland, men det är väl undantag?
Kaffekoppen skrev:Jag skulle aldrig köpa högtalare på hörsägen. De måste avlyssnas själv!
Kaffekoppen skrev:...
Jag vet iallafall vilka parametrar jag måste utesluta direkt för att inte med tiden skall bli missnöjd och lyssningstrött.
...
Kaffekoppen skrev:...
Alldeles för många hamnar i en byteskarusell utan att riktigt förstå varför...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster