Moderator: Redaktörer
Slartibartfast skrev:Jag skulle kunna tycka att det vore coolt om man kunde göra p s s s man kan göra med PA-burkarna (om jag inte missförstått iaf). D v s ställa dem på varandra med diskanterna mot mitten så att säga..
[slrt]
Det är en missuppfattning att man kan spela högre med basdelar till piP. Det går inte. Diskanten och övre basen (basen i piP) är fortfarande begränsande.Magnusjohansson skrev:Vore inte det bästa att satsa på ett par p-p2, då kan du ju spela bra mycket högre. Och få glädje av det även i nyktert tillståndMen det blir klart lite dyrare. Men bygger du själv så blir det inte så brutaldyrt. Köp ett beggat slutsteg. Sen har du kanske delnigsfilter i receivern redan.
Att ha 2st pip jämte varandra känns som en mycket konstig lösning som jag utan att egentligen veta men bara känner på mig inte blir alls bra.
haha.. de åker ut nu! Då är hunsad hemifrånHaakan_W skrev:Morello skrev:Man skaffar sig ett par Morello-högtalare, vilka spelar starkare än vad husse och grannarna någonsin önskar.![]()
bra idespeciellt nu när det finns ett par till salu
Kaffekoppen skrev:Det är en missuppfattning att man kan spela högre med basdelar till piP. Det går inte. Diskanten och övre basen (basen i piP) är fortfarande begränsande.Magnusjohansson skrev:Vore inte det bästa att satsa på ett par p-p2, då kan du ju spela bra mycket högre. Och få glädje av det även i nyktert tillståndMen det blir klart lite dyrare. Men bygger du själv så blir det inte så brutaldyrt. Köp ett beggat slutsteg. Sen har du kanske delnigsfilter i receivern redan.
Att ha 2st pip jämte varandra känns som en mycket konstig lösning som jag utan att egentligen veta men bara känner på mig inte blir alls bra.
På en fest handlar det inte om finlyssning utan om mer ljudtryck
Men kanske skulle PR18 vara ett bättre val
guldfisk skrev:Fördelen med pr18 framför Morello är att pr18 lätt kan flyttas runt mellan olika rum.
Magnusjohansson skrev:Är det verkligen så? Går inte basen under 80Hz i taket fortast. Känns ju helt klart så när man spelar med piPs tycker jag. Men jag har kanske fel där. Beror så klart på vilken musik man spelar ifs, men generellt alltså.
Men in vilket fall som helst så är det ju ljudtrycket man vill åt vid festspelning.
Tror iof kanske att de här burkarna har det tidigare mellanregistret med 8545 basar i sig.. om jag inte minns fel..Slartibartfast skrev:guldfisk skrev:Fördelen med pr18 framför Morello är att pr18 lätt kan flyttas runt mellan olika rum.
Det är ju samma mellanregister i både burkarna, så om man verkligen vill ha pr18 så skulle jag fortfarande köpt Morello burkarna (trevligt med pP-4 i baken) för att sedan förhandla sig till ett inköp av pr18 utan basar av Ingvar! Diskanterna tordes man ju kunna sälja för en tusenlapp dessutom..
Men vips har man ett superwowsystem som inte är av denna världen!![]()
[slrt]
Haakan_W skrev:Morello skrev:Man skaffar sig ett par Morello-högtalare, vilka spelar starkare än vad husse och grannarna någonsin önskar.![]()
bra idespeciellt nu när det finns ett par till salu
Kaffekoppen skrev:Tror iof kanske att de här burkarna har det tidigare mellanregistret med 8545 basar i sig.. om jag inte minns fel..
Kaffekoppen skrev:Det är alltså MKIII som har Ino toppar igen, eller SS9700+B67midd ?
Visste inte att det fanns tre varianter, eller hur många det är, men nu är det iallafall B67 i de som Morello lirar med själv..
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster