Rullake skrev:henke skrev:
Letar också efter ett bra "lödset", med kolv och hela köret. Tänkte nämligen löda ihop sånna där kablar nagref har på sin sida med ett par fina bananer och sen ska man ju lödda filterna på eventuella piP. Kanske kan vara bra med möjligheten att ställa värmen också? Lödkolven med tillbehör ska helst inte vara för dyr :>
Är också intresserad av ett bra och prisvärt lödset. Hoppas någon kan ge ett tips?
Man kan göra det snyggare än EKK-originalfinish med bara ack så lite arbete! Jag har testat ett antal olika bananer till mina EKK-skapelser, och insett att de bästa är antingen de som Ino Audio säljer (dock är de "fula som stryk" i standard audiofilbemärkelse) eller den som var med i ett gruppköp för en tid sedan (liknande den som
Svalander säljer fast med annan isolering). Jag skulle också tro att den variant som "kläms fast" (shrinkas kanske är den korrekta benämningen?) över kabeln med högt tryck skulle kunna fungera superbra, om det görs på rätt sätt och man inte fixar kabelbrott.
Elfa tillsammans med exempelvis
Clas Olson kan erbjuda i det närmaste allt man behöver för att bygga snygga kablar. Problemet är mer prisbilden: Det är ack så mycket dyrare än vad man kan tro...
Mina EKK, aka F&S-K1, med de banankontakter som Ingvar säljer.
[slrt]