Moderator: Redaktörer
overture skrev:Ujuj...nu börjar tankarna virvla i hjärnan... Säljer jag allt jag har kanske jag kan boka en i32s...heheVäljer man fanér så har man ju gott om tid att spara dessutom... frågan är ju bara hur man överlever under tiden...
overture skrev:Nu sitter jag i en tvåa så det blir lite trångt med stora baslådor...
overture skrev:Jag måste bara passa på att fråga vad du menar när du säger att i28/32 etc kräver mer av förstärkaren än vad ett par pi60? har inte i28/32 högre verkningsgrad (92 istället för 89) eller är det när de inte körs som fullregister som de siffrorna gäller?
RMA skrev:Är det någon som har koll på hur i28 utan basmoduler står sig mot Pip i basregistret?
vh Raimo.
Bamsefar skrev:RMA skrev:Är det någon som har koll på hur i28 utan basmoduler står sig mot Pip i basregistret?
vh Raimo.
Mja, jag vet inte om jag skulle göra den jämförelsen ens - det skiljer lite väl mycket i pris och storlek typ...
Men om jag fick välja så skulle i28 vara bäst - och piPs vara riktigt bra för vad den är.
Inget solklart svar således...
Haakan_W skrev:Bamsefar skrev:RMA skrev:Är det någon som har koll på hur i28 utan basmoduler står sig mot Pip i basregistret?
vh Raimo.
Mja, jag vet inte om jag skulle göra den jämförelsen ens - det skiljer lite väl mycket i pris och storlek typ...
Men om jag fick välja så skulle i28 vara bäst - och piPs vara riktigt bra för vad den är.
Inget solklart svar således...
jag tycker det är solklart att det känns som om pip gräver djupare...
dom slutna modellerna faller ju flackare vilket gör att dom känns lite slankare i karaktären...men jag skulle förstås ändå välja i28
daja skrev:Mest för att fomen på dem är så tilltalade
daja skrev:Kolla bara på bansefars i32es! Mumma!
Kraniet skrev:det jag hört av Tanks i28 så tyckte jag nog det saknades en hel del bas. och då har jag ändå haft stativare som rullat vid 70hz förut. Tyckte det var väldigt tydligt att i28 är ett toppsystem.
Bamsefar skrev:
Mjaha ?
Det jag VET är att i28 i mitt gamla rum tappade 10dB vid 20Hz - det är inte mycket och markant mindre än vad dina stativare som rullade av vid 70Hz (vad klarade dom vid 20Hz ?).
Jag säger inte att du har fel, utan noterar mera att det avviker från min egna erfarenhet av just i28.
Bamsefar skrev:daja skrev:Mest för att fomen på dem är så tilltalade
Tänk, det har jag också önskat, vid flera tillfällen. Igentligen vill jag äga ett par i28/i32s/i34es med en integrerad Infra-X i varje låda... Men jag fick nej på detJag tycker ju att det finns ett outnyttjat utrymme längst ned i dessa lådor som man kan gömma en lite (?) basmodul i...

peh61 skrev:Har nu äntligen bestämmt mig för i32 och velar mellan fanererna hittar inga bra bilder på jakaranda resp bubinga om någon har någon bild på Inos jakaranda resp. bubinga får ni gärna maila till peh61@hotmail.com vill ha den som är mörkast av dessa.
overture skrev:Jag gjorde en liten 3D skiss på hur jag skulle kunna tänka mig att placera toppar och basar. Här har jag stoppat in små baslådor i min specialgjorda bänk. Vill dock inte upplåta bänken till att bestå av 2 basar och en mellanlåda för elektronik.
Vad tror ni? Kan man göra så? Stoppa in basmodulerna i skåp och sedan täcka med högtalartyg?
Jag ser ytterligare problem med att basarna i det här fallet inte heller blir placerade i närheten av hörnet utan mer i mitten.
Obs att lådor etc är approximativa. rumsbredden och fönstrens placering är dock rätt. I verkligheten har jag sammetsgardiner mellan och vid sidorna om fönstren...
peh61 skrev:Frågan är vilken nyans Inos är? Ett foto på någon högtalare hade varit kanon
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster