Linn och Ino Audio piP ?

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
LjudGam

Linn och Ino Audio piP ?

Inläggav LjudGam » 2007-05-26 22:21

Hej

Har bara läst om högtalaren på forumet, och den verkar mycket intressant.
Åker mer än gärna till Stockholm och lyssnar på dessa. men måste bara fråga?

Har en Linn Majik IP och fundera att slå till på ett par Ino Audio piP, piPs eller pi60.
Hur funkar dessa ihop?

Användarvisningsbild
Claes7

Inläggav Claes7 » 2007-05-26 23:56

Nu har jag inte hört den stärkare du pratar om, men jag måste säga att sådana här frågor gör mig lite förbryllad.

Så länge som stärkaren i fråga inte är hysteriskt klen eller allmänt vidrigt kass, så känns det som om "alla"
stärkare klarar av både piP och pi60, de är inga svåra laster. Om man med "funkar ihop" menar nån sorts
klangmatchning så känns det lite som samma sak där. Så länge som stärkaren, och då menar jag inte bara
din stärkare ljudgam, inte är ofantligt färgande åt nåt håll så kommer det säkerligen fungera som allra minst
i alla fall tillfredställande.

Ibland får jag intrycket av att vissa tror att en högtalare kan vara suverän med rätt förstärkare och i andra fall
jättedålig med "fel"*. Jag har väldigt svårt att tro att detta är fallet någonsin.

Jag har drivit mina piP med dels ett NAD3020 och numera kommer effekten ifrån ett Rotel rb-991, och vet du vad...
det låter inte så väldigt annorlunda :)

Ta inte det här som kritik mot din tråd Ljudgam, har man en fråga där man är osäker så är det lika bra att fråga :)

Så min slutsats blir alltså att det säkerligen** kommer fungera bra :D

Mvh
Claes

*Med "fel" menar jag här inte en stärkare som är felkonstruerad eller trasig, utan en stärkare som anses fel i "klangmatchningen".

**Om nu den här stärkare i fråga inte är just tok-klen, eller allmänt vidrigt kass vill säga.

Användarvisningsbild
LjudGam

Inläggav LjudGam » 2007-05-27 18:20

Tack för ditt svar Claes7.

Det blir nog att ta en sväng till Huvudstaden till semestern :D

Återgå till Wänner af Ino