IÖ, hur vill du bli bemött?

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
philip

IÖ, hur vill du bli bemött?

Inläggav philip » 2007-06-15 11:48

Hej Ingvar, detta är ett öppet brev till dig eftersom jag tror att fler kan ha nytta av ett ev svar.

Om man epostar eller PM:ar dig, svarar du inom tid eller är det bäst att skicka om breven med jämna mellanrum?

Eller är det bara telefon som gäller?

Anledningen till att jag frågar är att man känner dig grymt jobbig när man tjatar och har man väl börjat skicka mail och PM så känner man sig väldigt tjatig om man även ringer + att du kanske måste jobba dubbelt... (svara på samma fråga flera gånger, en på telefon, en på PM och en över epost)

//Philip

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2007-06-15 23:37

Jag vill helst bli trevligt bemött :wink: , men svaret på din fråga är: Telefon är bäst!

Det enda man kan använda email till (inoaudio@hotmail.com) är att beställa manifest och prislista. Räkna för säkerhets skull med att svaret tar uppåt 9 veckor dock.

Andra email missar jag med största sannolikhet eftersom jag får hundratals varje dag men hinner bara läsa max ett par tre stycken.

PM läser jag rätt sällan (inkorgen är dessutom ofta full) och SMS är det allra sämsta alternativet.

Vh, iö
Senast redigerad av IngOehman 2007-06-20 03:48, redigerad totalt 1 gång.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
screen
interlaced

Inläggav screen » 2007-06-16 12:19

Hej Ingvar !

Ett tag hade du en mailing-lista där du skickade ut så fort nytt manifest+prislista var framme och där bl.a. jag fanns med.

Men den slutade av någon underlig anledning att fungera sedan sista upplagan -06 (för mig), detta var ju en väldigt bra idé. Kan du inte bara köra detta konsept igen och fylla på vart efter?

Mvh Björn//
Mvh Björn//

Visst fan är masur vackert!
http://i28.photobucket.com/albums/c213/ ... /TS330.jpg

Användarvisningsbild
Patrik_B

Inläggav Patrik_B » 2007-06-16 13:29

Jag tycker att ni skall använda www.inoaudio.com till att hantera mailing-listan för manifest. Eller blir inoaudio för lättillängligt då?
Mvh
Patrik Berglund

Användarvisningsbild
screen
interlaced

Inläggav screen » 2007-06-16 13:49

Jag tror inte att Ingvar någonsin kommer att göra detta, han vill inte ha större tillverkning av sina återgivare än det är nu. Vilket redan verkar vara i överkant vad gäller väntetider o.s.v....

Däremot vore det trevligt för dom som redan (sedan gammalt) är kunder kunde få uppdateringar för framtida kompletteringar(tycker jag) för att hålla sig ajour med modeller och priser. :wink:

Mvh Björn//
Mvh Björn//

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2007-06-16 16:00

IngOehman skrev:...

Det enda man kan använda email till (inoaudio@hotmail.com) är att beställa manifest och prislista. Räkna för säkerhets skull med att svaret tar uppåt 9 veckor dock.

...

Kan du inte be någon kunnig att fixa ett "automatsvar" för din email ?
Dvs att så fort man skickar ett mail till (t ex) addressen prislista@ino.se så skickas automatiskt den senaste prislistan ?

"Mannen som vill automatisera allting - utom skatten...")
Mundus Vult Decipi

Användarvisningsbild
Amit
Cellofan

Inläggav Amit » 2007-06-17 01:52

Vad jag förstår så tär beställningar och leveranser på Ino Audios utvecklings- och undersökningstid.
Jag tycker att man kan tipsa om högtalare som låter bra, och som inte är Ino Audio-högtalare. Alternativt kanske vi ska utveckla och producera en högtalare som är lätt att beställa och få levererad. Det vore fint med ett alternativ till den närmast forskningsbaserade verksamhet Ino Audio är. Ett alternativ som gör bra (neutrala) högtalare. De kunde heta "faktiskt" kanske? Guru är ju upptaget

:wink:

Amit

Användarvisningsbild
screen
interlaced

Inläggav screen » 2007-06-17 02:24

Fin idé Amit :) , fast jag tycker att dessa måste ha ett mera internationellt gångbart namn.

I srället för "Faktiskt" vad säjs om "The Fact" eller bara "Fact", fast med det namnet krävs det en del... :D ...men kul vore det.

Något som är så kompromisslöst det bara går att få med given storlek och köpe-element, kanske köpta av Ino Audio som omväxling. :lol:

Go for it...jag köper ett par direkt.

Mvh Björn//
Mvh Björn//

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2007-06-17 09:07

Grunden är väl redan lagd, med de fantastiska bidragen som kom in till tävlingen? Förfina (om nödvndigt) och förenkla konstruktionen för produktion (säkert nödvändigt), så är vi (ehrm..) snart framme!
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2007-06-17 09:27

Amit skrev:Vad jag förstår så tär beställningar och leveranser på Ino Audios utvecklings- och undersökningstid.
Jag tycker att man kan tipsa om högtalare som låter bra, och som inte är Ino Audio-högtalare. Alternativt kanske vi ska utveckla och producera en högtalare som är lätt att beställa och få levererad. Det vore fint med ett alternativ till den närmast forskningsbaserade verksamhet Ino Audio är. Ett alternativ som gör bra (neutrala) högtalare. De kunde heta "faktiskt" kanske? Guru är ju upptaget

:wink:

Amit

Men - för att det ska bli nån skillnad mellan detta och vilket Faktiskt-rekommenderat DIY-projekt eller köpehögtalare som helst - så skulle IÖ himself stå för ritningarna alltså? (Helt? Delvis?)

Alltså att IÖ gör en enkel men bra DIY-konstruktion, med element/delar som kan köpas varsomhelst och byggs hemma. Ritningar på nätet. Inte en riktig Ino-högtalare (slipper konkurrera ut sig själv!) men ändå ett Ino-alternativ som avlastar denne, samtidigt som den har Ino-touch.

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2007-06-17 11:03

Då är ni inne på LTS högtalarna tycker jag ;)
Best Regards
Bamsefar

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-06-17 12:07

Jag förstår inte heller... de alternativen finns ju redan, dessutom med en ny framtagen basdel som vi verkar ha väldigt svårt att få klart det sista med... :)

Användarvisningsbild
screen
interlaced

Inläggav screen » 2007-06-17 13:30

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej !

Inte en LTS-högtalare det skall vara en Faktiskt.se-högtalare.

Vad har LTS med Faktiskt att göra? Jag tycker det tjatas om just det hela tiden här, speciellt från moderatorerna. Så varför blanda ihop de tvenne när detta ändå inte är önskbart från flera håll?

Eller skall vi vända på detta: Varför skall det hittas på något nytt för när allting redan finns? 8O

Inte för att jag har någon större aning om hur ett sådant projekt skulle kunna fortgå, men resonemanget kring detta är logiskt tycker jag.
Alltså att det just skulle bli en ny Faktiskt-högtalare och inte en efterapning av något annat eller att "allting redan finns" mentalitet.

Alla tycker som de vill... :wink:

Mvh Björn//
Mvh Björn//

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2007-06-17 13:44

Det där med LTS-högtalare är faktiskt relevant.

Högtalare har konstruerats och byggts på Faktiskt.Se flera gånger. T o m med mycket bra resultat och med flera typer av modeller.

Men nu handlade det om alternativ till IÖ:s, av honom själv tillverkade och sålda, högtalare. Och eftersom de som frågade efter/föreslog framtagande av alternativ uppenbarligen inte var nöjda med de som tidigare konstruerats via faktiskt.se så är det logiska att man nämner LTS-högtalarna.
De är ju faktiskt konstruerade av IÖ och anpassade för vanliga dödliga att bygga...
Mundus Vult Decipi

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-06-17 13:49

Inte ett skit men det pratades om en lättillgänglig högtalare som Ingvar konstruerat´och som lätt att få tag på.

Vad har "hur vill du bli bemött" med en Faktiskt.se högtalare att göra????

Dessutom finns det en högtalare på gång i DIY-delen dit denna typ av fråga hör hemma jävligt mycket bättre ;)

Lennart

Inläggav Lennart » 2007-06-17 19:00

Kaffekoppen:

Du som säkert är "initerad"och vet hur läget är, kommer det någon artikel i MOLT 2-2007 om modifieringen av basdelen på LTS 3v-f1/f4?

/Lennart, LTS-medlem nr 654

Användarvisningsbild
screen
interlaced

Inläggav screen » 2007-06-17 20:20

Koppen skrev:

Inte vet jag men det var inte jag som började gå OT !

Jag spann bara vidare med mitt "tyckande" vilket jag tycker mig ha lika stor rätt till som alla andra som går OT med sitt tyckande. :wink:

Sen har du givetvis rätt i att detta hör till DIY...

Förresten, vilken av alla DIY-projekt är det som du refererar till koppen?

Mvh Björn//
Mvh Björn//

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-06-17 22:18

Lennart skrev:Kaffekoppen:

Du som säkert är "initerad"och vet hur läget är, kommer det någon artikel i MOLT 2-2007 om modifieringen av basdelen på LTS 3v-f1/f4?

/Lennart, LTS-medlem nr 654
Jag är inte tillräckligt initierad - men jag räknar inte med det.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-06-17 22:21

screen skrev:Koppen skrev:

Inte vet jag men det var inte jag som började gå OT !

Jag spann bara vidare med mitt "tyckande" vilket jag tycker mig ha lika stor rätt till som alla andra som går OT med sitt tyckande. :wink:

Sen har du givetvis rätt i att detta hör till DIY...

Förresten, vilken av alla DIY-projekt är det som du refererar till koppen?

Mvh Björn//
Den ligger som klistrad...

Återgå till Wänner af Ino