Moderator: Redaktörer
phloam skrev:Om man byter till nyare element och filter... vad händer (vad brukar man göra med) med de "gamla"??
phloam skrev:Om man byter till nyare element och filter... vad händer (vad brukar man göra med) med de "gamla"??
wayfarer skrev:phloam skrev:Om man byter till nyare element och filter... vad händer (vad brukar man göra med) med de "gamla"??
I det fallet man vill ha ett billigare pris hos öhman så lämnar man in element och filter komponenter.
Bamsefar skrev:Eftersom det är min värdering i ordvalet att den äldre generationen av pi60s (pre-99) vs den senaste pi60 (2006) så är det kanske på plats med ett par "mossiga" förtydliganden (mossiga för att det lite subjektivt i vissa lägen....): Det diskantelementet som sitter i pre-99 är inte avsett för dagens högupplösta ljudformat, och dagens diskant (2006 och framåt för pi60, pi60s minns jag ej med tror 2001?) klarar detta och markant mera. Likaså baselementet som gått framåt rejält (2006 resp 2003 pi60/pi60s). Så pre-99 pi60s har inte mycket gemensamt med dagens pi60/pi60s mer än lådan.
Så ja, JAG anser att man skall välja pi60 av dagens snitt före pi60s pre-99. Men det är vad jag personligen anser, och inte synonymt med vad alla andra skall tycka eller liknande.
philip skrev:Bamsefar skrev:Eftersom det är min värdering i ordvalet att den äldre generationen av pi60s (pre-99) vs den senaste pi60 (2006) så är det kanske på plats med ett par "mossiga" förtydliganden (mossiga för att det lite subjektivt i vissa lägen....): Det diskantelementet som sitter i pre-99 är inte avsett för dagens högupplösta ljudformat, och dagens diskant (2006 och framåt för pi60, pi60s minns jag ej med tror 2001?) klarar detta och markant mera. Likaså baselementet som gått framåt rejält (2006 resp 2003 pi60/pi60s). Så pre-99 pi60s har inte mycket gemensamt med dagens pi60/pi60s mer än lådan.
Så ja, JAG anser att man skall välja pi60 av dagens snitt före pi60s pre-99. Men det är vad jag personligen anser, och inte synonymt med vad alla andra skall tycka eller liknande.
Bamsefar, var du säker på att de var pre 99? för enligt Ingvar så byggdes inte PI60s mellan 96 och 99 och den tidigare ägaren var säker på att han inte köpte den innan 96 utan i så fall 99 så med stor sannolikhet borde det vara 99:or - alltså om jag förstår det hela rätt den näst senaste ver?
Anledningen till att jag frågar dig var att du lät så tvärsäker i en annan tråd om just detta ex.
//Philip

Ljudkrav skrev:Bamsefar - pi60 kostar väl snarare ca 24 000 kr i enklaste finish?
Mvh Ljudkrav
Bamsefar skrev:Så ja, JAG anser att man skall välja pi60 av dagens snitt före pi60s pre-99. Men det är vad jag personligen anser, och inte synonymt med vad alla andra skall tycka eller liknande.
paa skrev:Bamsefar skrev:Så ja, JAG anser att man skall välja pi60 av dagens snitt före pi60s pre-99. Men det är vad jag personligen anser, och inte synonymt med vad alla andra skall tycka eller liknande.
Hur mycket bedömer du att den bättre dämpade lådan (skiktlimmad med dämplim) i "s"-versionen tillför?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster