Moderator: Redaktörer
Bamsefar skrev:...
Infra-Y har ett betydligt mera kompetent element i W121, med markant bättre prestanda - men i en Infra installation i ens hem tror jag det igentligen inte spelar någon roll om det är X eller Y. Det har nog mera att göra med ens egna vetskap, eller "feel-good" som konstruktören av Infra-systemen ibland dristar sig till att kalla vissa parametrar i konstruktionerna
Olof ...men tycker ändå att intresset verkar något överdrivet för ett system som så pass mycket ineffektivare pris/prestandamässigt, fast vem är jag bedömma det....
Mich skrev:Flera basar ger bättre koppling till rummet, eller hur man nu skall uttrycka det. En bas ger ofta en orolig frekvensgång beroende på rummet. Genom att ha flera på olika ställen så kan man jämna ut rummets påverkan och få mindre toppar och dalar i frekvensgången...bättre ljud.
Jag tror att detta är en förklaring till varför man har så många basar och kanske inte att man kan spela så mycket starkare.
// En som sitter med 8st 12tummare.
KarlXII skrev: Hur ser ditt rum ut, wayfarer...?
Brist på väggar eller för hårda väggar?
KarlXII skrev:Läste din presentationssida nu.
Jobbiga problem - speciellt i lägenhet, man börjar ju inte härja med strukturella detaljer såsom VÄGGAR utan viss tveksamhet...
Vad är planen?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster