Ajajaj... Missljud från ena piP:n.

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Ajajaj... Missljud från ena piP:n.

Inläggav DVD-ai » 2023-10-02 07:13

Hur gick det då ?
Är missljudet borta ? :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5124
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Ajajaj... Missljud från ena piP:n.

Inläggav genstruktur » 2023-10-02 14:23

DVD-ai skrev:Hur gick det då ?
Är missljudet borta ? :)


Kul att du är intresserad! :D

Tyvärr fick jag annat brådskande att göra under helgen så det har inte blivit av än att jag testat det hela än.

Återkommer så fort jag testat. Hade verkligen varit skönt av missljudet nu var borta :roll:
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5124
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Ajajaj... Missljud från ena piP:n.

Inläggav genstruktur » 2023-10-07 14:38

DVD-ai skrev:Hur gick det då ?
Är missljudet borta ? :)


Nu fick jag äntligen lite tid att lyssna ostört och på den volym som behövs.

Jag tycker nog att bytet av de spruckna terminalerna och basportarna har medfört ett lite renare, tightare, ljud framförallt i basen. Är ju positivt.

Lyssnar precis på Trentemöller - The Last resort. Receivern står på 0 vilket medför cirka 100dbc i medelnivå och toppar om 110dbc när jag mäter med min ljudtrycksmätare från Kjell och Company. Sweetspot är på 3.6m. Vet inte om det spelar någon roll men tänkte att det kanske är bra information då missljudet aldrig uppträder på låg volym. Jag tycker detta är en rätt behaglig "spela starkt volym". Elementen rör ju sig en del på pi60 men tycker inte att det ser sådär farligt ut. Vid den här volymen börjar ju en del saker i rummet att låta lite om man träffar "rätt" frekvens.

På spår nr 10 Chameleon hör jag tyvärr fortfarande missljudet från ena pi60 :? . Sänker jag till +1 på receivern försvinner det.

Infected Mushroom - Spitfire på volym 0 verkar ge liknande siffror på min ljudtrycksmätare men inga missljud vad jag kan höra.

Astrix - Deep Jungle Walk på 0 ger också liknande siffror på ljudtrycksmätaren. Inga missljud.
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5124
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Ajajaj... Missljud från ena piP:n.

Inläggav genstruktur » 2023-10-14 09:01

genstruktur skrev:
DVD-ai skrev:Hur gick det då ?
Är missljudet borta ? :)


Nu fick jag äntligen lite tid att lyssna ostört och på den volym som behövs.

Jag tycker nog att bytet av de spruckna terminalerna och basportarna har medfört ett lite renare, tightare, ljud framförallt i basen. Är ju positivt.

Lyssnar precis på Trentemöller - The Last resort. Receivern står på 0 vilket medför cirka 100dbc i medelnivå och toppar om 110dbc när jag mäter med min ljudtrycksmätare från Kjell och Company. Sweetspot är på 3.6m. Vet inte om det spelar någon roll men tänkte att det kanske är bra information då missljudet aldrig uppträder på låg volym. Jag tycker detta är en rätt behaglig "spela starkt volym". Elementen rör ju sig en del på pi60 men tycker inte att det ser sådär farligt ut. Vid den här volymen börjar ju en del saker i rummet att låta lite om man träffar "rätt" frekvens.

På spår nr 10 Chameleon hör jag tyvärr fortfarande missljudet från ena pi60 :? . Sänker jag till +1 på receivern försvinner det.

Infected Mushroom - Spitfire på volym 0 verkar ge liknande siffror på min ljudtrycksmätare men inga missljud vad jag kan höra.

Astrix - Deep Jungle Walk på 0 ger också liknande siffror på ljudtrycksmätaren. Inga missljud.


Haft lite diskussioner med dvd-ai per pm. Kollar man manifestet vad pi60+bs60 klarar för ljudtryck på 1m så är nog ljudtrycket jag mäter upp på 3.6m på gränsen, eller väldigt nära, vad som specificeras att de klarar av. Var ju lite snopet.

Jag får börja spara till prof x-4 och cr80 :D
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Föregående

Återgå till Wänner af Ino


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: AndersD och 2 gäster