Mixa basmoduler?

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
oa51

Mixa basmoduler?

Inläggav oa51 » 2007-01-24 00:07

Hej! Jag behöver råd angående val av basmoduler. Har sedan flera år en LTS B-1 (färdigbyggd, står oanvänd sedan 5 år) samt en NHT- bas utan låda. I mitt nuvarande rum har jag inte plats för två B1 i olika hörn men däremot funderar jag på att bygga ett "torn" med två basar, en uppe mot taket och en nere mot golvet. Vill emellertid om möjligt ha låt säga 2-4 till i de andra hörnen för att motverka stående vågor.

Min fråga är: Är det lämpligt att komplettera med 2st Prof X/p eller bör jag sälja de nästan oanvända NHT- basarna och köpa 4st prof direkt?

Som huvudsystem har jag Wadia 301/XBMC- Denon 2105- NAD 208- Diverse Sonab/Carlssonhögtalare. (en Behringer parametrisk eq ligger också och skräpar i källaren...)

mvh Peter

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2007-01-24 01:42

Tror inte någon kan svara på dina frågor bättre än Ingvar, som desutom tordes kunna varianterna som ett rinnande vatten. Ring honom är mitt tips!

Dock kanske har jag förstått det som att han inte säljer basmoduler med låda till icke Ino Audio frontsystem, förutom i vissa väl valda fall.

Köp av X-4/Y-4

Och för någon dag sedan ville en kille ha hjälp med en toppar - men fick hjälp med basar också...

50 kvm ljudrum....

Lycka till.

[slrt]
admin

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-01-24 09:12

Mitt tips är att sälja NHT-basarna. De är värdefulla idag och du kommer inte förlora en krona på dem. Jag kan betala vad du gav för dem om ingen annan gör det :)

Det är svårt att komplettera NHT-basarna eftersom de.. inte tillverkas längre.

PX-basarna är ju lite nättare till dimensionerna...

Återgå till Wänner af Ino